Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Egyetértenek a klasszikus szereposztással a magyar nők

A magyar nők mintegy 70 százaléka szerint a családról és a háztartásról való gondoskodás továbbra is a gyengébbiknek mondott nem feladata. A többség szerint ez áldozatokkal is jár. A magyar nők jellemzően kevéssé mozdulnak ki a négy fal közül szabadidejükben is, táplálkozásukban tudatosak, a vásárlás pedig örömet szerez nekik.
Magyarországon ma tízből hét nő gondolja azt, hogy elsősorban a nők feladata a család és a háztartás dolgairól gondoskodni. Ennél is többen, a gyengébbik nem több mint háromnegyede (77 százalék) osztja azt a véleményt, hogy egy férfinak mindenkor gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról. A magyar nők elvárásai ezen a téren – legalább elviekben – teljesülnek, hiszen a férfiak 83 százaléka egyet ért azzal, hogy a család anyagi biztonságáról neki minden körülmények között neki kell gondoskodnia.

A családról gondoskodni olykor áldozatokkal is jár: a magyar nők 64 százaléka véli úgy, hogy sok mindenről le kell mondania annak, akinek családja van. A férfiak körében némiképp alacsonyabb, 59 százalékos ez az arány. A hölgyek 47 százalékára jellemző, hogy úgy érzi, fárasztja a mindennapi rutin, míg tíz férfiból négyre igaz ez az állítás.

Különbségek mutatkoznak a két nem stressztűrő képességében is: a nőknek 56, a férfiaknak pedig 45 százaléka számolt be arról, hogy nehezen viseli a stresszt. Szintén a nők körében képviselnek némiképp nagyobb arányt azok, akik arról számoltak be, sosincs elég idejük, illetve gyakran kell kompromisszumot kötniük.

A GfK Hungária korábbi kutatásai feltárták, hogy a magyarok szívesen töltik szabadidejüket otthonukban. Különösen igaz ez a gyengébbik nemre, akiknek 68 százaléka ért egyet azzal, hogy jobb otthon eltölteni egy-egy csendes estét, mint elmenni valahová. A férfiak valamivel szívesebben mozdulnak ki, körükben a 60 százalékot sem éri el azoknak az aránya, akik egy csendes otthoni estét többre tartanának egy házon kívüli programnál.

Magyarországon a bevásárlást továbbra is jellemzően a nők intézik: a napi fogyasztási cikkek értékben mért forgalmának mintegy felét azok a vásárlások teszik ki, amelyeket a háziasszony egyedül bonyolított.

A nők számára a vásárlás többet jelent, mint a szükséges termékek beszerzését. Csupán 16 százalékukra igaz, hogy „csak leemel valamit a polcról, és már megy is", 35 százalékuk szívesen tölti idejét vásárlással és kirakatok nézegetésével.

A GfK Hungária felmérései szerint a nőkre, közülük is főként a 40-49 éves korosztályba tartozókra jellemzőbb, hogy átnézik a kereskedelmi láncok akciós szórólapjait. A hölgyek ráadásul hajlamosabbak olyan terméket is megvásárolni, melyet nem terveztek előre – igaz, az életkor növekedésével ez az arány csökken. Szintén a nők azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy az elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletekben vásároljanak.

A hölgyek 70 százaléka állítja, hogy mindig megnézi, mit hol érdemes beszerezni, míg az urak körében csak 57 százalék ez az arány.
A nők körében a férfiaktól valamivel nagyobb arányban vannak jelen azok, akik ha lehetőségük van rá, magyar terméket vásárolnak, illetve egészséges terméket vásárolnak.

A nők jobban odafigyelnek az egészséges táplálkozásra, mint a férfiak: azok körében, akik állításuk szerint gondosan megválasztják ételeiket, 70 százalékos arányt képviselnek a hölgyek. A legalább heti rendszerességgel bioélelmiszert vásárlók csoportjának 65 százaléka szintén a nők köréből kerül ki.

A nők jobban kedvelik az egészséges táplálkozáshoz kapcsolható élelmiszereket: 66 százalékuk fogyaszt szívesen ízesített, vagy gyümölcsjoghurtot (férfiak: 43 százalék), 64 százalékuk barna kenyeret (férfiak: 51 százalék), és 38 százalékuk müzlit, gabonapelyhet (férfiak: 21 százalék).

Emellett a szárnyas húsok, a tej, a natúr joghurt, a zöldségek, gyümölcsök és saláták is kedveltebbek valamivel a hölgyek körében, mint az uraknál.

Teázni is a gyengébb nem szeret jobban: a nők 85 százaléka fogyaszt szívesen teát, amíg a férfiak körében csak 75 százalék ez az arány.
A sütemények, csokoládé, fagylalt és jégkrém kedveltsége esetében viszont alig fedezhető fel különbség a nemek között.

A legkedveltebb televíziós műfajok tekintetében jelentős különbségek mutatkoznak a nemek között. Van néhány műfaj, amelyek kedveltsége jellemzően a nők körében magasabb: a sztárok és híres emberek életét bemutató műsorokat tíz hölgyből négy szívesen nézi, amíg az uraknál csak 26 százalék ez az arány. A kulturális műsorokat a nők 43 százaléka, a férfiak 22 százaléka nézi szívesen. A divatról szóló műsorok, a sorozatok és a sláger- és nótaműsorok is jóval kedveltebbek a nők körében.

Mérsékeltebb különbség mutatkozik a nemek között, de több nézőt még így is a nők köréből szegeznek a képernyő elé az úti beszámolók, riportok, a szórakoztató showműsorok valamint a nyereményjátékok, kvízműsorok. A hírek, az időjárásjelentés, és a kabarék kedveltségében ellenben alig van különbség a nemek között.

Az összeállítás a GfK Hungária Shopping Monitor, Étkezési szokások, Életstílus kutatás, Consumer Tracking adatai, a biolelmiszerek vásárlásával kapcsolatos szokásokról szóló tanulmány és a GfK Hungária-Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis tanulmányának adatai alapján készült.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ön szerint szemetes város Sopron?

Tovább olvasom