Délmagyar logó

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -5°C | 1°C

Egyes jegyzői feladatok és okmányirodák kerülnek át a járásokhoz

Egyes jegyzői hatáskörbe tartozó feladatok, az okmányirodák és ügyfélszolgálati kirendeltségek kerülnének a járási hivatalokhoz a járási rendszer kialakításával összefüggő első törvényjavaslat-csomag szerint, amelyet pénteken nyújtott be a parlamentnek Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) közleménye szerint a javaslatcsomag csaknem száz, köztük a fővárosi és megyei kormányhivatalok kialakításával és területi integrációjával összefüggő törvény módosítását tartalmazza. A tervezet részletezi mindazon törvényben rögzített hatásköröket, amelyek a járási hivatalokhoz kerülnek.

Eszerint az új kirendeltségekhez tartozna a jegyző - kivételes esetben a polgármester, illetve a polgármesteri hivatal ügyintézője - hatáskörében lévő feladatok egy része. Ez érintené a gyámügyi igazgatást, egyes, jelenleg a jegyzőnél lévő közlekedésigazgatási feladatokat, a hadigondozást, kereskedelmi-engedélyezési feladatokat, illetve a jelenleg jegyzői hatáskörben ellátott idegenrendészeti feladatokat.

A tervezet szerint továbbra is a jegyzőnél maradnak azon ügyek, amelyeknél a helyi viszonyok ismerete szükséges, így például a birtokvédelem, a helyi adóvégrehajtás, valamint a hagyatéki eljárás. Ugyancsak a jegyzőnél maradnának az azonnali helyi reagálást igénylő ügyek, például katasztrófahelyeztek; továbbá a hajléktalan ellátás és a távhőszolgáltatással összefüggő feladatok.

A KIM hangsúlyozta: a 2013. január 1-jén létrejövő járási hivatalok kizárólag államigazgatási ügyeket vesznek át, nem önkormányzati feladatokat.

A járási hivatalok szervezetébe kerülnének az okmányirodák is, valamint a szervezet szakigazgatási szerveinek ügyfélszolgálati kirendeltségei, egyebek mellett a földhivatalok és nyugdíjbiztosítók. Mint indokolták, ez biztosítja azt, hogy 2013 végére valóban megvalósuljon minden járás területén az egyablakos ügyintézés. A járási hivatalok integrált ügyfélszolgálatait, vagyis a járási kormányablakokat a jelenleg működő okmányirodák bázisán hoznák létre. Jelezték, hogy a kormányablak rendszer kialakítása után várhatóan még egy évig működni fognak a fővárosi, illetve megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, hogy az átállás ne okozzon fennakadást az ügyintézésben.

A szaktárca arra is kitért, hogy azon polgármesteri hivatali köztisztviselők, akik államigazgatási ügyekkel foglalkoznak, jogutódlással átkerülnek a járási hivatalokba és annak kormánytisztviselői lesznek.

A járások székhelyeit és illetékességi területeit kormányrendelet fogja meghatározni, amelyet még az első félévben elfogadhat a kabinet.

A járások kialakításáról 2011 őszén döntött a kormány; a mai közigazgatásnál hatékonyabban működő rendszer kialakítását tűzték ki célul. A fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként létrejövő kirendeltségek legfontosabb feladatai a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása lesz.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Schmitt nem akar lemondani, inkább kivár

Nem akar lemondani pozíciójáról, inkább küzdene a maradásért Schmitt Pál - írja az [origo]. Orbán… Tovább olvasom