Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Demszky elítélte a BKV-nál zajló vadsztrájkot

Elítélte és elfogadhatatlannak nevezte a BKV-nál hétfő óta tartó "vadsztrájkot"a főpolgármester csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Demszky Gábor szerint nem őszinték azok, akik ezt a munkalassító akciót vezetik, ugyanis amit csinálnak, nem más, mint durva, törvénytelen eszköz a bérharcban.

A sztrájk következményeiért a felelősséget azoknak a szakszervezeti vezetőknek kell vállalniuk, akik megszervezték - jelentette ki a főpolgármester.

Demszky Gábor szerint a sztrájkot szervezők nem a valódi okokról beszélnek, az autóbuszpark rossz állapotát hivatkozási alapnak használják. Hozzáállásuk fennakadást okoz Budapest életében és a szakszervezeti vezetők a saját tagságukat is megtévesztik, amikor azzal "hitegetik" őket, hogy van lehetőség átlag fölötti béremelésre.

A főpolgármester tisztességtelennek nevezte, ami az elmúlt napokban történt, a vadsztrájkkal, mint mondta, bizonytalanságban tartják a lakosságot és azt - a legális sztrájkkal ellentétben - nem a sztrájkalapból finanszírozzák, hanem az utasokkal fizettetik meg.

Kitért arra is, hogy ha a BKV menedzsmentje teljesítené a követeléseket, a cég nem lenne képes azoknak a buszoknak a felújítására, illetve újak vásárlására, amelyek csereérettek. Hozzátette: a BKV buszsofőrei 34 százalékkal keresnek jobban az országos átlagnál; 246 ezer forint átlagosan a fizetésük, míg a Volán-társaságoknál átlagosan 169 ezer forintot keresnek a sofőrök.

Hangsúlyozta: a BKV nem kaphat több hitelt és az állami, valamint fővárosi támogatás összege sem emelkedhet. Ha tovább növelik a BKV adósságállományát, akkor elveszítik a kormány támogatását - fűzte hozzá. Ha a szakszervezetek jelentős része elfogadná a BKV ajánlatát, akkor 13 százalékkal több nettó bért kapnának.

Demszky Gábor azt kérte, hogy a buszsofőrök vegyék fel a munkát, ne folytassák a vadsztrájkot és ne sztrájkoljanak jövő kedden sem, a sztrájkot szervezők pedig üljenek le tárgyalni a BKV-val.

Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy a cég stabilitásának megőrzése az elsődleges, mert ha csődhelyzetbe kerülnének, akkor a céget felszámolnák. Hozzátette: bár az, amit ajánlanak az új kollektív szerződésben (ksz) kevesebb, mint ami a régiben szerepelt, de több annál, mint amit a munka törvénykönyve biztosít. Nettó félmillió forinttal többet vihetnének haza a dolgozók évente, ha elfogadnák a BKV ksz-ajánlatát - közölte.

A napokban tapasztalható buszmeghibásodásokkal kapcsolatban a vezérigazgató reményét fejezte ki, hogy nem szabotázsról van szó. Közölte: a BKV feljelentést tett a rendőrségen ismeretlen tettesek ellen közszolgáltatás akadályozása, közvagyon rongálása, a közlekedés és az utasbiztonság veszélyeztetésének gyanúja miatt.

Takács Péter, a cég műszaki vezérigazgató-helyettese kérdésre válaszolva ezzel kapcsolatban közölte: két buszsofőrnek mondtak fel és csütörtökön 5 vizsgálatot indítottak.

Január elsejétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működik, mert a szakszervezetekkel nem sikerült megállapodni a 2009 év végén lejárt kollektív szerződés megújított szövegéről. Emiatt a szakszervezetek szerint jelentős változások álltak be a BKV működésében.

Hétfő óta minden nap jelentős járatkimaradások voltak a buszközlekedésben, a szakszervezetek tájékoztatása szerint azért, mert a dolgozók szigorúan a munka törvénykönyve szerint dolgoznak. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek kedden azt mondta: elfogyott a lojalitás a BKV dolgozóiból.

Olvasóink írták

  • 5. leeannlarue 2010. január 08. 00:03
    „a "vadsztrájk" abból áll, hogy a műszaki vizsgálat minden lehetséges pontra kiterjed, és az esetleges hibák nagy száma miatt (az átlagos életkora a BKV buszparkjának 16 év: http://hvg.hu/itthon/20090630_tizenket_busz_bkv_repedesvizsgalat.aspx)
    az első téli fagyra pl. így reagáltak a járművek:lefagytak, mint a cövek. http://www.origo.hu/itthon/20091217-lerobbant-a-bkvbuszok-negyede-budapesten.html
    hiányzik egy sofőrnek is, hogy azért rúgják ki, mert a reggeli ellenőrzést félvállról végzi, azután meg azért rúgják ki, mert egy utas megsérül? http://www.origo.hu/itthon/20100104-sok-bkvbusz-nem-tudott-elindulni-a-minuszokban.html
    a munkájukat végzik a hatályos bürokráciai útvesztő szerint: http://www.dunatv.hu/print/itthon/szuperkontroll_csoport_bkv.html”
  • 4. leeannlarue 2010. január 07. 23:54
    „én pedig elítélem Demszky-t.”
  • 3. sima 2010. január 07. 20:58
    „http://www.youtube.com/watch?v=VVW4iql7rGc”
  • 2. napiszar 2010. január 07. 17:53
    „Ha egy vállalat vezetése ,,akciócsoportot" küld munkavállalóira azok ellenőrzése céljából, abból az alábbiakat szűrhetjük le:

    1, Statáriális módszerekkel akarja elrettenteni munkásait.
    2, A vezetésnek fogalma sincs, hogy mi történik alsóbb szinteken, és az erőszak eszközén kívül képtelen más formában kommunikálni a saját munkavállalóival.
    3, Az, hogy a cég normál működését csak így véli biztosíthatónak a vezetés, beismerése annak, hogy a vállalat belső szabályozása képtelen kezelni a helyzetet, magyarán a szervezet működésképtelen. Egy napi rutinnak számító munkafolyamat kimenetele teljeséggel a benne résztvevők szubjektív megítélésén, hozzáállásán múlik? Igen, erről árulkodnak az elmúlt napok eseményei. Vicc.

    Fenti pontok egyenként is a menedzsment komoly felelősségét vetik fel, így összességében pedig annak totális dilettantizmusáról árulkodnak. Morális és szakmai csőd. Nem a buszvezetőket kellene kirugdosni kettesével, hanem a menedzsment tagjait tucatjaival.

    Apropó, hol van Demszky? Hallgat, mint szar a fűben, pedig a BKV ,,B"-je a Budapest szó rövidítése tán´, vagy rosszul emlékszem, Gábor?”
  • 1. klj_54 2010. január 07. 17:37
    „Demszky belbüffentett a nullás lisztbe:)
    Csak azt nem tudom, honnan veszi a tetű a bátorságot ahhoz, hogy a becsületesen dolgozó buszvezető kollégáimat ...?
    Kicsoda ez a csodamadár?
    Nem elég, hogy vezénylete alatt lezüllött a város, semmi érdemi nem épült?
    Most még jogsértésre is bíztatja a busz vezetőket?
    Az F2 utasítás szerint a busz (villamos, troli) vezetője CSAK vezető, emiatt semmilyen érdemi munkát nem végezhet javítási céllal. Őt csak vezetőnek alkalmazza a cég.
    Azt a kresz is előírja, hogy csak megfelelő műszaki állapotú autóval szabad a forgalomban részt venni. A belső utasítás ennél szigorúbb, akár a szegedi SZKT-nál.
    Naszóval, örüljön Demszky, hogy még nem taposta el valaki busszal!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hivatalos! Bochkorék a NeoFM-nél folytatják

A Boros Lajos és Bochkor Gábor nevével fémjelzett reggeli műsort január 18-án kezdi sugározni a NeoFM. Tovább olvasom