Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna Még több cikk.

E-útdíj: nincs érdemi befolyása a győztes visszalépésének

Újra versenybe száll a Hungarian Motorway Konzorcium.
A korábban a rövid ajánlattételi határidő miatt visszalépett Hungarian Motorway Konzorcium ismét versenybe száll az elekrtonikusútdíj-tenderen, ezt a szándékát szombaton írásban jelezte az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek - közölte a cég hétfőn az MTI-vel.

A társaság októberben azt követően lépett vissza, hogy az ÁAK a többi pályázóval egyetemben hiánypótlásra szólította fel, s a konzorcium nem látta biztosítottnak a szükséges igazolások időben történő megszerzését.

Miután a tenderen nyertes Getronics Magyarország Kft. szombaton jelezte, hogy visszalép, a Hungarian Motorway Konzorcium még aznap írásban tájékoztatta a kiírót, hogy szándékában áll újból versenyre kelni és ajánlatot tenni. A cég a levélben azt kérte, hogy a tisztességes verseny jegyében biztosítsák számára az ajánlattételi lehetőséget.

Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára múlt szerdán jelentette be, hogy egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérőtől, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával. Az államtitkár hangsúlyozta: a nyertes ajánlattevő ajánlati kötöttsége fennáll ez idő alatt, és nem változnak a szerződési feltételek, így az sem, hogy július elsején indulnia kell az elektronikus útdíj fizetési rendszernek.
A másik érvényes ajánlatot benyújtó T-Systems-et nem jelölte ki második helyen végzettnek az ajánlatkérő, mivel az ajánlott ár meghaladta a rendelkezésére álló keretet. Így ha végül meghiúsulna a tender, a T-Systems nem lép automatikusan a nyertes helyébe - közölte az államtitkár.

Ezt követően szombaton a tendert kiíró ÁAK közölte, hogy a nyertes cég visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől, a döntést az ÁAK tudomásul vette.

A Getronics az MTI-nek szombaton eljuttatott közleményében arról írt, hogy a piacon "eddig nem tapasztalt mértékű és formájú nyomásgyakorlás következtében olyan bizonytalan üzleti és jogi helyzet alakult ki, amely jogi helyzet tisztázásáig nem áll módjában a szerződést aláírni és a teljesítést megkezdeni". A tenderen nyertes vállalat kifejtette: a Q-Free ASA visszalépésével kapcsolatban információik szerint "az egyik versenytársuk az elmúlt időszakban szinte az összes, a projektben részt vevő alvállalkozó partnerünket megkereste, és nyomást gyakorolt rájuk annak érdekében, hogy az együttműködésből visszalépjenek az elektronikus útdíjrendszer tervezett határidőre történő megvalósításának ellehetetlenítése érdekében".

Hozzátették: a Getronics Magyarország Kft. vizsgálja a szükséges jogi lépések megtételét, azok részleteiről a későbbiekben ad tájékoztatást.
Giró-Szász András kormányszóvivő szerint nincs érdemi befolyással az elektronikus útdíjszedési rendszer idei hazai bevezetésére az, hogy visszalépett a Getronics. A Kossuth Rádió 180 perc című műsorában hétfőn a kormányszóvivő azt mondta, a miniszterelnök és a szaktárca világossá tette, hogy a közbeszerzést elnyert cég nem tudott megfelelni bizonyos feltételeknek, nem tudta a határidőket garantálni.

"Ugyanakkor azt is világossá tették, hogy ez érdemben nem lesz befolyással arra, hogy az elektronikus útdíj beinduljon Magyarországon 2013-ban" - fogalmazott, hozzátéve: ez egy olyan részletkérdés, amelyet a szaktárca állítása alapján át lehet hidalni.

Az ÁAK még szeptember végén hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére.

A társaság ezt követően december 15-én jelentette be, hogy a Getronics Magyarország Kft. nyerte a tendert, miután a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a legjobb ajánlatot tette nettó 34,89 milliárd forintos áron.

Az eredeti tervek szerint a szerződést december 27-én írták volna alá, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

Nincs érdemi befolyása a győztes visszalépésének

A kormányszóvivő szerint nincs érdemi befolyással az elektronikus útdíjszedési rendszer idei hazai bevezetésére az, hogy visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől a nyertes Getronics; erről Giró-Szász András beszélt hétfőn a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Giró-Szász András azt mondta, a miniszterelnök és a szaktárca világossá tette, hogy a közbeszerzést elnyert cég nem tudott megfelelni bizonyos feltételeknek, nem tudta a határidőket garantálni.

"Ugyanakkor azt is világossá tették, hogy ez érdemben nem lesz befolyással arra, hogy az elektronikus útdíj beinduljon Magyarországon 2013-ban" - fogalmazott a kormányszóvivő.

Hozzátette: ez egy olyan részletkérdés, amelyet a szaktárca állítása alapján át lehet hidalni.

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. szombaton közleményben tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a Getronics Magyarország Kft. mint az elektronikus útdíjszedési rendszer teljes körű bevezetésére és megvalósítására kiírt tender nyertes ajánlattevője január 18-án nyilatkozatban értesítette az ÁAK Zrt.-t a visszalépéséről.

Olvasóink írták

  • 10. X_Y 2013. január 22. 05:41
    „A hóvihar semmi ehhez a kavaráshoz képest... Egyszerűbb lenne ha egy dobókockával határoznák meg hogy ki mennyi fizessen az úthasználatért :)”
  • 9. macs 2013. január 21. 15:05
    „Egy tavaly októberi hír:
    "A hiánypótlás a legnagyobb terhet a tagjai nevét múlt szerdán még bizalmasan kezelő Hungarian Motorway Konzorcium számára jelentheti. Az ÁAK levelének tanúsága szerint a magyar L. A. C. Zrt. csapatába három izraeli és egy spanyol cég tartozik: az R. S. Industries Israel Ltd., az Advenced Solutions Ltd., az Orhitec Gis Ltd. és a madridi Tecsidal S. A. Az ötös fogat alighanem seregnyi dolgot elnézhetett, az ÁAK ugyanis 12 ponton kérte az adatok pontosítását, kiegészítését a konzorciumtól.
    A pályázó nyilatkozatai többségét hibásan állította ki. Volt, amelyik nem volt hitelesítve, és akadt olyan, például a konzorciumi tagok árbevételéről szóló, amit be sem csatolt. De a pályázó nem adta le azoknak a szakembereknek a listáját, életrajzát, illetve iskolai végzettségét igazoló dokumentumokat sem, akikkel a rendszer építésén dolgozna. És akkor még ott van, hogy a konzorciumnak pótlólag csatolnia kellene az útdíjrendszer építéséhez megkövetelt minőségbiztosítási tanúsítványokat, illetve magát az 500 kilométernyi rendszerépítési referenciát is. Az pedig ehhez képest apróság, hogy az ÁAK várja a tagok hiteles aláírási címpéldányát is."”
  • 8. Agyalapi 2013. január 21. 14:40
    „Mossák a.. homokot, mert bedőlt a költségvetés. Máris. És még hány helyen fog beomlani? Horror az egész....”
  • 7. roxper 2013. január 21. 14:37
    „6.
    Közgép! :)”
  • 6. macs 2013. január 21. 13:51
    „Hogy is van ez? A-t kihirdetik győztesnek, de hogy hogy nem, az alvállalkozóit valaki felkeresi, és ezt követően ők már nem akarnak aláírni, A visszalép. Ekkor bejelentkezik B, aki még a pályázati szakaszban kiszállt. A T-System pedig még az első körben kiesett.
    Érti valaki, hogy mi is történik itt?”
  • 5. pirosmanci 2013. január 21. 13:01
    „Arról a nyomásgyakorlóról ha megtudhatnánk valamit ... Esetleg a nevét ... A módot ... Rögtön tisztábban látnánk.”
  • 4. Beroesz 2013. január 21. 10:39
    „Az e-útdíj egészen biztosan nem indul el ekkor, amikorra a kormányrendelet akarja. Minden egyes nap késlekedés 41 millió forint kiesést jelent az állam számára.

    A kormányszóvivő bizonyosan a helyzet súlyosságát akarja tompítani, amikor a saját maguk által kitalált határidő helyett a rendszer 2013-as beindulásáról beszél.”
  • 3. tótkomlósi 2013. január 21. 10:31
    „2. NP1 2013.01.21. 09:57
    Nem számít!
    Szabad az út a haverok előtt!
    És a pénz nem számít!”
  • 2. NP1 2013. január 21. 09:57
    „"E-útdíj: nincs érdemi befolyása a győztes visszalépésének"

    Tényleg nincs?
    Már nem júniusi, hanem ez évi bevezetésről van szó....valamint nem tudjuk a költségeit. Ez persze Forradalmi Kormányunknak nem tétel.”
  • 1. szatyi 2013. január 21. 09:52
    „Miért kell ennyi bekezdést megismételni egy cikken belül?
    Karakterszám alapján fizetik a cikk szerzőjét?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Súlyos baleset Békés és Békéscsaba között

Két autó ütközött össze a 470-es úton hétfő reggel. A balesetnek egy súlyos és egy könnyebb… Tovább olvasom