Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

Csak november 1-től módosulhat a KRESZ

Csúszik a KRESZ módosítása, az új szabályok leghamarabb november elején léphetnek hatályba - tudta meg az MTI.
A módosítás több a gyalogosok és a kerékpárosok védelmét szolgáló változtatást tartalmaz. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium korábban még úgy tervezte, hogy a közlekedési szabályok módosításai szeptember 1-én lépnek hatályba. Az MTI úgy tudja, az új KRESZ szabályok bevezetéséről még mindig tartanak az egyeztetések, a végleges változat néhány héten belül kerülhet a kormány elé, így viszont a hatálybalépés legkorábbi dátuma november 1. lehet.

Molnár Csaba, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter egy héttel ezelőtt, a "fregolibiciklik" rendszerének kialakításáról szóló sajtótájékoztatón azt mondta: októberben kerülhet a KRESZ módosítása a kormány elé. A KRESZ szabályok mihamarabbi módosítását az is indokolja, hogy szeptember 1-től változott a polgárőrségről szóló törvény. A jogszabály szerint a polgárőr is megállíthat autósokat, például a rendőri intézkedést igénylő közúti közlekedési baleset helyszínén a közlekedés zavartalanságának biztosítása érdekében, valamint az óvodák és általános iskolák közvetlen közelében a gyerekek biztonságos átkelése érdekében.

A kormányszóvivői irodán az MTI kérdésére elmondták: a kormány célja alapvetően az új KRESZ szabályokkal a vétlen közlekedők, a kerékpárosok, a gyalogosok védelme, az előírások egységesítése, egyszerűsítése, a szabálykövető magatartás erősítése valamint egyes korszerű forgalomtechnikai megoldások bevezetése. Fontos hangsúlyozni, hogy egészében nem kerül átírásra a KRESZ, csupán a szabályok egy része változik - tették hozzá. A közlekedési szabályok módosításának tervezete elérhető a közlekedési tárca honlapján, amely szintén szeptemberi határidőt tüntet fel a dokumentumon.

A tervezet több a kerékpárosokra vonatkozó új szabályt is rögzít. Ilyen például, hogy kerékpárúton legfeljebb 30 kilométer/órás, gyalog- illetve kerékpárúton pedig 20 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnének. Növelheti a kerékpárosok és a gyalogosok biztonságát, hogy a kanyarodó járművek vezetői számára elsőbbségadást ír elő a módosítás. A dokumentum lehetővé tenné a kerékpárutakon várakozó járművek elszállítását is.

Olvasóink írták

  • 9. SP 2009. szeptember 30. 13:32
    „A villany kerékpárt kivenném a hétköznapi biciklik kategóriából és átsorolnám a kismotorok közé.
    Mert: motorja van, lóereje is van.
    Csak annyiban tér el, hogy a motor nem belsőégésű, de azért van.”
  • 8. klj_54 2009. szeptember 30. 13:29
    „Ne nyissunk vitát két okból:
    1, úriember biztosra nem fogad :) ; Ha 27 európai ország közlekedési jogát ismerem, gondolom nem írtam hülyeséget.
    2, Nem tudom a jogalkotó valójában milyen törvénytervezetet tett le az asztalra.

    Ha az európai joganyagot veszi be a magyarba, akkor járnak igazán jól a bringások, mert akkortól NEM CSAK a jelölt kerékpárútra lesz érvényes amit írtam.
    Lásd a sokat emlegetett Hollandia.”
  • 7. florian70 2009. szeptember 30. 11:43
    „6. klj_54 2009.09.30. 10:05Hogy a cikkíró is megértse, ahol kerékpárút van kiépítve és én azt kanyarodás közben azt keresztezem, ott a bringásnak elsőbbsége van."Szerintem ez lesz most foditva ,mert nem suhan el a bringás előtted,ami veszélyesebb volt.Meg kell várnia még te lekanyarodsz.Ha jól értem.”
  • 6. klj_54 2009. szeptember 30. 10:05
    „Miért ír a cikkíró olyanról, amit nem ismer?
    Ugyanis a jelenlegi KRESZ szerint is az egyenesen haladónak van elsőbbsége!
    Hogy a cikkíró is megértse, ahol kerékpárút van kiépítve és én azt kanyarodás közben azt keresztezem, ott a bringásnak elsőbbsége van.
    Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés többi résztvevőjével szemben!”
  • 5. méltatlankodó 2009. szeptember 30. 09:09
    „SZÖSZI: folyt. Abban pedig igazad van, hogy a bringások jó részének sajnos fogalma sincs a KRESZről. Ezt bringásként és autósként is naponta látom.”
  • 4. méltatlankodó 2009. szeptember 30. 09:07
    „Szöszi: "a kanyarodó járművek vezetői számára elsőbbségadást ír elő a módosítás" vagyis szerintem éppen fordítva, mint ahogy értetted. :)”
  • 3. ráérő 2009. szeptember 30. 09:00
    „Marad a régi csak toldozzgatjuk,variáljuk szinte már nem érdemes betartani mert nem is nagyon lehet átláthatatlansága és bonyolultsága miatt.Uj KRESZre lenne szükség ,egyszerűbbre és Europaibbra........szöszi! először talán géprművezetőktöl kellene megkövetelni hogy akinek nincs vizsgája tanfolyamra soha nem járokat, az potolja be. A vásárolt jogsira értem. Majd utánna(a világon elsőként) a bicikliseket kötelezni rá,ami igy jol ki is tolodna.”
  • 2. szöszi 2009. szeptember 30. 08:36
    „Na igen. km/órás sebességeket határozunk meg, de kötelezően fel is kellene szereltetni a bringákra a sebességmérő órákat, mert ugyan honna tudja az a szerencsétlen megítélni hogy mennyivel megy?? Könyörgöm, ekkora baromságot. Aztán, oké hogy kanyarodó autónak adjon a bringás elsőbbséget, de ki fogja a kresz szabályokat a biciklisek fejébe verni? Mert hát ugye kresz vizsgára nem kötelezik őket. Először is ezt kellene bevezetni, hivatalos kreszvizsga nélkül ne lehessen forgalomban kerékpározni, mert ennyi erővel jogsi nélkül is lehet vezetni. Aztén a gyereken biciklin hordásra is szabályokat kellene hozni, a gyerekeken semmi bukósisak vagy ilyesmi. Anyuka azt se tudja hogy melyik a jobb vagy bal, azt se tudja hogy megyünk be a körforgalomba, van aki balra kezdi. A bringások kénytelenek a forgalomban közlekedni többnyire, mert kerékpárutakat nem építünk, ha meg mégis kijelölünk, az kész életveszély, lsd. Csongrádi sgt. A 20 cm-s padkákról és egyik oldalról a másikra való életveszélyes átkelésekről ne is beszéljünk, lsd. Makkosházi krt.-József Attlila sgt. kereszteződéseit, ahol biciklis felhajtó ugyan van, de azt is inkább ugratónak nevezném, csak hogy a másik oldalon az útban van egy hatalmas oszlop, egyenesen neki kell hajtani, kikerülni életveszély! Azt hiszem felkellene ülni az ilyet kitalálónak egy biciklire, és tesztelni azt amit művelt, hátha szétrázza a tökeit!”
  • 1. KolompárRómeó 2009. szeptember 30. 07:57
    „Nem tudni írni magyar, kedves szöveget másoló újság"író"?
    "1-én" helyett "1-jén".

    "A dokumentum lehetővé tenné a kerékpárutakon várakozó járművek elszállítását is."

    tahoszegediek.fw.hu

    "kerékpárúton legfeljebb 30 kilométer/órás, gyalog- illetve kerékpárúton pedig 20 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnének"

    Órát biztosít a kedves törvényhozó minden biciklisnek?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csökkent az üzemanyagok ára

Csökkentette bruttó 8 forinttal a 95-ös benzin és 4 forinttal a gázolaj literenkénti… Tovább olvasom