Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 7°C Még több cikk.

Egyre több autista gyermek születik Magyarországon

Egyre több autista, hiperaktív, figyelemzavaros és agresszióra hajlamos gyermek születik Magyarországon: az elmúlt hat évben például 20 ezerről 80 ezerre nőtt az autista gyerekek száma.
Szakértők szerint az autista gyerekek évente 5-700 milliárd forintos veszteséget okoznak a nemzetgazdaságnak. A szülők ugyanis kimaradnak a munkából, romlik anyagi helyzetük, pszichés állapotuk, a beteg kiskorúak jó része pedig később képtelen felnőttként munkába állni.

A szakemberek szerint csak egy szűrésre lenne szükség ahhoz, hogy megállítsák a rohamosan növekvő tendenciát. A gyermekvállalás előtt ki kellene deríteni, hogy mennyi szerves kemikália rakódott le az anya szervezetében a gyenge minőségű ételekből és ivóvízből, ezek ugyanis befolyásolják a betegség kialakulásának gyakoriságát.

Az egészségügyi tárca azt mondta, nem tervezik a kemikália szűrés bevezetését, mivel erre nincsenek hiteles nemzetközi tanulmányok.

Olvasóink írták

  • 14. tovizielvira 2008. november 15. 14:24
    „Nem olvasom el a hsz-eket, annál sokkal indulatosabb vagyok. Engedtessék meg csak annyit hozzáfűznöm, hogy ma Mo-on leírni olyat, hogy sérült emberek kárt okoznak puszta létezésükkel a nemzetgazdaságnak: szégyen!! Szégyen minden épp embernek, az újságnak és minden újságírónak!

    Aki ezt a "költségvetést" kiszámolta és KISZIVÁROGTATTA, az legyen kedves kiszámolni a különféle bűnözők, börtönlakók költségeit is, az mibe kerül nekünk, mibe kerülnek a kifizetett családi pótlékok amik nem a gyerekekre hanem kocsmákba, szernecsejátkokra és egybekere mennek el. Szeretném én azt látni nyomtatott formában, hogy a sokat vitatott roma és magyar kérdéskörben mennyibe kerülnek a hátrányos roma családok támogatása és mennyibe a hátrányos magyar családok támogatása nekünk adófizetőknek!!!!

    Soha még így nem háborített fel újságíró hozzánemértő vagy vastagbőrű, bulvár-stílus írása, ez most mindent halad!”
  • 13. Beth 2008. november 11. 23:28
    „folytatom: ennek pedig mi szívjuk meg a végét, az egészségünk megy tropára.”
  • 12. Beth 2008. november 11. 23:27
    „röhej, de 31 évesen, egy szójaérzékeny gyermek anyukájaként döbbentem rá, hogy mennyire erős az élelmiszerlobbi ma Magyarországon. Sok sz@rt megetetnek velünk, ennek pedig mi szívjuk meg. Kegyetlen erős a reklámtevékenység, és ezt is mi fizetjük ki az áruval a boltban. No comment.”
  • 11. KolompárRómeó 2008. november 11. 22:02
    „"az elmúlt hat évben például 20 ezerről 80 ezerre nőtt az autista gyerekek száma"

    Nem lehet, hogy a most még többség jóval kevesebb gyermeket ad az országnak, a most még kisebbség pedig egyre többet és ez az oka ennek?”
  • 10. 751510 2008. november 11. 16:53
    „Hibásan jelent meg a cikk címe, amire megjegyzést tettem, de a hozzászólásomat eltüntették, a címet kijavították...”
  • 9. terezanyu 2008. november 11. 15:43
    „Kedves tothgy!
    Köszönöm,hogy válaszolt!
    Nem vagyok én ritka kivétel, csak egy hétköznapi falusi lány.Egyébként tanár vagyok,és akkor államvizsgáztam,miután született a gyermekem.
    A párom pedig igen kemény nevelést kapott,tinédzserkorában nem discoba járt,hanem dolgozni.(hozzáteszem,ő akarta,nem kényszerítették)
    Ha attól vagyunk kivételesek,hogy nem voltak stiklijeink és egyéb rendőrségi ügyeink stb,akkor azok vagyunk.
    Én 25 évesen felnőttnek éreztem magam a gyermekvállaláshoz, a felelősségtudat abszolút!->ez hiányozhat inkább a mai huszonéves lányokból talán.
    Nekem semmi problémám azokkal a nőkkel,akik nem huszonévesen szülnek,csak talán a szervezetüknek lenne jobb.(de nem vagyok én nostredamus,csak különböző adatokból és a saját tapasztalatokból gondolom)
    A médának nagyon nagy szerepe lehet,ebben igaza van!
    És természetesen az összes egészségkárosító anyagoknak!”
  • 8. tothgy 2008. november 11. 14:24
    „Kedves terezanyu!

    Elnézést, ha megbántottam. Igen, vannak kivételek, mint Ön is példa rá, de akár mindenféle szemszögből szintúgy beszélhetünk kivételekről.
    Azért az a gyerekszoba tervezés lehet akár éppen olyan, mint a gyerekkori papás-mamás. Persze, tudom, a legkomolyabban gondolta.
    Én is 18 évesen kezdtem a gürizést, aztán 24 évesen kezdtem munka mellett főiskolai diplomáért tanulni - mire végeztem - pedig sose halasztottam -, már túl a harmincon, és akkor még nyelvvizsgánk se volt, hogy megkaphassam az egyetemi diplomám. Eszem ágában sem volt a gyermekvállalás - lévén, hogy ezidő alatt nem is volt komolyan kitől.
    Én éppúgy érezhetem megbántva magam, hogy a 35 éves nőről hogyan gondolkodnak azok, akik nincsenek benne a helyzetében. Hiszen ezért is írtam hozzászólásom eredendően.

    Semmivel nem érzem a testem gyengébbnek, alkalmatlanabbnak, mint akár tíz évvel ezelőtt.
    Szemben a "haskidobós", bagós, fiatal lányokkal.

    A felfogás, lelki érettség és nevelés kérdéséről egyetértek. De minduntalan ezek helytelen voltáról szól a média és a tapasztalat is. Még a sajátom is. Én magam harmincon túl értem igazán nővé, amiért nagyon megdolgoztam magam szellemileg - mert otthon csak munkára nevelés volt nálunk..a nőiség megélése és mint minta, egyáltalán nem volt fontos a családunkban! De sok más családban sem - ahol az édesanya csak mártír. A férfi pedig nem igazán férfi.
    Szóval ritka kivétel lehet kedves terezanyu. És huszonévesen az ember gyakran nagyon felnőttnek gondolja magát, az is benne van.
    Tiszta szívből kívánom, hogy lelje sok örömét gyermekeiben!

    6 év alatt 60 ezer autistával több! A kiindulási adat 20 ezer.
    Azért ebben az is benne van, hogy manapság minden kis eltéréssel már kategorizálnak mindenkit. Régen csak súlyos esetekben tették és jutottak el a gyerekek ilyen minősítő szituációkba.

    Továbbá beszélhetnénk a rengeteg dohányos ifjú leányról - a már említetteken túl.

    nornora felvetéséhez visszatérnék egy gondolat erejéig: hogy "mindegy mikor kezdenek el dolgozni, ill. hagyják ki azt a 3-6,vagy x évet! Nem rossz elgondolás, de ha jobban belegondolunk:
    A tömegképzésekkel már így is sokan 30 felé keresik első munkahelyüket, mert csak eltanulgatnak, eltartják őket, azután még, ha gyermekvállalással folytatják, lesznek belőlük 35-40 éves pályakezdők??
    Aki életében addig nem dolgozott huzamosabb ideig munkahelyen, az nem tud beilleszkedni! Már a 30 évesekkel is gond van e téren! A gyereknevelés nem ugyanaz. Sőt, azután egyszerre kell a két nagy felelősséggel járó szerepet összeegyeztetni, előzetes munkatapasztalatok nélkül talán nem is megy! Ők mibe vannak/lesznek a társadalomnak?
    Egyébként a tömegképzésekkel legalább el lehetne érni azt, hogy akkor időben szüljenek, és ne azután munka mellett tanuljanak hosszú éveket, mint a mai 35-40 évesek. Csak sokan húzzák a felsőoktatásban töltött gond nélküli éveket és mindenféle devianciát magukra öltenek ezalatt. A füvesekről, drogosokról nem is szóltam még. Nekünk ez még teljességgel ismeretlen volt.”
  • 7. terezanyu 2008. november 11. 12:34
    „Ui: A nagymamám 7 gyermeket szült, 40 éves kora előtt 4-et, akiket idősebb korában hozott a világra életképtelenek voltak.Régen is volt, de ezzel sem szabad általánosítani!”
  • 6. terezanyu 2008. november 11. 12:32
    „Tisztelt tothgy!

    Nagyon rosszul esett,amit tetszett írni a 25 éves "lányokról".
    Én 25 évesen szültem 2 évvel ezelőtt.Tervezett gyermek volt!8 éve van párom(nem házasodtunk össze,de nem azért mert ez manapság olyan trendi).De ez nem is fontos szerintem.Öt évvel ezelőtt már a születendő gyermekünknek tervezgettük a szobáját."De egy 20-25 évesnek még semmi gondja a világon ".Egyszerűen nem értem hogyan lehet így általánosítani!18 éves korom óta güriztem,hogy még fiatalon családot tudjak alapítani!Szerintem ez abszolut csak felfogás, lelki érettség és nevelés kérdése!
    A családomban három olyan nő van,aki 35 év fölött szülte első gyermekét és sajnos ebből két nőnek beteg gyermeke született (autista és down-szindrómás).Igenis volt egy statisztika erre vonatkozóan,hogy a nő teste 30 év alatt érett a legjobban arra, hogy első gyermekét megszülje!(majd előkeresem a neten)
    A derékkidobós lányoknak pedig üzenem,hogy egy nem észrevett felfázásból akár gyermek sem születhet(sajnos ilyenre is van példa a családban)”
  • 5. tothgy 2008. november 11. 11:14
    „Nornora!
    Az előzőeket kiegészítve:
    Nem figyelmen kívül hagyva, hogy régen a nők, amíg csak szülőképesek voltak, szültek. Vajon a 35-40 évesen megszületett gyerekek életképtelenebbek voltak? Saját nagymamáim és rokonaim között nem állítanék ilyesmit.
    Nagyon valószínű, hogy nem az idősebb korosztály a ludas - főleg, hogy 35 fölött kötelező szűrések vannak.
    Csak meg kell nézni a sok csőpőnadrágos fiatal leányzót az utcán! Ráadásul még meg is fáznak, azon túl, hogy mint a disznótoros vastaghurkák. Ez utóbbi jelzőt férfiaktól hallottam - elnézést, akit nem illet.”
  • 4. mhajni82 2008. november 11. 11:14
    „1: Nekem is pont ez jutott eszembe :(
    2: Te kevered a Down korral nem?”
  • 3. tothgy 2008. november 11. 10:56
    „Nornora!

    Jó a gondolatmenet.
    Karrierépítésről azért ez nem feltétlen karrieristaság - mégis: ki fizeti a számláinkat, ha nincs mellettünk férfiember? Érdekkapcsolatra pedig nem vagyunk hajlandóak??
    Továbbá a mai 35-40 éveseknek nem volt ingyen tömegképzés, legtöbben munka mellett végezték tanulmányaikat - nem is egyet, és bizony az igen borsos árú volt általában, amit ki is kellett fizetni.
    Nekünk nem az állam és nem a szülő és többnyire nem is a cég fizette.
    - márpedig a folyamatos munka és tanulás és esetleg háztartás-ok ( pl. ha már a máshol besegítő anyuka-nagyi már nem él) - mikor van idő és lehetőség még párkapcsolat kialakítására egyáltalán, nemhogy gyerekvállalásra?
    A minek foglalkozol ilyesmivel -típusú nők persze élik világukat...normálisan ugye.
    És amikor 35 évesen még diákhitelt vesz fel az ember lánya, hogy tanulni tudjon tovább, meg a lakására is, a kifizetett tandíjak miatti nulla megtakarítással - hát bele sem mernék most hirtelen vágni, még ha itt is teremne a nagy Ő egy gyerekvállalásba - nulla - sőt mínuszos anyagi tartalékokkal.
    De egy 20-25 évesnek még semmi gondja a világon - könnyen belevág ilyesmibe is, mint gyerekvállalás. Azt sem érdekli miből - madj valaki eltartja... Amikor még magát sem ismeri. Magához való párt se talál - mert nem büszkélkedhetnek ezzel, a minden második válás alanyai. 25 évesen még fiatal a nő tehát - 35 évesem meg már öreg lenne valaki a gyerekvállaláshoz?
    Miközben a 35 éves esetleg tovább várhat azok miatt, akik fiatalon elcseszik az életüket - és miattuk már szinte nincs is kiből válogatni végül. De legalább eleget tettek a társadalmi elvárásoknak - a többi nem számít!
    Egyébként meg volt kimutatás arról, melyik korosztály gyerekei az autisták?
    Szerintem a harmincon túliak sokkal jobb bőrben vannak, mint a hájas tizen-huszonévesek. Ki eszik egészségtelenebbül? Mi még rendes házikoszton nőttünk fel, és igyekszünk normálisan étkezni. És mozogtunk és mozgunk is eleget...”
  • 2. Nornora 2008. november 11. 09:17
    „Nem 35-40 évesen kellene szülni, és akkor nem lenne ennyi beteg gyerek. Sok nő azt mondja, hogy először karriert épít, de kérdem én, megszüli az első gyerekét mondjuk 35 évesen, és ne adj´ Isten beteg lesz? Utána milyen karrier vár rá? Semmilyen. Meg tök mindegy, hogy 20-25 évesen marad otthon az ember 3 évig, vagy 35 évesen, így is, úgy is előről kell kezdenie mindent a munka területén. Senkit nem érdekel, amikor gyesről vissza akar menni dolgozni a nő, hogy már van 15 év tapasztalata.”
  • 1. segedi 2008. november 11. 08:26
    „"Szakértők szerint az autista gyerekek évente 5-700 milliárd forintos veszteséget okoznak a nemzetgazdaságnak."-Ennél szerencsétlenebbül nem is fogalmazhatott volna a cikk írója. Ez úgy hangzik, mintha legalábbis bűnözők lennének ezek a kis jövevények. A hasonló betegségben szenvedő szülőknek nagyon jól eshet ilyeneket olvasni. Gratulálok.

    Magyarországon tehát veszélyben van a nemzetgazdaság az autisták miatt. Értem. Ők a mumusok. Mégegyszer gratulálok.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

9 hónapja áll körözés alatt a móri bankrablás korábbi tanúja

Kilenc hónapja adott ki a bíróság belföldi elfogatóparancsot Kiglics Attila, a móri bankrablás… Tovább olvasom