Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Durva baleset Kiskunlacházánál - meghalt a mozdonyvezető

Egy ember meghalt, egy súlyosan megsérült, amikor kamion és tehervonat ütközött össze Kiskunlacházánál szerda délelőtt - közölte a rendőrség. A megrongálódott vasúti tartálykocsiból csöpögő anyag nem veszélyes a környezetre - tájékoztatott a katasztrófavédelem.

Kovács Viktória, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese elmondta, hogy a baleset a település külterületén, egy jelzőlámpával ellátott vasúti átjáróban történt. A sódert szállító teherautó eddig tisztázatlan körülmények között hajtott a Budapest felé tartó tehervonat elé. Az ütközésben a mozdonyvezető a helyszínen életét vesztette, a kamion sofőrje súlyosan megsérült.

A MÁV közölte: a kamionos a jól működő fénysorompó tiltó jelzése ellenére hajtott a sínekre. Az ütközés miatt a teherautó és mozdony a sínek melletti árokba borult, két tehervagon pedig kisiklott.

Jelenleg a Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasútvonalon áll a forgalom. A MÁV-START Zrt. az utasok elszállításához megrendelte az autóbuszokat. Az átszállások miatt 25-30 perces késére kell számítani. A szakemberek egyelőre nem tudják, mikorra áll helyre a közlekedés, mert a vasúti pálya 300 méter hosszan megrongálódott.

 Tűzoltók, rendőrök dolgoznak annál az összeroncsolódott mozdonynál, amelynek vezetője életét vesztette, miután összeütközött egy sódert szállító teherautóval Kiskunlacházánál. Fotó: Honéczy Barnabás
Tűzoltók, rendőrök dolgoznak annál az összeroncsolódott mozdonynál, amelynek vezetője életét vesztette, miután összeütközött egy sódert szállító teherautóval Kiskunlacházánál.
Fotó: Honéczy Barnabás

Közben a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az elsőként a helyszínre érkező mentőhelikopter megsérült. Túri Péter, a kft. igazgatója elmondta: a helikopter az úttól biztonságos távolságra, a mezőn szállt le, amikor egy kamionos a földútról letérve a tükrével nekiment a helikopter lapátjának; a gép sérülése nem tűnik jelentősnek, felszállni azonban már nem lehetett. Az igazgató hozzátette: a helikopter a súlyosan megsérült kamionsofőrt szállította volna el, akit végül a ráckevei esetkocsi vitt be a Merényi kórházba.

Töttős Györgyi, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője a tehervonat szállítmányával kapcsolatban az MTI-nek elmondta: a veszélyfelderítő szolgálat megállapította, hogy a kisiklott tehervagon konténeréből szivárgó anyag nem veszélyes, robbanásveszélyes gőz vagy gáz nem képződött. A jelzése szerint üres konténerben feltehetően a tisztítás után maradhatott még valamennyi dimetil éter higított állapotban, a mérések nem mutattak ki veszélyesanyag-koncentrációt.

Kamion és vonat ütközött Kiskunlacházánál. Fotó: MTI (galéria)

A szóvivő hozzátette: biztonsági okokból a baleset körül 200 méteres körzetben védőövezetet jelölt ki a mentés vezetője.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. kjenci 2010. október 21. 20:40
    „És még valami: Tiszta szerencse, hogy nem egy személyszállító vonat elé hajtott , mert akkor több áldozat lenne. És biztosan rutinból vezetett, mert ez a bányához vezető út vasúti kereszteződése.
    Legalább ilyen durva, amikor az elhaladó vonat oldalának csapódik az autós, motoros a pirosan villogó fénysorompónál... mert ilyen is volt már nem egyszer.”
  • 43. kjenci 2010. október 21. 20:31
    „Válasz Zsoltee0716 15. hozzászólására:
    A MÁV-nál a biztosítóberendezés -adott esetben Klacházán-a forgalmi irodában és a szegedi KÖFE( Központi Forgalom Ellenőrző ) elektronikus berendezésen folyamatos visszajelzést ad a nyíltvonali fénysorompók állapotáról.( Milyen fény villog rajra adott pillanatban, mikor "csukta " a vonat maga elött és mikor nyílt fel, stb. A Rendőrség, Ügyészség is kikéri ilyen esetben az adatokat.
    Egyébként nézd meg az alábbi linken a fotókat, látni fogod a "kiakadt" piros fényű fénysorompót:
    http://www.legimentok.hu/index.php?mod=PicGallery&action=showFolder&folderid=3056
    A mozdonyvezető veszte lett, hogy a pótkocsival összeakadt mozdony kisiklott, így akár volt ideje beugrani a géptérbe,akár nem, a borulás is halálos lehetett.
    A dömper 40 tonnája most kifogott a mozdony 80 tonnáján és kisiklatta. A vonat egyébként 995 tonna volt csupán.”
  • 42. THK 2010. október 21. 11:28
    „39,
    (sajnos nem MTI-s a hiba, mivel a cikkben sehol NEM SZEREPEL Bács-Kiskun megye, csak az itteni rovatbesorolás lett az, tehát az oldal szerkesztője nézhette el)”
  • 41. Ányez 2010. október 21. 09:48
    „Én mindig hülyét kapok a kamionosoktól, teherautó-sofőröktől. Az autópályán 89-91 km/h-ás sebességgel előzgetik egymást, feltartva a forgalmat. Ezzel még talán nem is lenne baj, ha sokszor nem "hirtelen ötlettől vezérelve" jönnének át a belső sávba. Nem egyszer anyáztam, dudáltam már úgy, hogy a szívem majd´ kiugrott a torkomból. Ha 10 méterrel korábban csinálja, kettőnk közül nem ő marad ott... És természetesen tisztelet a kivételnek. (Már ha van.)
    Őszinte részvétem a mozdonyvezető családjának, kollégáinak, barátainak.”
  • 40. Csitti 2010. október 21. 09:45
    „Mindenki a "kamion" szóval dobálózik itt, pedig a képeken tisztán látni, hogy ez egy 4 tengelyes MAN billencs teherautó volt. Sajnos a mozdonyvezető kolléga nem az ütközéstől halt meg, hanem azért, mert a mozdony az oldalára borult, ő pedig az ütközés előtt abba a felébe menekült be...szörnyű és értelmetlen halál. A másik teherautó sofőrje pedig a szántóföldön akart átvágni, hogy egy másik útátjárón keljen át a vasúton, csak a nagy sietségben nem vette észre azt a szép nagy sárga helikoptert...ilyen esetben csak az akar/próbál elpucolni a helyszínnek még a környékéről is, akinek szintén valami sara van.”
  • 39. savos 2010. október 21. 09:12
    „Valószínűleg onnan vette az MTI-s tudósító az ötletet, hogy ha valami kiskunnal kezdődik, akkor az Bács-Kiskun megyében van. Pl. Kiskundorozsma is. Az a baj, hogyha valaki minden tudásnak a híján van, akkor még elmehet újságírónak.”
  • 38. nagyszájú 2010. október 21. 09:02
    „Szerényen szeretném felhívni a figyelmet egy apró földrajzi bakira: Kiskunlacháza nem Bács-Kiskun, hanem Pest megye...
    Ez természetesen nem kisebbíti a tragédiát.”
  • 37. savos 2010. október 21. 08:51
    „Már megint kamionok!”
  • 36. joy 2010. október 21. 08:23
    „Elég gyakran járok olyan úton, ahol fény+félsorompó van. Szomorú, de nem 1* látom, hogy megkerüli gyalogos, vagy biciklis, de még szgkt is láttam áthajtani megkerülve a sorompót!
    Ritka nagy barmok tudnak lenni egyes emberek!”
  • 35. Moon 2010. október 21. 01:33
    „Remélem a képek kellőképpen tanulságként szollgálnak azoknak akik eddig kísértették a sorsot és bevállaltak egy tilosjelzésen történő áthajtást.
    De miért kell ezért egy embernek meghalni, hogy mások tanuljanak valaki hülyeségéből? Felnem foghatom.”
  • 34. Moon 2010. október 21. 01:12
    „Képek a balesetről: http://www.legimentok.hu/index.php?mod=PicGallery&action=showFolder&folderid=3056&backmod=news&id=25641”
  • 33. Moon 2010. október 21. 01:07
    „Csak azt nem értem a jóisten miért mindig az ártatlant bünteti? Miért nem az állatja pusztul? Megint a vétkes ússza meg márha életben marad.”
  • 32. Moon 2010. október 21. 01:03
    „27-nek!
    Ami a gyűjtést illeti, mi kollégák tekintettel arra hogy egy "családtagunk" hunyt el biztosíthatlak igen. Ez nem kérdés.
    Egy korábbi kommentemben már leírtam de ez ide is kívánkozik: Az embernél nincs nagyobb állat! (akinek nem inge....)”
  • 31. Moon 2010. október 21. 00:57
    „Cs Imre!
    Ki mondta hogy forgott a rotor? Nme azt írták hogy leszállásközben.”
  • 30. tessenyilg 2010. október 21. 00:57
    „Részvétem a Mozdonyvezető családjának!

    Tisztelt Zsoltee0716!
    Nem az őskorban élünk, a vasúton is alkalmazzák az elektronikát. Pont az ilyen balesetek vizsgálatánál fontos, hogy beazonosítható legyen ki és miért hibázott. Ha a mozdonyvezető alszik el a vonat megáll!!
    A kamionosok között pedig valóban sok a trükköző, csak sajnos nehéz kiszűrni, és az emberek szeretnek általánosítani.”
  • 29. CsImre 2010. október 20. 23:10
    „Aztán hogyhogy nem arra járt a szántófődön egy teherautó, és éppen pont nekiment a mentőhelikopter forgó rotorjának.”
  • 28. Kallerbaby! 2010. október 20. 22:00
    „Részvétem a kedves kolléga családjának!Én is vasutas vagyok és szörnyű ami ma történt,Főleg igy....
    :( :( :(”
  • 27. CID 2010. október 20. 21:31
    „19. hozzászólás tibibácsi 2010.10.20. 20:35

    17.
    Önállóan vagy ilyen hülye,vagy diktálták???

    Mikor szállítják nyergesvontatóval a cigit meg a sört ? Hülye gyerek.
    Azért a kamionosok nem az eszükről híresek, de még közülük is kiemelkednek a "dömperesek"

    Azt nem értem, hogy a fenébe lehet elrépázni egy helikoptert ?

    Remélem most is nagyon szolidálisak lesznek, és gyűjtenek a vonatvezető családjának, mint amikor a vitorlázó repülő répázta el a billencsest !”
  • 26. cenzúrázott 2010. október 20. 21:07
    „Sandman legyen neked igazad, de szerintem nem ennyire jó az arány, ami a kamionosok becsületességét illeti. Viszont a lapátot rosszul tudod, a főrotor magyarul forgószárny és forgólapát is. A lapátot mondják a "daráló" pilóták.”
  • 25. Zsoltee0716 2010. október 20. 21:04
    „22. hozzászólás cenzúrázott 2010.10.20. 20:58

    Ki szedik a korongot vagy a kártyát azt aki ért hozzá az tudja, hogy ez többlet vezetés volt vagy sem. Igen naagy valószínűséggel ez az ember már nem fog dolgozni itt! Jogsija meg kérdőjel, hogy meg marad-e.”
44 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy ügyvéd 23 milliárdra perelné a MAL Zrt.-t

Egy siófoki ügyvéd elkészítette a vörösiszap-katasztrófa kárainak megtérítése érdekében indítandó… Tovább olvasom