Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Csődbe juttatja az elvonás az MTV-t?

Egyenesen a csőd felé irányítja a négy éve nyereséges köztévét a költségvetési céltámogatás "indokolatlan elvétele" - áll a Magyar Televízió (MTV) keddi közleményében, amellyel a parlament előző napi döntésére reagál a közmédium.
Az Országgyűlésben kedden kapott többséget az a - Jánosi György (MSZP) által jegyzett - indítvány, hogy a korábban elvont hétmilliárd után megmaradt 2,4 milliárdos céltámogatást se kapja meg az intézményt. Ez utóbbi összeget a Duna Televízió finanszírozására rendelnék.

"Erkölcsileg megsemmisült" az a 190 parlamenti képviselő, aki tegnap úgy döntött, hogy egyetlen fillér céltámogatást se kapjon 2010-ben a Magyar Televízió. A kormány eredeti javaslatát és a szocialista Jánosi György módosító indítványát is megszavazó törvényhozók célja nem más, "mint hogy csődbe vigyék a 2005 óta nyereséges MTV-t" - idézi a közlemény a Medveczky Balázs ügyvezető alelnök által a közmédium menedzsmentjének keddi megbeszélésén mondottakat. Ha az elvonásokról nem készült hatástanulmány, az csak annyit jelenthet, hogy "a politikusok felügyelő- vagy csődbiztos kinevezésére készülnek az MTV-ben. Ezzel a gazdasági eszközzel akarják átvenni a hatalmat, hogy ezután a műsorkészítést is akadálytalanul befolyásolják a parlamenti és az önkormányzati voksolás évében" - adják vissza az ügyvezető szavait.

Medveczky Balázs a vezetői értekezleten a közlemény szerint azt mondta, az MTV vezetői azonban kitartanak, kármentésbe kezdenek, és minden eszközt az adásbiztonság megőrzésének szolgálatába állítanak, ameddig ez lehetséges.

A működési költségek felének elvonása "gazdaságilag kezelhetetlen válsághelyzetet idézett elő" - idézik Nagy Attila gazdasági igazgatót, aki szerint az idei év háromnegyedének gazdálkodásáról szóló legfrissebb beszámoló is azt mutatja, hogy az első kilenc hónap üzemi eredménye 700 millió forinttal, mérleg szerinti eredménye pedig csaknem 1 milliárd forinttal kedvezőbb a tervezettnél.

Nagy Attila a közlemény szerint arra kéri a pénzügyminisztert, hogy mutassa be a nyilvánosság előtt a döntést megalapozó hatástanulmányt, amelyről egy tévéműsorban beszélt. Azt mondta: "Várom a közgazdaságilag megalapozott elemzést, amely bemutatja, miként maradhat talpon közszolgálati médiavállalatunk a központi források megfelezése után. Ugyanis 9 milliárdos személyi ráfordítás - amely 3 milliárd forinttal alacsonyabb a 2007. évihez képest - és 4 milliárd forintnyi bérleti díj nem gazdálkodható ki 10 milliárd forintból."

"A tavalyi évhez képest 0,5 milliárd forintot takarított meg a vállalat személyi jellegű ráfordításokon, valamint 2,3 milliárd forinttal kevesebbet költött műsorokra és egyéb szolgáltatásokra" - írják.

Olvasóink írták

  • 13. valoperes_zugugyved 2009. november 25. 07:24
    „ha bezárják legalabb eltünnek a képernyöröl a betleheim féle jánossok. végre.”
  • 12. valoperes_zugugyved 2009. november 25. 07:23
    „telaviv2 es retekklubb kifizette már a tartozasait?csak kérdem.”
  • 11. 620829 2009. november 24. 23:27
    „szomszédok-életképek......no ezen kivül egy müsor amit érdemes nézni???????????????????????????????????
    remélem,hogy a dongokmagazinja elsőként szünik meg.....amúgy is undorító,ahogyan tálalják a bünözőiket....nem kár érte....óriási fizetések.....és öszintén a teletext ami igazán jó...a müsorokat meg kinézi???????????????felesleges feneketlen kút sok-sok társával együtt e szép hazában...a szép természetesen költői jelzőt takar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 10. Logaritmus 2009. november 24. 21:24
    „sörpocak: ha kevesebbet költhetnek rendezőkre, szerkesztőkre, kameramanokra, jogászokra, gazdasági szakemberekre attól csak még sza.abb lesz az m1.”
  • 9. sörpocak 2009. november 24. 21:03
    „Abból a 9 milliárdos személyi ráfordításból lejjebb kellene faragni. Nem kellene óriási fizetéseket adni és máris egálban lenne a kiadás a bevétellel. Amúgy a nyereség annyi, mint amit elvesznek.”
  • 8. morci 2009. november 24. 21:00
    „nem kár érte!!!”
  • 7. Logaritmus 2009. november 24. 20:17
    „Az mtv egy nagy közpénz szivattyú SAJNOS. Elég olvasgatni a székház ügyletről. Több, mint gyanús szerintem. Érdekes módon a Duna TV környékéről soha nem hallottam még pénzügyi visszaélésről, mutyiról, és sokkal közszolgálatibb, értékesebb általában a műsoruk, mint az m1 és az m2.”
  • 6. Johnson 2009. november 24. 20:16
    „MTV ????? Néztem életemben 5 percet...”
  • 5. pupi 2009. november 24. 19:48
    „Amíg MTV-s feliratú kocsi sofőrjét látom a benzinkúton kannába tankolni, addig nincs nagy gond... :-) Közpénz...”
  • 4. xene@freemail.hu 2009. november 24. 19:10
    „Ezekhez a stúdió-beszélgetésekhez nem is kellene sok pénz! Kiültetni a riportert és a riport-alanyt a székház elé egy padra, valaki fogná a kamerát, valaki a mikrofont, s kész is a műsor....
    Azt hiszem ez a szákház-bérlet kicsit sokba került az MTV-nek....”
  • 3. efje 2009. november 24. 19:07
    „Valószínűleg több olyan oka van ami ide vezetett. A kopogtató cédulás tényfeltáró riport lehetett az egyik, a Napkelte megszűnése a másik. Ezek után a tv-sek is visszatüzelhetnének pl. a minisztériumi honlapon héber nyelven megjelent földeladásos felhívások bemutatásával. Van téma bőven.”
  • 2. rozator 2009. november 24. 19:04
    „Nem kár érte.”
  • 1. theseus 2009. november 24. 17:45
    „Már rég csőd a műsor.
    90 %-ban hírműsorok, stúdióbeszélgetések és konzervek vannak. No meg reklám és előzetesek.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fidesz: nem akarjuk átalakítani az igazságszolgáltatás szervezetét

Nem akarja átalakítani a Fidesz az igazságszolgáltatás szervezetét - jelentette ki Navracsics Tibor… Tovább olvasom