Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Egy hét alatt 1 millió Matrix eladás

Európa legnagyobb játékkiadója, az Atari pénteken bejelentette, hogy "Enter the Matrix" című játékprogramja egy hét alatt 1 millió példányban kelt el, és 50 millió dollár bevételt hozott.
Az Enter the Matrix május 15-én jelent meg a boltokban, és világszerte vezeti a játékszoftver-eladási toplistákat. A Mátrix témáját feldolgozó játék, amely egyébként egy idõben jelent meg az óriási sikert aratott film második részével több, mint 1 millió példányban kelt el az Egyesült Államokban és Európában egyetlen hét leforgása alatt.
A játékprogram egy hét alatt több mint 50 millió dolláros bevételt termelt a francia-amerikai játékkiadónak, amely a közelmúltban vette fel a nagy múltú Atari nevet az Infogrames helyett. A kedvezõ eladási eredmények következtében a társaság részvényárfolyama is jelentõsen megemelkedett.
A kereskedõk szerint megnyugtató, hogy az Enter the Matrix a meglehetõsen kritikus bemutatók ellenére is jól fogy. Az elemzõk szerint az Atarinak szüksége is van a játék erõs kezdeti eladásaira, mivel hamarosan egy másik sikervárományos, a Tomb Raider 6 is megjelenik a boltokban.
"Jó eladási teljesítmény a csalódást keltõ játékbemutatók, éles kritikák, és kedvezõtlen értékelések után, de semmi szenzációs" - mondta egy elemzõ az Enter the Matrix kezdeti eladásairól hozzátéve, hogy a játékprogramok eladásaik 25 - 30 százalékát általában már az elsõ héten elérik.
Az elemzõk szerint a játék eladásai kulcsfontosságúak az Atari jövõjét illetõen, fõként mivel a társaságnak jelentõs hiteleket kell visszafizetnie az elkövetkezõ két évben.
Az Atari szerint az Enter the Matrix 1 milliós eladásainak 60 százalékát az amerikai, 40 százalékát pedig az európai piac tette ki. A társaság mintegy 4 millió darabot szállított a játékból a kereskedõknek, és az elemzõk szerint a kiadónak mind a 4 milliót el is kell adnia ahhoz, hogy megtérüljön a játék kifejlesztési költsége.
A kedvezõtlen játékbemutatókról kérdezve az Atari szóvivõnõje elmondta, hogy a társaság szerint az 1 milliós elsõ heti eladás önmagáért beszél.
prim.hu
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magányra autót?

Három új reklámon húztam fel magam mostanában. Hőseik kedves, aranyos, ámde magányos fiatalok, akik… Tovább olvasom