Délmagyar logó

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 6°C | 9°C Még több cikk.

Eddig közel 25 ezren maradnak a magán-nyugdíjpénztáraknál

Budapest – A több mint hárommillió magán-nyugdíjpénztári tagból csütörtök délutánig 24 ezer 380 nyilatkozott arról, hogy a magánnyugdíjrendszerben kíván maradni – tudta meg az MTI az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságtól (ONYF). Már csak bő egy hét van a nyilatkozattételre.
A magán-nyugdíjpénztári tagoknak 2011. január 31-ig kell dönteniük arról, hogy a magán- vagy az állami nyugdíjrendszer tagjai kívánnak lenni a jövőben. Aki a magánrendszert választja, annak személyesen kell nyilatkoznia erről a 36 nyugdíjbiztosítási igazgatóság valamelyikénél, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál vagy az ONYF-nél. A tartósan külföldön dolgozó, vagy külföldön tanuló magán-nyugdíjpénztári tagok a külképviseleteken is megtehetik nyilatkozatukat.

Aki nem nyilatkozik, annak 2011. március 1-jével automatikusan megszűnik a tagsági jogviszonya, és számlaegyenlegét átutalják az állami nyugdíjalapba.

Aki a magánrendszerben marad, „kiírja magát" az állami nyugdíjrendszerből. Ez azt jelenti, hogy a továbbiakban csak a béréből levont nyugdíjjárulékot (10 százalék) fogják a magánkasszába utalni, a munkáltató által fizetett nyugdíjjárulék (24 százalék) továbbra is az állami nyugdíjalapba kerül, ám a pénztártag nem szerez utána további szolgálati időt. (A korábban megszerzett jogosultság megmarad.)

Az állami rendszerbe visszalépők megkapják a korábban befizetett tagdíj-kiegészítéseket és a reálhozamot. A tagdíj-kiegészítés a törvényileg előírt mindenkori kötelező tagdíjon felüli befizetést jelenti a magánnyugdíjpénztárba, amit a tag és munkáltatója is teljesíthetett. A reálhozam a megtakarításon elért hozam és az infláció különbsége, ami függ a pénztártagság kezdetétől, a befizetett, illetve jóváírt tagdíjak összegétől és időpontjától is.

A visszalépők a tagdíj-kiegészítést és a reálhozamot is felvehetik egy összegben (adómentesen); átutaltathatják önkéntes nyugdíjpénztárba (ebben az esetben az összeg után 20 százalék – legfeljebb 300 ezer forint – adóvisszatérítés érvényesíthető), vagy azt is kérhetik, hogy írják jóvá az állami nyugdíjbiztosítási alapban vezetendő egyéni számlájukon.

A pénztártagnak írásban kell tájékoztatnia pénztárát arról, hogyan rendelkezik ezekről az összegekről (amennyiben volt tagdíj-kiegészítése, illetve keletkezett reálhozam a befektetésein). Ha ezt elmulasztja, a kassza márciusban meg fogja keresni a nyilatkozat megtétele érdekében. Ha valaki továbbra sem nyilatkozik, a magánnyugdíjpénztár a levél kézhezvételétől számított 30 napon belül elküldi az összeget a pénztártag lakcímére; az át nem vett pénzt a kassza a Nyugdíjbiztosítási Alapnak utalja át. A kifizetések legkorábban 2011. május végétől kezdődnek majd meg.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. macs 2011. január 21. 16:19
    „xBen,
    tudod, számomra se világos, hogy lehet az eltőzsdézett pénzeket a költségvetésbe átvinni,és hiányt csökkenteni valamint nyugdíjat kifizetni? Illetve miért akarják annyira azt, ami már nincs? Arról nem beszélve, a hibás gazdálkodás eedményeként keletkezett "nincs" hozamból, hogy lehet felvenni a relatív hozamot.
    De hát én csak egy "csekély értemű" állampolgár vagyok. :-)”
  • 26. xBen 2011. január 21. 15:46
    „25. macs 2011.01.21. 15:24

    Ne aggódj, erre nem fogsz választ kapni, mert konkrét dolgokra csak konkrét válaszokat lehetne adni, de az meg nincs. Mint ahogy a PSZAF jelentést se tudták megmagyarázni Gabikáék, ami ugye azt bizonyította, hogy mégsem tőzsdézték el a pénzt a mnypénztárak!
    Vádaskodni, hangulatot kelteni persze nagyon jók az ilyen cikkek! Ha ellopták, akkor miért nem tett valaki feljelentést a rendőrségen? Vagy ahhoz bizonyítékok is kellenének? Vagy legalább valami valóságtartalom, amit a rendőrség is komolyan vesz?”
  • 25. macs 2011. január 21. 15:24
    „dodó,
    az 2011-es költségvetésben 3 074,8 milliárd forint van előrányozva a nyugdíjakra, ebből 3 054,4 milliárd forint lesz kifizetve nyugellátásra és egyéb nyugdíjszerű ellátásokra, 20,4 milliárd pedig a működési költségekre. Vagyis a nyugdíjintézeti alkalmazottak bérére, fűtésre, világításra, postaköltségre, telefondíjakra és egyéb kiadásokra.
    Vagy úgy gondolod, hogy az állam költségeit vatikáni valutában fizetik?
    Ja és mégegy kérdésem van?
    "Mindeközben a Magyar Nemzet azt is kiderítette, hogy az egész pénztári lobbi mögött egyetlen PR-cég áll, ennek tulajdonosa pedig már a Kóka-féle balliberális pénzosztó gyakorlatnak is haszonélvezője volt."
    Az OTP MNyP, melynek kb. 600 ezer tagja van, kinek az érdekeltségi köréhez tartozik? Csányi úr melyik gyakorlatnak a haszonélvezője?”
  • 24. macs 2011. január 21. 15:17
    „achilleus,
    én úgy tudom, hogy a bruttó fizetésem tartalmazza az SzJA-t, az egészség- és nyugdíjpénztári járulékot is. Illetve a szuperbruttóm a vállalkozó által még fizetett kötelezettségeket is.
    Az egy tecnikai megoldás, hogy nem nekem kell minden hónapban kiszámolnom az adómat és az egyéb járulékokat, és átutalni az NAV-nak, azt helyettem a cégem megcsinálja. Tehát MNyP-ba és az állami nyugdíjalapba is az én pénzem megy.
    Szükség volt arra, hogy ezeket a befizetéseket kötelezővé tegyék, mert önként kicsit döcögös lenne a dolog. Így is sokan optimalizálják az adójukat és járulékaikat, ami sokban hozzájárul az állami költségvetésének hiányához.
    A MNyP csak a pályakezdők számára kötelező, sokan önként léptek be, mert úgy vélték ezzel is hozzájárulnak az időskori jövedelmükhöz. Mi ez, hanem gondoskodás a jövőről?”
  • 23. achilleus 2011. január 21. 13:44
    „17. hozzászólás xBen 2011.01.21. 11:18
    18. hozzászólás la-za 2011.01.21. 11:19

    Érdekes, mindkettőtök hozzászólásával egyetértek.
    17. hozzászólás xBen 2011.01.21. 11:18
    Valóban tarthatatlan, hogy levonják, de még a szolgálati időt sem növeli, ez a kitétel szerintem sem áll meg sokáig. (A munkáltató résznek a konkrét személytől való függetlenítése viszont megmagyarázható, még ha a magyarázat esetleg nehezen elfogadható is az érintettek számára.)”
  • 22. xBen 2011. január 21. 12:57
    „19. dodó 2011.01.21. 11:25

    Pont az ilyen blődségek miatt nem olvasom ezt a lapot sem!
    A bankok is az én pénzemet használják és vonnak le számlavezetési díjat, tranzakciós díjat, kártyadíjat, stb. Vagy a közmű szolgáltató cégek is az én kifizetett számláimból fizetik az alkalmazottaikat, tartják fent az infrastruktúrát, biztosítják, hogy legyen meleg, ha fázok, legyen fény, ha sötét van, stb. Ja és finanszírozzák azt a veszteséget is, amit a nemfizető fogyasztók generálnak. Ha nem tennék már rég nem lenne áram, meg gázszolgáltatás!
    A Pénztáramtól el is várom, hogy megfelelően tájékoztatva legyek, ha valami gondom, bajom van akkor legyen legalább egy ügyintéző aki megfelelő információkkal lát el és a pénzemet is akár napi szinten lássam, hogy éppen mennyit ér. Ezek mind szolgáltatások, amik pénzbe kerülnek, emberek kellenek hozzá, akiknek fizetést kell adni.

    Amúgy meg Selmeczi Gabika fizuját is mi fizetjük, állampolgárok! Csak ő nem minket szolgál, hanem pártját és királyát! Ennyi!”
  • 21. honecker601 2011. január 21. 12:24
    „Azért arra is gondolni kellene, hogy az a pár millió (10-12 millió Ft), amit össze tud az ember gyűjteni a magánpénztárnál kb 40 év alatt, mennyi időre is lesz elég? Nem sokra! Honnan tudjam, hogy mennyi nyugdíjas évem van hátra?
    Egyébként meg 30 év múlva már úgy sem Ft meg euró, hanem shékel lesz a valuta :(”
  • 20. deszkás 2011. január 21. 12:18
    „Szóval akinek van bármilyen formájú módozatú nyugdij biztositásra (akár többre is) akkor az jól jár? Vazze ACHILLEUS akkor azt is állitod hogy még többet költsön magára? És mi a tökömből? Erre válaszolj! 60-80ezres nettó fizetésekről van szó.”
  • 19. dodó 2011. január 21. 11:25
    „A tagok fizették a nyugdíjkampányt : 2011. január 21. 06:00

    A Stabilitás Pénztárszövetség és egy, a kasszák mögött - multinacionális cégekből - álló pénzügyi csoportosulás sem árulta el, hogy pontosan mennyit fizettek ki azokból a működési költségekből, amelyekre sajátjukként tekintenek a pénztárak, miközben ezeket valójában a pénztártagok által befizetett havidíjakból vonják le. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete már vizsgálja, hogy a hazai nyugdíjpénztárak többsége mire költötte a működés finanszírozására felhasználható tartalékait. Mindeközben a Magyar Nemzet azt is kiderítette, hogy az egész pénztári lobbi mögött egyetlen PR-cég áll, ennek tulajdonosa pedig már a Kóka-féle balliberális pénzosztó gyakorlatnak is haszonélvezője volt /MNO/”
  • 18. la-za 2011. január 21. 11:19
    „15. achilleus 2011.01.21. 10:36

    Azt hiszem félreértettél. A kötelező mnyp-t eddig nem tartottam öngondoskodásnak. Most már az, mivel választható. Nekem is van többek közt önkéntes pénztári tagságom is mindettől függetlenül, de sajnos nagyon sokan vannak, akik havi 4-5 ezer Ft-ot sem engedhetnek meg maguknak, hogy félretegyék a háztartások bevételeiből.....

    Egyébként meg már többször is kifejtettem: ha szarul gazdálkodtak eddig az mnyp-k, akkor nem megszüntetni kell őket, hanem szigorúbban szabályozni....”
  • 17. xBen 2011. január 21. 11:18
    „15. achilleus 2011.01.21. 10:36

    Önkéntes pénztáram nekem is van, de itt van egy rendszer, ami valamilyen szinten kiszámítható volt. Kockázata van, de az államinak nincs? Amennyivel kevesebbet fizettem az államiba, annyival kevesebbet is kaptam volna az államtól, ha nyugdíjba megyek. Ha csődbe megy a magánynyugdíj pénztáram, akkor az állam igaz garanciát vállalt volna a tőkémre, de ez a bankrendszerben is így van. Jelenleg ha maradok a mnypénztárban, akkor másodrendű állampolgár leszek. Fizeti a munkáltatóm a járulékot mégsem vagyok jogosult állami nyugdíjra??? Miért is? Mert nem adtam oda önként és dalolva a megtakarítást, ami a jövőmet picit kiszámíthatóbbá, biztonságosabbá tette volna?”
  • 16. xBen 2011. január 21. 10:49
    „13. la-za

    Igen, lehet majd a kormányra fogni, lehet az államtól várni majd a segítséget, ahogy már most is megy. (Segélyből élők, álrokkantak, sokgyerekes kisebbség, stb.) Ez egy olyan beidegződés, ami a szocializmusból maradt ránk és nagyon sok ember már nem is tud másként gondolkodni. Dolgozni nem akarnak, öngondoskodásról azt sem tudják, hogy mi fán terem, egyik napról a másikra élnek, nem gondolnak a holnaputánra, tipikus valahogy majdcsak lesz hozzáállás. Ebbe fog belerokkanni ez az ország.
    Akik csak az államban bíznak azok majd ha elérik a nyugdíjaskort majd rájönnek, hogy elk*rták, nem kicsit, nagyon. Mert felkopik majd az álluk, ha csak más módon nem tettek félre időskorukra.
    A mostani kurmányunk visszaélve az aránytalan többségével, az ellenzék súlytalanságával, a médiára gyakorolt nyomásával nagyon tudatosan és az embereket nem gondolkodó lényként kezelve manipulál kénye-kedve szerint. Lásd a szebnél szebb nyilatkozatok. Sőt véleményem szerint alapvető alkotmányos jogokat is megsértve a demokratikus szabad döntésében is korlátozza az állampolgárokat a maradás esetére felvázolt szankciókkal. Várom az alkotmánybíróság miként dönt majd!”
  • 15. achilleus 2011. január 21. 10:36
    „12. hozzászólás xBen 2011.01.21. 10:21
    14. hozzászólás la-za 2011.01.21. 10:23

    Senki sem akadályoz meg abban, hogy akár ma is bemenj egy élet- vagy önkéntes nyugdíjintézetbe és megköss egy biztosítást. Nekem kettő életbiztosításom is van, és én ezt nem abból a pénzből fizetem, ami egyébként a felosztó-kirovó rendszerbe kerülne, hanem PLUSZBAN. Nem kötelezően, hanem saját kockázatomra. Ha a te felosztó-kirovóból lecsippentett befizetéseid elvesznek egy tőzsdekrakkban, vagy másképp, akkor azok kihatnak azoknak a nyugdíjára is, nemcsak a te személyes jövődre, sőt, a nyugdíjkassza hiányának finanszírozása kihat a bérből-fizetésből élők, vállalkozások adójára. Ugyanis te egy fillérrel nem fizetsz be többet, mint azok akik nem tagok. Ez nem öngondoskodás, hanem eltérítés. Az ÖNgondoskodás ott kezdődik, amikor ÖNmagad számára a sajátodból teszel félre, kizárólag a saját kockázatodra, ÖNkéntesen.”
  • 14. la-za 2011. január 21. 10:23
    „12. xBen 2011.01.21. 10:21

    Tökéletesen egyetértek veled....”
  • 13. la-za 2011. január 21. 10:22
    „Én is maradok......pedig nem vagyok MSZP szavazó, nem keresek milliókat, van még több mint 30 évem nyugdíjig. Én egyszerűen csak jobban hiszek az öngondoskodásban, mint az állami felosztó-kirovó rendszerben.

    Egyébként rengetegen azért fognak visszakerülni az állami rendszerbe, mert lusták elmenni személyesen nyilatkozni....vagy elfelejtik és kicsúsznak az időből....de utána legalább megmagyarázhatják hogy a kormány volt a hibás....”
  • 12. xBen 2011. január 21. 10:21
    „2. K67

    Elég csőlátásod van barátom. Képzeld én nem vagyok MSZP szavazó, sőt kikérem magamnak, hogy bármilyen pártkatonává degradálj! Viszont mégis maradok a magánnyugdíj pénztárban. Mégpedig azért, mert nem bízok benne, hogy 35-40 év múlva az állam még egyáltalán képes lesz nyögdíjat fizetni, vagy ha mégis, akkor az maximum arra lesz elég, hogy éhenhaljak. De ha nem vagyok szerencsés, akkor meg sem élem majd az akkori nyugdíjkorhatárt, ami akkor lehet, hogy már 70 fölött lesz.
    A nagykalapba amúgy is fizet a munkáltatóm 24%-ot. Még ez a 10% is kell nekik, ami pont arra lett volna jó, hogy hosszú távon könnyitsen az állam terhein és az öngondoskodásra neveljen, mégha kötelező formában is.
    Így most megint csak ott tartunk, mint 10, 20, 30 éve, hogy majd az államtól várjuk a megváltást! Vissza a jövőbe! Rövidtávú célok könyebb elérése érdekében a jövőt áldozzák be a mostani uralkodóink! Igaz mikor majd ott tartunk, hogy tényleg gond lesz a nyugdíjak kifizetése az 5 000 000 nyugdíjasnak, akkor ők már sehol se lesznek! Már nem az ő gondjuk lesz! Az emberek meg vagy dolgoznak, míg meg nem halnak, vagy éhenhalnak!”
  • 11. Larsson 2011. január 21. 09:30
    „Sajnos ez még mindig édes kevés azzal együtt, hogy a maradók számához képest, a bennmaradó zseton legalább 10x-ese az átlagnak, nekik éri meg maradni. Annak idején azt hittem, hogy min fél millió ember maradni fog, de sajnos bejött a terror! :(”
  • 10. Kudara 2011. január 21. 09:17
    „Ez a garancia levél egyszerre szánalmas és nevetséges.
    És mennyi embert átvernek ezzel... :(”
  • 9. Rézgróf 2011. január 21. 08:52
    „Én nem izgulok a nyugdíj miatt. Nekem Schmitt Pál személyesen garantálta a nyugdíjamat.
    Ezért is örülök, hogy Pali bácsi lett a köztársasági elnök.

    http://feherenfeketen.blog.hu/2010/01/30/garancia_7

    Szóval én kinyomtattam és levágtam a garancialevelet, béreltem egy széfet az OTP-ben és ott őrzöm.
    Így Pali bácsi mellett Csányi Sanyi bácsi is tudja garantálni a nyugdíjam biztonságát.
    Csak nektek is ajánlani tudom ezt.”
  • 8. achilleus 2011. január 21. 08:47
    „Az eddigi 25 000 fő nem valami nagy eredmény a pénztárak reklámkiadásaihoz képest, ugyanis kicsit utánaszámolva legalább 150 ezer főnek NEM "érné meg" visszalépnie a 3 millió tagból. egyértelműen csak azoknak érdemes maradniuk, akik közeledve a nyugdíjkorhatárhoz, már most rendelkeznek 8-12 éves befizetéssel, kb. 1,6 millió fő, de (!) közülük már az idősebbeknek bajnaiék megnyitották az utat a visszalépéshez, körülbelül a jogosultak fele vissza is lépett, (http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100120-tb-fejenkent-egymilliot-adnak-az-allamnak-a-visszalepo-nyugdijasok.html) a fennmaradók 10%-áról feltételezhető, hogy lehet valami különös oka a visszalépésnek, ez az a 150 ezer, akiknek csak matematikai alapon érdemes lenne maradni. Az, hogy (egyelőre) ennyi, arra utal, hogy nem igazán bíznak abban, hogy a pénztárak hozzák az ígéretüket, és az elvárt hozamokat.”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szlovákiában tárgyalt a magyar köztársasági elnök

Schmitt Pál magyar köztársasági elnök csütörtökön egynapos hivatalos látogatást tett Szlovákiában. Tovább olvasom