Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Divat- és szépségklub alakult

A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara égisze alatt megalakult divat- és szépségklub hiánypótló kezdeményezés: egyrészt meg kívánja szólítani az öltözködéskultúrában és szépségápolásban érintett vállalkozók körét, másrészt azokat az ízlésformálásra is fogékony vásárló nőket, akik igénylik a divattal kapcsolatos legfrissebb híreket.
Fotó: Segesvári Csaba
A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara berkein belül a közelmúltban alakult meg divat- és szépségklub néven az a szélesebb közönség érdeklődésére is számot tartó szakmai szervezet, melynek az öltözködéskultúrán át a szépségiparral is kapcsolatba hozható szakmák képviselői a tagjai.

Tóth Csabáné, az újonnan alakult klub elnöke, aki egyben a Szegedi Divatiskola igazgatója, hangsúlyozta: Csongrád megyében rendkívül szerteágazó szakmai és vállalkozói kör tartozik ide, mint például a ruházati kereskedők, a ruhakészítők, a divattervezők, a kozmetikusok, a fodrászok, az ékszerészek, az optikusok, a bőrdíszművesek és a kalapkészítők.

A divat- és szépségklub hiánypótló kezdeményezés, ugyanis az általa felvállalt terület egy része mára gyakorlatilag megszűnt Magyarországon: a rendszerváltás óta tartó folyamat során meghalt a magyar ruhaipar, tönkrement a konfekcióipar, a bőr- és a cipőipar. Az üzletekben manapság kizárólag az EU-ból vagy a Távol-Keletről származó áruk közül lehet választani. – A probléma kettős, egyrészt nyomasztó súllyal van jelen az országban az olcsó, de minőségileg gyengébb kínai áru, másrészt a különféle szakmák magyar képviselői ahelyett, hogy összefognának ebben a kritikus helyzetben, inkább széthúznak, és irigykednek egymásra, ami gyakran a szakmai fejlődés útját állja – fogalmazott óvatosan Tóth Csabáné, ugyanis ezt így kijelenteni még mindig nem divat hazánkban. Erről a más szakmákat is érintő gondról szinte minden érintett tud, de mégsem beszél.

A divat- és szépségklub felvállalja, hogy szakmai előadások, tanfolyamok, kiállítások és vásárok szervezésével segíti a naprakész tájékozottság elérését. – Ma már az a tendencia, hogy a távol-keleti áruk árai emelkednek. A hazai vásárlók túl az árubevezető korszakon, már kénytelenek lesznek megfizetni a már Magyarországon előállított terméket, ugyanis a kínaiak háttérbázisa már nem Ázsiában, hanem nálunk van. Azonban mi is el tudjuk készíteni a terméket, igaz picit drágábban, de jóval jobb minőségben és a magyar ízléskultúrához igazodva – tette hozzá az elnök. Mint elmondta, a cél az lenne, hogy hazai és külföldi szakvásárokon, bemutatókon a megyei szakmák képviselői együtt, egymást segítve tudjanak megjelenni: helyi vállalkozók egymástól rendeljenek, összefogjanak az áruszállításnál és a terítésnél.

A klub alapítótagjai zömében olyan divat- és stílustervezők, akik a Szegedi Divatiskolában végeztek vagy végeznek az idén, tevékenységükhöz pedig már több szegedi szépség- és ruhaszalon, valamint más szakmák képviselői, vállalkozók is kapcsolódtak.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fordítottak a gallok

Spanyolország–Franciaország 1–3 (1–1) Tovább olvasom