Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Egyre népszerűbb az online vásárlás hazánkban

Tízből nyolc internetező magyar vett már valamit a világhálón, a többségük könyvet, hardvert, ruházati cikket vagy szórakoztató elektronikai eszközt. Ehhez képest még mindig kevesen fizetnek banki átutalással a termékekért.
A magyar számítógép-felhasználók 86 százaléka vásárolt már a világhálón, és a netes vásárlási hajlandóságuk megfelel a nemzetközi átlagnak. Abban viszont már van eltérés, hogy milyen termékeket vesznek a magyarok online. A toplistát mindenhol a könyv vezeti, de nálunk ezt a hardver, a ruházati cikkek és a szórakoztató elektronikai cikkek követik. Ezzel szemben Európában a második legnépszerűbb online termék a ruha, ezután jönnek a videó-, DVD- és számítógépes játékok, és a negyedik legnépszerűbb online termék a repülőjegy. Ebben különösen nagy a lemaradásunk, mivel az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónapban repülőjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka, és ennél csak a csehek aránya kisebb- derült ki a Nielsen piackutató vállalat 48 országban készült felméréséből.

Szembetűnő a különbség a hanghordozóknál is: míg Európában a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" az interneten az utóbbi három hónapban, addig nálunk mindössze 8 százalék.

A felmérés szerint a magyarok még mindig idegenkednek a modern fizetési módoktól. A legtöbben az utalványos küldést, az utánvétet és a készpénzes fizetést kedvelik, és csak ezután következik a banki átutalás. Ezzel szemben az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben.

A magyar internetezők a nemzetközi trendekhez képest másképpen tájékozódnak. Míg a többség világszerte az általa ismert honlapokon keresztül jut információhoz, addig nálunk a legtöbben, tízből négyen valamelyik keresővel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Ezután jönnek a megszokott oldalak, majd az ismerősök, rokonok javaslatai és a negyedik helyen állnak a webes hirdetések.

Olvasóink írták

  • 5. ltammy 2008. január 31. 06:50
    „Hajnika, a vatera nagyon megbízható, rendszeresen vásárolok és a vásárlás előtt tudsz egyeztetni az eladóval!”
  • 4. Hajni 2008. január 30. 17:37
    „Nornora! Felvilágosítanál,hogy ahonnan jelenleg rendelsz mennyire megbízható? Köszönöm.”
  • 3. atomboy 2008. január 29. 23:05
    „En is hasonloan jartam, bringazashoz alkalmas hatizsakot kerestem, egy kerekparos uzlet oldalan talaltam, meg is rendeltem. 4 nap mulva irtak, hogy tevedtek, nincs raktarban, de rendelnek. 1 honap utan feladtam, es kerestem mashol, ok 3 honap mulva szoltak, hogy nem tudjak teljesiteni, igy torlik a rendelest.
    Ezek utan akarjon az ember elore, banki utalassal fizetni...”
  • 2. Nornora 2008. január 29. 21:26
    „Én hasonlóan jártam a Quelle-vel.... Még december elején rendeltem egy csizmát, majd volt hozzájuk egy érdeklődő e-mail-em, de még azóta sincs se válasz e-mail, se csizma. Már a rendelést is lemondtam, persze arra sem reagáltak.
    Amúgy én inkább a Vaterán vásárolok, főleg ezek után....”
  • 1. Hajni 2008. január 29. 16:33
    „Életemben először szerettem volna online vásárolni az Ottó katalógusból.Miután megrendeltem a kívánt terméket kaptam egy visszaigazolást a rendelésről ,a fizetendő vételárról + a postaköltségről.Két hét eltelte után érdeklődésemre közölték,hogy a rendelt árú nincs raktáron és nem is lesz. Talán,ha nem érdeklődöm még ma is a postást várom?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

50-60 ezer mikrovállalkozás juthat gyorsan olcsó hitelhez

Legalább 50-60 ezer magyar mikrovállalkozás juthat 2013-ig gyorsan olcsó hitelhez az Új Magyarország… Tovább olvasom