Délmagyar logó

2016. 08. 26. péntek - Izsó 16°C | 28°C

E-útdíj: visszalépett a Getronics

Visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől a nyertes Getronics - tájékoztatta az MTI-t szombaton az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., amely a döntést tudomásul vette.
A közlemény szerint a Getronics Magyarország Zrt. mint az elektronikus útdíjszedési rendszer teljes körű bevezetésére és megvalósítására kiírt tender nyertes ajánlattevője január 18-án nyilatkozatban értesítette az ÁAK Zrt.-t a visszalépéséről.

A Getronics közlése szerint az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján "nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá" - áll az ÁAK közleményében.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. NP1 2013. január 20. 18:49
    „X_Y

    Az angyalok szárnyáról vitatkozunk, mert a részleteket nem ismerjük.
    Mindösszesen 2 dolgot jegyeztem meg:
    1, Egyetértek a használat arányos fizetéssel, ha ez épeszű összeget jelent.
    2, Igazságtalannak tartom a mostani rendszert ami nem veszi figyelembe a használat "mennyiségét". Szívok is miatta rendesen, és nem én vagyok az egyetlen...

    Rákerestem a tenderkiírásra: ebbe a díjbeszedési módba bármikor bárkit be lehet terelni.....”
  • 25. X_Y 2013. január 20. 18:12
    „21. NP1 2013.01.20. 13:16

    Amúgy ha személyautóval jársz, akkor semmi nem változik, mert a tervezett új rendszer csak a 3.5 t feletti járművekre vonatkozik - tehát neked marad a mostani rendszer.

    " A személygépkocsik és autóbuszok a jelenleg is működő e-matricás rendszerben maradnak"

    A használat-arányos díjfizetés viszont nem csak az autópályákra, hanem minden főútra vonatkozik.

    "Az új rendszerben kizárólag a tehergépkocsik fizetnek a megtett távolsággal arányos díjat az autópályákon, autóutakon és egyes főútszakaszokon, összesen 6318 kilométeren."

    Bár ha majd megvalósul, onnan egy lépés hogy ugyanez majd mindenkire vonatkozzon... Ergo majd Szeged-Békéscsaba között is fizethetsz használat-arányos útdíjat...”
  • 24. X_Y 2013. január 20. 17:33
    „22. Óperenciás 2013.01.20. 13:30

    "Hozzátették: a Getronics Magyarország Kft. vizsgálja a szükséges jogi lépések megtételét, "

    Hát a Getronics ezt már eljátszotta régebben is: alacsonyabb áron "megnyerte", aztán vagy nagyon xarul csinálta meg (pl. Magyar Posta) vagy egyáltalán nem.”
  • 23. X_Y 2013. január 20. 17:26
    „21. NP1 2013.01.20. 13:16

    "Megveszem a heti matricát és használom a sztrádát 160 km hosszban"

    Oszt´ ha a km-díj 10 Ft lesz, akkor kifizetsz egy útra 1600 Ft-ot + plusz a "kütyü" bérleti díja (ami csak egy kicsit lesz több mint eddig az éves matrica :)

    "Egyébként pedig ha az általad említett kütyü 1-2 év alatt behozza az árát, én boldogan megveszem."

    Jó eséllyel csak bérelheted... Vagy megveheted nagyjából az autó áráért, mondjuk egy jelképes 500k csengő magyar forintért (természetesen ha elhagyod, saját hibádból tönkremegy, ellopják az autóval stb. akkor is kifizetheted...)

    Ha megnézed mennyi bevételt tervezett a furcsa szemű és csapata, akkor ne legyenek kétségeid: többet fogsz fizetni mint eddig....

    Bár mindez csak elmélet,mert idén ebből már semmi nem lesz - sőt szerintem még jövőre sem. Mivel a tervezett 75 milliárd bevétel "be van tervezve" a költségvetésbe, jó eséllyel drágulni fognak a heti és havi díjak. Szerencsére nekem már van éves 2013-ra :)”
  • 22. Óperenciás 2013. január 20. 13:30
    „A tenderen nyertes vállalat kifejtette: a Q-Free ASA visszalépésével kapcsolatban információik szerint "az egyik versenytársuk az elmúlt időszakban szinte az összes, a projektben részt vevő alvállalkozó partnerünket megkereste, és nyomást gyakorolt rájuk annak érdekében, hogy az együttműködésből visszalépjenek az elektronikus útdíjrendszer tervezett határidőre történő megvalósításának ellehetetlenítése érdekében". Hozzátették: a Getronics Magyarország Kft. vizsgálja a szükséges jogi lépések megtételét, azok részleteiről a későbbiekben ad tájékoztatást.”
  • 21. NP1 2013. január 20. 13:16
    „X_Y 2013.01.20. 12:53

    Most viszont nagyon boldog lehetek.
    Átlagban havonta egyszer kell Kecskemétre mennem.
    Megveszem a heti matricát és használom a sztrádát 160 km hosszban, ha Hegyeshalomig mennék oda-vissza négyszer akkor is ugyanennyit kellene fizetnem. Megmondanád miért?

    Azt, hogy mi a legjobb rendszereket is el tudjuk rontani már más kérdés - egészen más.
    Egyébként pedig ha az általad említett kütyü 1-2 év alatt behozza az árát, én boldogan megveszem.”
  • 20. X_Y 2013. január 20. 12:53
    „14. NP1 2013.01.20. 07:26

    "Azért nem jobb, mert én a sztrádát jobbára Szeged és Kecskemét között használom, miért kellene ugyanannyit fizetnem mint aki Hegyeshalomig használja? "

    Csak az a gond hogy ez tündérországi rendszer lesz: fizetsz majd km-arányos díjat a Szeged-Kecskemét szakaszért, meg egy éves 30 ezres díjat az azonosító kütyüért :) És ezt természetesen csak Mátészalkán szerelik be a kocsidba :)”
  • 19. NP1 2013. január 20. 12:43
    „tótkomlósi 2013.01.20. 11:19

    Fröcsögés helyett ha esetleg elmesélnéd miért is jobb mindenkinek átalányt fizetni?
    Ez a távfűtésnél is nagyon bevált....”
  • 18. macs 2013. január 20. 12:21
    „12. Miracala,
    ez azért érdekes! Vajon mi/ki van a háttérben?
    "A Getronics szombaton kiadott közleményében azt írta, hogy a piacon "eddig nem tapasztalt mértékű és formájú nyomásgyakorlás következtében olyan bizonytalan üzleti és jogi helyzet alakult ki, amely jogi helyzet tisztázásáig nem áll módjában a szerződést aláírni és a teljesítést megkezdeni".
    A tenderen nyertes vállalat kifejtette: a Q-Free ASA visszalépésével kapcsolatban információik szerint "az egyik versenytársuk az elmúlt időszakban szinte az összes, a projektben részt vevő alvállalkozó partnerünket megkereste, és nyomást gyakorolt rájuk annak érdekében, hogy az együttműködésből visszalépjenek az elektronikus útdíjrendszer tervezett határidőre történő megvalósításának ellehetetlenítése érdekében".”
  • 17. rózsakert 2013. január 20. 11:20
    „13.6664 2013.01.20. 03:26

    Ez hol van?”
  • 16. tótkomlósi 2013. január 20. 11:19
    „14. NP1 2013.01.20. 07:26

    Te ezzel az ésszel elmehetnél ürgét önteni!”
  • 15. rózsakert 2013. január 20. 11:16
    „4.imre57 2013.01.19. 14:37

    10 kamionnal rendelkező ismerősöm most hagyta bba árul mindent....persze semmire sincs vevő...se traktorra-se pótokra....csak bukkik rajta-azt mondja-el kell , hogy higgyem ,mert láttam hogyan élt akár 5-8 évvel ezelőtt és látom, hogy milyen problémái vannak most!!!.ja és a kedves megrendelő majd fizet..2-3 hónap...ha fizet...áááááááááá”
  • 14. NP1 2013. január 20. 07:26
    „6664 2013.01.20. 03:26

    Azért nem jobb, mert én a sztrádát jobbára Szeged és Kecskemét között használom, miért kellene ugyanannyit fizetnem mint aki Hegyeshalomig használja? A kocsmában is az elfogyasztott sörök száma szerint fizetünk nem "piaátalányt".”
  • 13. 6664 2013. január 20. 03:26
    „8. NP1 2013.01.19. 18:59 Miért nem jobb az a rendszer, ami itt van (külföld): MOT mint műszaki vizsga (2 évre) EUR32, az éves road tax (amiben benne van a súlyadó, az utak, autópályák használati díja) motor ccm sávokra osztva - 1300 ccm után nekem évi EUR55 -, valamint a kötelező felelősségbiztosítás (évente EUR250)? Éves szinten kb. 16000-17000 Ft. (Ja, az autó átírása EUR8,50)”
  • 12. Miracala 2013. január 20. 01:49
    „8: Szerintem azért mert, ez lehet a tervek szerint igencsak megfizethetetlen lett volna. Egyébként nem lehet a visszalépés abszolút indokolatlan, hiszen az "alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak" az együttműködést, ergo fél a kivitelező attól, hogy az alvállalkozók a Mo.-on oly ismerős köztes pénzlenyúlás módszerével építi ki az egész infrastruktúrát (lsd. M43-as esete stb...) Ilyen esetben jogos a visszalépés, és a T-Homo sem fog másként cselekedni, ha nem akar botrányt kavarni a pályázati pénzek lenyúlásával kapcsolatban...”
  • 11. X_Y 2013. január 20. 00:31
    „8. NP1 2013.01.19. 18:59
    "Azzal, hogy mindenki használat arányos díjat fizessen szerintem nincs gond, ha ez megfizethető."

    A politikusoknak megfizethető...mert ingyen használhatják az autópályákat. Az új gittegylet (Kövér-őrség) is ingyen használhatja...

    "Miért jobb az ha ugyanannyit kell fizetnem egy Szeged-Kecskemét útért, mintha Hegyeshalomból jönnék Nagylakig?"

    Borítékolom hogy majd a Szeged-Kecskemét "útdíjarányos" csak kicsit lesz több mint a mostani 10 napos...”
  • 10. tótkomlósi 2013. január 20. 00:11
    „Végre, valaki szembe mert szállni a kormánnyal!
    Nem kell minden áron dolgozni!
    Főleg úgy nem, gogy megmondják fenntről, hogy mit, mennyiért, kinek mit.
    Van, akinek ehez NINCS GYOMRA!”
  • 9. nsanyi55 2013. január 19. 20:08
    „Visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől a nyertes Getronics - tájékoztatta az MTI-t szombaton az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., amely a döntést tudomásul vette.

    Mennyiért? Mert, hogy ezt büntetlenül nem tehette!”
  • 8. NP1 2013. január 19. 18:59
    „Azzal, hogy mindenki használat arányos díjat fizessen szerintem nincs gond, ha ez megfizethető.
    Miért jobb az ha ugyanannyit kell fizetnem egy Szeged-Kecskemét útért, mintha Hegyeshalomból jönnék Nagylakig?”
  • 7. deszkás 2013. január 19. 17:36
    „BEROESZ!Érted látom én se azért írtam hogy a mostani technikát. A "MINDENKI"-re értem én is,de előbb utóbb ezzel földhöz szegezik az embereket.”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Busz ütközött autóval Hevesben, egy ember súlyosan megsérült

Egy ember súlyosan megsérült, amikor frontálisan összeütközött egy menetrend szerint közlekedő… Tovább olvasom