Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Csütörtök déltől felfüggesztette a sztrájkot a VDSzSz

A munkabeszüntetést jövő péntekig függesztették fel, mert féltik a vasútforgalom biztonságát - jelentette be a VDSZSZ. A vasúti forgalom, az eredeti menetrend valószínűleg péntek hajnalra állhat helyre az országban.
A VDSzSz az utóbbi napokban több olyan jelzést is kapott, hogy a vonatokat a szükséges fékpróba és vonatellenőrzés nélkül indította el a MÁV. Az érdekképviseleti szerv elnöke szerint ezért a vasúti közlekedés biztonsága megroppant.

Gaskó István ezért bejelentette, hogy csütörtök déltől ideiglenesen felfüggesztik a munkabeszüntetést. A VDSzSz nem akarja kockáztatni az utasok életét és biztonságát, így ezzel a gesztussal szeretnék megkönnyíteni a MÁV Zrt.-vel folytatott tárgyalásokat. Amennyiben nem születik megállapodás legkésőbb jövő péntekig, akkor február 15-től ismét felfüggesztik a munkát.

Gaskó István azonban hozzátette, ha a következő egy hétben sem lesznek érdemi tárgyalások, akkor akár már korábban is folytatódhat a sztrájk. A VDSzSz vezetése több olyan esetről is beszámolt, amikor a szükséges biztonsági intézkedések nélkül indította el járműveit a MÁV, példakánt a Citadella nemzetközi gyorsvonatot említették, amely kedden fékpróba nélkül indult.

Az érdekképviselet szerint a MÁV fenyegetéssel és júdáspénzzel is megpróbálta befolyásolni a sztrájkolókat, ami véleményük szerint ellentétes a sztrájktörvénnyel. A VDSzSz visszautasít minden politikai vádat. Gaskó István kijelentette, hogy a Liga Szakszervezetek a 90-es évek elején még valóban közel állt az SZDSZ-hez, de az utóbbi években sikerült teljesen függetlenné válniuk a pártoktól.

A MÁV Zrt. nem tud engedni a VDSzSz követeléseinek, annak ellenére sem, hogy az érdekképviselet egy hétre felfüggesztette munkabeszüntetését. Ezt csütörtökön jelentette be a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

Heinczinger István hozzátette: a vasúti forgalom, az eredeti menetrend valószínűleg péntek hajnalra állhat helyre az országban.A vasúttársaság nem enged a szakszervezetek követeléseinek, hiszen erre nincs lehetősége - mondta csütörtöki tájékoztatóján a MÁV Zrt. vezérigazgatója, miután a VDSzSz bejelentette, hogy felfüggeszti a hétfő óta tartó sztrájkot.

Heinczinger István ezzel együtt bízik benne, hogy az érdekképviselet eláll majd eredeti követeléseitől és így nem folytatódik majd a munkabeszüntetés. A vasúttársaság számításai szerint az eredeti vasúti menetrend a péntek hajnali órákban állhat helyre. A MÁV Zrt. szerint azért nem tudtak megállapodni az elégséges szolgáltatásokról, mert a VDSzSz által ajánlott napi 3-400 vonat helyett a MÁV Zrt. jóval több, mint 1000 vonatot tudott közlekedtetni.

A MÁV Zrt. vezérigazgatója cáfolta, hogy a vonatok a megfelelő fékpróba és vonatvizsgálat nélkül indultak volna el. A vasúttársaságot ért közvetlen károk pontos összegét csak néhány nap múlva tudják megállapítani, ám ez nagyságrendileg 2 milliárd forint körülire tehető. A MÁV vezérigazgatója szerint sokkal nagyobb veszteséget jelenthet az, hogy az utasok elpártolhatnak a vasúttól és inkább a távolsági közúti tömegközlekedést, illetve az egyéni közlekedést választhatják a jövőben. A vasúttársaság vezetője elnézést kért az utasoktól a kellemetlenségekért és megköszönte a munkájukat folyamatosan végző kollégák hozzáállását.

Heinczinger István elmondta, hogy holnap hajnaltól megszűnik a BKV és a Volán-társaságokkal kötött korábbi megállapodás, ám ha a sztrájk mégis tovább folytatódik, akkor ismét felveszik a kapcsolatot ezekkel a közlekedési cégekkel.

Olvasóink írták

  • 10. Didi 2008. február 08. 11:44
    „Gasko /ur, kicsit tulzás lenne/ tisztában van a helyzetével. A sztrájkot huzamos ideig már nem tudja tartani. Naprol-napra csökkent a támogatottsága.Igy jobban hangzik, hogy szünetelteti, mint kudarcba fulladt.Érzésem szerint, az alföldi régioban, egyszerü embereknél, ez az egy biztos munkalehetöség.”
  • 9. ed 2008. február 08. 09:50
    „Én nagyon örülnék ha nem csak felfüggesztenék hanem abba is hagynák a sztrájkolást. Ezzel csak egy dolgot fognak elérni, mégpedig azt, hogy ha így folytatják az állam még annyit sem fog adni a MÁV-nak amennyit adott.
    A másik pedig az, hogy gyanúsítják azokat az embereket akik dolgoztak és elvégezték a sztrájkolók munkáját is. Gaskó úr maga szerint ez a szemfényvesztés megfelel a valóságnak?
    Olyat még nem hallottam, hogy úgy indítottak volna vonatot, hogy nem ellenőrzik, mert tudomásom szerint nem az összes kocsivizsgáló sztrájkolt.
    Ezzel az őáltaluk elvégzett munkát vették semmibe...”
  • 8. idegen 2008. február 07. 20:39
    „nickboy:Hát ez jó kérdés Valakiknek nagyon megérte.gondolj csakbele,ha a cargos dolgozók tobb mint egymillió forintos részvénycsomagot kaptak akkor mennyit kaptak feljebb.Nem szoktak ezek csak ugy osztogatni.csak akkor ha van bőven.”
  • 7. nickboy 2008. február 07. 19:45
    „Kissé furcsa a 2. hozzászóló szegedi hozzáállása: olyan kérdéseket címez a szakszervezet vezetőinek, amelyeket a MÁV vezetőkhöz kellene.
    Nyilván nem világos számára, kinek mi a feladata/felelőssége/hatásköre/ stb. :)

    Nem bénult meg az ország??? Utaztál volna ma délután valamelyik fő vonalon Szegedről!! Lehet más lenne a véleményed. Kérdeznék meg azoktól akik nem fértek fel a buszokra. (lehet nem kellene sokáig járjon a szád)

    Idegen: korábban feltett kérdésem továbbra is áll: Miért kell(ett) eladni a Máv-Cargo-t???? Ha már "az hozza a lóvét"!!”
  • 6. idegen 2008. február 07. 17:29
    „szegedi a személyszállitás az senkit sem érdekel a MÁV-nál.A kulyát sem érdekli.A jól jövedelmező teherszállitás az a lényeg. Az hozza a lóvét. A személyszállitás csak veszteséget hoz az egász világon.Ha a sztrájk miatt veszélybe kerül a teherforgalom akkor már más a helyzet.addig a kormány se szól bele. Ha a nagy vállalatok ( az audi vagy a nagy energiaellátó cégek - erőmüvek ) vannak veszélybe ,akkor midjárt más a helyzet .az utas az nemszámit. ugyis visszajön . A volántársaságok ugysem tudják elszállitani azt a sok utast.”
  • 5. virág 2008. február 07. 17:10
    „Már jó lenne, ha végre a vasutasok abbahagynák a sztrájkot, végleg! Nagyon szeretek vonattal utazni. Biztonságosnak és kényelmesnek tartom. De ez már bosszantó, hogy nem lehet a megszokott módon munkába menni, mert valami miatt , nem mennek a vonatok, vagy késnek. Egyszóval az egész vasut a fejetetejére állt. Tegyenek végre rendet! Különben nagyon sok utas átpártól az autóbuszra. Szerintem ez nem lenne jó a MÁV-nak. Vagy erre megy ki az egész? Elveszíteni az utasközönséget! Ez megint kinek lenne jó..... Gondolom sokak számára, ez nem kérdés.”
  • 4. dorevi 2008. február 07. 14:40
    „Még rendbe is lenne, ha magáncégről lenne szó.

    De kérem szépen, itt azokat az embereket sújtja a sztrájkkal, akik adójukból évről-évre finanszírozzak a vasút működését. Mert még egy évben sem volt nyereséges, de még nullszaldós sem a MÁV.

    Az antipolitizálás magas iskolája amit Gaskó Úr művel. Ennél több bizonyíték nem kell, hogy mennyire nem fontos a vasúti közlekedés. Lám-lám, nem bénult le Magyarország:)”
  • 3. nemvak-vasútas 2008. február 07. 14:33
    „Heinczinger úr ! az utasok már elpártoltak ! lézengett itt még pár, ők maradni fognak. Amikor a szombat éjjeli munkásvonatokat megszüntették, amikor egyformára hozták a Volánnal a menetdíjat, (sorolhatnám még), ezek az intézkedések mind kések voltak a MÁV szívébe. Már nem csak vérzik, haldoklik. Ön és az ön közvetlen elődei mögött álló politikusok, csoportok, érdekcsoportok (mol-, stb.) juttatták ide szívós munkával ezt a társaságot. Magukhoz édesgetve a szakszervezeti vezetőket, akik millió jövedelmükért elárulnak minket elárulják ha kell a MÁV-ot is. Ne köszönje ön uram "a munkájukat folyamatosan végző kollégák hozzáállását", akik nem szrájkoltak azok közt sokan (nagyon sokan, én is) félelemből nem tették, ugyanis az ön vezető beosztottjai kétséget sem hagynak a megtorlás felől. Persze mint utaltam már rá a szakszervezeti vezetők sem érdemlik meg a kiállást őmelletük (csak a vezetők!) a rossz vasútpolitika által sújtott szakszervezeti tagok, vasutasok igenis megérdemelnék. Nos ez a politika az önöké !”
  • 2. szegedi 2008. február 07. 14:22
    „Felháboritó amit a Gaskó Úr müvel már évek óta ! Én sürün szoktam utazni eddig vonattal, de ezek után lehet, hogy már átpártolok a buszra!
    Kérdezem?- mi lenne a Gaskó Úr fizetésével, ha az utasok kezdenének el sztájkolni a szavakba nem önthető mocskos kocsik miatt, a fütetlen szerelvények miatt? A sztrájkolás akkor lenne, ha már az utasoknak biztositották az emberhez méltő körülményeket az utazáshoz, és nem csak az árakat emelnék?
    Elősször a saját porán kellene rendet rakni, és aztán követelni!”
  • 1. zsuzsa 2008. február 07. 13:41
    „Itt szerintem nem a pénzről van szó, henem a VASÚT feldarabolásáról.Teljes szétzilálásról. Miért jó ez valakinek is.
    Akik sztrájkolnak ez ellen is bróbálnának tenni,de kevés sikerrel,
    mert elferdítik a dolgokat a közvélemény előtt.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Képviselők szállítják majd kórházba a betegeket

A képviselők szállítják kórházba és szakrendelésre a betegeket a Békés megyei Csanádapácán. A… Tovább olvasom