Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Egyre több a panasz a lakossági hitelekkel kapcsolatban

A tavalyi 5400 után idén várhatóan eléri a nyolcezret a panaszok száma a lakossági hiteltermékekkel kapcsolatban, ami elsősorban a fogyasztók tájékozatlanságának, illetve azt ezt erősítő banki reklámozási szokásoknak köszönhető.
A tavalyi 5400 után idén várhatóan eléri a nyolcezret a panaszok száma a lakossági hiteltermékekkel kapcsolatban, ami elsősorban a fogyasztók tájékozatlanságának, illetve azt ezt erősítő banki reklámozási szokásoknak köszönhető - jelentette ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) főigazgató-helyettese szerdán a parlament Fogyasztóvédelmi Eseti Bizottságának ülésén.

Schiffer Péter hangsúlyozta: nem a pénzügyi szolgáltatók teljesítenek rosszabbul, hanem a fogyasztók kezdik megérteni, hogy nem minden esetben kell természetesnek venni az intézetek döntéseit.

A felügyelet szerint az egyik legfontosabb feladat a pénzügyi kultúra fejlesztése lenne, aminek első lépéseként az iskolai oktatásba kellen beépíteni a pénzügyi ismereteket. Schiffer Péter ugyanakkor hozzátette: az is nagy baj, hogy sok esetben az értékesítő banki alkalmazott sem sokkal tájékozottabb a vevőnél, ezért a PSZÁF szerint szakmai képesítéshez kellen kötni a banki termékek értékesítését.

Schiffer arra is felhívta a figyelmet, hogy a felügyelet tehetetlen a hitelközvetítő cégek ellen, mivel azokat a fogyasztó bízza meg a hitel kiközvetítésével, ezért nem tartoznak a PSZÁF felügyelete alá. A főigazgató-helyettes úgy véli: ezt a szabályoztlan területet mindenképpen kezelni kellene.

Schiffer Péter ezen kívül az egyoldalú szerződésmódosítás visszásságaira is felhívta a bizottság figyelmét, ráadásul ilyen esetekben a fogyasztó negatív következmények nélkül fel sem tudja mondani a szerződést.

Végül a PSZÁF vezetője kiemelte: veszélyes lehet a bankok azon célja, hogy minél több hitelt adjanak ki, mert ez hozza a bevételt. Ma Magyarországon hatezer milliárd forintnyi hitel van a lakosságnál, ami később komoly társadalmi problémákat is okozhat, ezért Schiffer Péter szerint a pénzintézetek önkorlátozására is szükség lenne.

Balogh Virág a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője is megerősítette az ülésen, hogy hatalmas a különbség a fogyasztók és szolgáltatók tájékozottsága között. Éppen ezért a GVH tájékoztató kampányokkal próbálja felvilágosítani az embereket, a pénzintézeteket pedig bírságokkal próbálja szankcionálni.

Az elmúlt évek tapasztalatairól szólva Balogh Virág elmondta: elsősorban a nem pontos tájékoztatás okán bírságolták meg a bankokat, így például áruhiteleknél, vagy lakáshiteleknél, amikor nem tüntették fel a reklámban, hogy az adott kedvező feltétel csak nagyon feltételes esetekben valósulhat meg.

Olvasóink írták

  • 1. erste 2008. június 19. 11:37
    „Valamennyi hitelt reklámozó, szórólapozó hitelezőt, magánszemélyt meg kellene vizsgálni, hogy honnan van a hitelezéshez a pénze. Újabban segélyen élő színesbőrűeket is alkalmaznak a hitelek reklámozására. A fekete gazdaság jól működik, aki bedől nekik az megérdemli.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyven házkutatás, 60 milliós adócsalás

Négy megyében, valamint Budapesten negyven helyszínen tartottak házkutatást, három gyanúsítottat… Tovább olvasom