Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Dohányzás elleni népegészségügyi kampány indul

Válaszd az egészséget: dobd ki a hamutartódat! címmel indított népegészségügyi kampányt az egészségügyi államtitkárság.
A dohányzás ártalmaira hívja fel a figyelmet és leszokásra ösztönöz az egészségügyi államtitkárság Válaszd az egészséget: dobd ki a hamutartódat! címmel indított népegészségügyi kampánya.

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium egészségügyi államtitkársága pénteken közleményben tájékoztatta az MTI-t, hogy újabb népegészségügyi kampányt indított, ezúttal a dohányzással járó veszélyekre hívják fel a figyelmet. A statisztikai adatok szerint a világon 1,3 milliárd ember dohányzik rendszeresen, és Magyarország a világranglista élmezőnyében van.

Kifejtették: a dohányzás felelős a tüdőrák okozta halálozások 90-95 százalékáért, és az összes rákos megbetegedés által okozott halálozás 30-35 százalékáért. Magyarországon 18 percenként meghal egy ember a dohányzás következtében. Naponta nagyjából hetvenen, évente pedig csaknem 30 ezren halnak meg a dohányzással összefüggésbe hozható betegségek miatt - tették hozzá.

A szaktárca közleménye szerint Magyarországon a felnőtt férfiak 32,8 százaléka és a felnőtt nők 23 százaléka napi rendszerességgel dohányzik, a személyenkénti cigarettafogyasztás meghaladja az évi 2000 szálat.

Ennél is drámaibbnak nevezték, hogy a cigarettázás egyre fiatalabb korban kezdődik. A magyar óvodásoknak nyolc százaléka kipróbálta a cigarettát, az általános iskolás korú gyerekeknek pedig harminc százaléka rendszeresen dohányzik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy - bár tíz emberből négyen szeretnének leszokni - csak keveseknek sikerül végleg letenni a cigarettát.

Az egészségügyi államtitkárság az RTL Klubbal közösen indított kampányban arra biztatja a fiatalokat, hogy vegyenek fel jobb szokásokat. Emellett a minisztérium előző kampányának, a Rizikófaktornak a Facebook-oldalán nyereményjáték várja azokat, "akik az egészséget választják, és leszoknak a dohányzásról" - olvasható a közleményben.

A tárca első népegészségügyi kommunikációs kampánya, az egészségtudatos életmódról szóló Megnézheted magad! februárban indult. Ennek elsődleges célja az volt, hogy szembesítse az embereket azzal, hogy életmódjuknak következménye van. Ezt követte májusban a Rizikófaktor, amely elsősorban a fiatalabb, aktív korú lakosság, köztük is kiemelten a nők körében egészségi problémákat okozó három nagy rizikófaktorhoz - stressz, szex, szenvedélybetegségek - kapcsolódott.

Olvasóink írták

  • 2. deszkás 2011. július 30. 08:51
    „Juj de jó! Lehet szidni a bagósokat.”
  • 1. Együgyű 2011. július 29. 21:01
    „Először a parlamentben kellene elkezdeni, sőt ki, kell terjeszteni szemetelésre is.
    Ha sikeres, akkor kellene a por néphez leereszkedni!
    Az egészségügyi államtitkárság csak ekkor lesz hiteles!!!
    Másképpen ez is figyelemelterelés.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb fröccsnépszerűsítő kampány indult

Az idei fröccskampány a fröccskultúra széles körű terjesztése mellett az ital térhódítását is… Tovább olvasom