Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Dalton-módszerrel tanulnak Szemerén

A Győrszemerei Általános Iskolában második alkalommal rendeztek Dalton-konferenciát, ami idén az „Önmegvalósítás és hatékonyság az iskolában” címet viselte. A programban holland, cseh és német szakemberek mutatták be, milyen kritériumoknak kell megfelelnie a XXI. század iskolájának.
A Dalton-pedagógia lényege a diákot autonóm tanulásra, kooperációra, felelősségre ösztönző tanár-diák együttműködés, amelynek nyomán megteremthető az egyes osztályközösségekben – vagy akár az egész iskolában – a nyugodt, örömteli tanulás, a felelősség, az életre való igazi felkészülés. Az oktatási módszer önállóságra, toleranciára nevel, szabadságot enged tanulónak, tanárnak egyaránt.
A módszer hazai alkalmazásában élenjáró Győrszemerei Általános Iskolában a közelmúltban rendezett konferencián Roel Röhner, a Dalton-iskolák nemzetközi szervezetének elnöke hangsúlyozta: igaz ugyan, hogy a koncepció már százéves, de megállja a helyét a modern iskolai gyakorlatban is, ha a kor igényeinek megfelelően alakítják. Hozzátette még, a Dalton-pedagógia lényege az oktatás célszerű és hatékony megszervezésében rejlik.
A résztvevők aktív közreműködésére épített Hans Wenke holland szakértő előadása. A hallgatóságot csoportokra osztva, néhány érdekes feladat segítségével bebizonyította, mennyivel könnyebben megtalálható egy probléma megoldása az együtt dolgozással, aminek érzését nap mint nap erősíteni kell a tanulókban. A csehországi Pardubice egyetemének tanárképzési gyakorlatáról szólt Pavel Brebera beszámolója. Náluk a leendő tanárok az utolsó évet csak tanítási gyakorlattal töltik az egyetem és a gyakorlatnak helyt adó intézmény közös szakmai felügyelete alatt.
A Berlinből érkezett Marion von Braun iskolájának egy olyan nemzetközi projektjét mutatta be, amelynek résztvevői előkészítő osztályba járó tanulók, ezzel is szemléltetve, a gyerekek már egészen kis korban is képesek önálló ismeretszerzésre és feladatmegoldásra.
A módszer követői szerint ahhoz, hogy az iskolákban pedagógusok és diákok hatékonyan tudjanak együtt dolgozni, mindig szem előtt kell tartani Helen Parkhurst, a Dalton-pedagógia létrehozójának szavait: „A tapasztalat a legjobb és valójában az egyetlen tanítómester.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tűz

a Kolostor-

hegyen

Tűz pusztított Sopronban a hétvégén. Szombaton késő este a Kolostor-hegyen csaptak fel a lángok és… Tovább olvasom