Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 22°C Még több cikk.

Csak egészséges kalóriákat válasszon!

10 nap alatt 5 kilótól szabadulhat meg: négyszer étkezzen naponta, csak jóllakva tud fogyni.



Lehet, hogy ellentmondásnak tűnik, de igaz: csak jóllakva tud fogyni. Hogy betarthassa ezt a szabályt, az üres kalóriákat (fehér kenyereket, tésztát, édességeket) le kell cserélni egészségesekre. Ez az összeállítás segít majd ebben.

Négyszer étkezzen naponta. Reggelizzen, tízóraizzon, ebédeljen és vacsorázzon. Ha közben mégis megéhezne, egyen egy adag nyers vagy párolt zöldséget (lehetőleg sótlanul!) És igyon sokat! Naponta 2–3 liter folyadékot.

Reggelire (választható)

– Gyümölcssaláta – 3-4 szem vagy 3-4 maroknyi friss gyümölcs, teáskanálnyi vágott, sótlan mogyoró vagy dió, 2,5 dl sovány tej, író vagy kefir. Keverje össze az egészet, s azonnal fogyassza.

vagy
– müzli – 5 evőkanálnyi zabpehely, teáskanálnyi mazsola, 2,5 dl sovány tej, író vagy kefir.

vagy
– rántotta – két egész tojást verjen fel kevés vízzel, sóval, borssal. Olívaolajjal vékonyan kikent serpenyőben süsse meg, s egyen hozzá 1 szeletke teljes kiőrlésű kenyeret. 

Tízórai

– Szuper mix – keverjen össze 25 dkg sótlan mogyorót vagy kesudiót, 25 dkg mazsolát vagy más aszalt gyümölcsöt. Mérje szét 10 adagra; csomagolja egy-egy kávéfilterbe.

vagy
– 2,5 dl joghurt, kefir vagy tej 10 dekányi friss gyümölccsel
– 1 szelet teljes kiőrlésű magos kenyér és 1 szem barack vagy nektarin 
 
Ebédre 

1  adag humusz és zöldség – utóbbiból korlátlanul. Viszont csak 1 szelet teljes kiőrlésű kenyeret ehet

vagy
– 1 adag szuper mix

vagy
– 1/2 sárgadinnye húsát kockázza fel, keverje össze 20 dkg friss túróval (cottege cheese), teáskanálnyi mazsolával és teáskanálnyi vágott mandulával

vagy
– 2 szeletke teljes kiőrlésű kenyér mustárral megkenve, 5 dkg sovány sajttal. Egyen mellé 2 szem gyümölcsöt is.

A humusz elkészítése

Csapasson majd csepegtessen le 20 dkg párolt csicseriborsót egy szitában. Vágjon össze 2 gerezd fokhagymát, s a borsóval együtt tegye a turmixba. Adjon hozzá evőkanálnyi szezámpasztát, 1/2 dl joghurtot, 2 evőkanálnyi friss citromlevet és teáskanálnyi olívaolajat.

Az egészet turmixolja össze. Ha nehezen kenhető, lágyítsa joghurttal. Végül ízesítse reszelt citromhéjjal, borssal és kevés sóval.


Vacsora

Minden este ehet egy nagy salátatálat (például fejessalátából, paradicsomból, uborkából). Az öntet hozzávalói: 1 teáskanál ecet, 4 evőkanál joghurt, teáskanálnyi friss fűszer (például snidling, petrezselyem, bazsalikom), bors, csipet só. 
 
Zöldségleves

Pároljon meg teáskanálnyi olajon 1/4 fejnyi kockára vágott hagymát, majd öntse fel 3 dl zöldséglével. Főzze 5 percig. Dobjon bele 20 dekányi friss aprított zöldséget (karalábét. zellert, brokkolit, répát, fehér répát, paradicsomot), s főzze kb. 10 percig. A végén szórjon bele vágott petrezselymet.

Pulykás burger

Süssön ki egy szelet besózott, borsozott natúr pulykahúst. Vágjon félbe egy barna, magos zsemlét, és kenje meg ketchuppal, majd az aljára tegyen salátalevelet, paprikát, reszelt répát. Tegye rá a húst. Lottyintsa le fűszeres joghurttal. És karikázzon rá paradicsomot, uborkát.
 
Adagnyi sült vagy hal

Fűszerezzen be egy nagyobb szelet sertéshúst vagy halfilét vagy csirkemellfilét, és süsse meg grillben.

Szójás tofu

Kevés olívaolajban süssön meg 20 dekányi tofut.

Chilis bab

Pároljon meg kevés olívaolajon 1/2 fejnyi kockára vágott hagymát. Öntsön rá 20 deka chilis babot és 10 deka paradicsompürét. Ízesítse oregánóval, őrölt chilivel és pirospaprikával. Sózza, borsozza. Tálaláskor szórjon rá 2 dkg darált Gouda sajtot.

Bolognai spagetti

Főzzön ki sós vízben 6 dkg durumspagettit. Olajjal kikent serpenyőben futtasson meg 1 gerezd aprított fokhagymát (ne égesse meg, mert keserű lesz!), majd adjon hozzá 8 dekányi darált marhahúst. Sózza, borsozza, és pirítsa a húst fehéredésig. Keverjen bele 1,5 dl paradicsompürét, és forralja össze. Keverje össze a tésztával.

A legfogyasztóbb ételek

Ezek az élelmiszerek az átlagnál jobban fokozzák az anyagcserét:

– Hidegen sajtolt olajok – például olíva, repce és dió. Ráadásul erősítik az ereket, fokozzák a zsírégetést. Naponta 2 evőkanálnyit fogyasszon belőle.
– Szója, szójatermékek – például tofu, szójatej. Az egyik legegészségesebb fehérjeforrás. Ráadásul blokkolja a zsírok raktározását segítő enzimeket.
– Gyümölcsök – hajtják a vizet, lúgossá teszik a szervezetet, és rengeteg ásványi anyagot, vitamint tartalmaznak. Ráadásul segítenek a zsírraktárak megcsapolásában.
– Teljes kiőrlésű gabonák – zabpehely, barnarizs, durum vagy tönköly tészta, illetve kenyér, magos kenyér. Mind-mind stabilizálja a vércukorszintet. Így nem lesznek éhségrohamai; ballasztanyagaik pedig fokozzák a zsírlebontást.
– Halak, sovány hús, tojás, sovány tej, illetve tejtermékek – nemcsak az éhséget veszik el, hanem megemelik a növekedési hormon szintjét. Utóbbira az izmosodáshoz és a zsírok leépítéséhez van szükség.
– Zöldségek – segítenek, hogy egyenesbe jöjjünk a kalóriákkal. Minél többet eszünk belőlük, annál gyorsabban fogunk fogyni. Erre mondják: csak jóllakva lehet leadni!
– Mogyoró és dió – igazi energiabombák. Igaz, hogy 50-65 %-uk zsír, viszont a legegészségesebb fajtából. Ezekkel lehet igazán felturbózni a zsírégetést.
– Hüvelyesek – például csicseriborsó, bab, lencse, sárgaborsó. Működésbe hozzák a jóllakottságot jelző hormonokat. Ráadásul gondoskodnak arról is, hogy az elfogyasztott zsírok egy részétől gyorsan megszabaduljon a szervezet. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nemzetközi néptánc- tábor Kapuváron

Első alkalommal rendezték meg a kapuvári nemzetközi néptánctábort. A honi táncosokon túl cseh és… Tovább olvasom