Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Egyre tudatosabban használjuk az internetet

Fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. Az internet jellemző tájékozódási forrása az álláskeresőknek is.
Az elmúlt fél évben tovább nőtt a legalább hetente internetező 14-69 évesek száma. A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori internetezők 55 százaléka férfi, 48 százaléka 30 év alatti, és 30 százaléka Budapesten él.

A gyakori internetezők 73 százaléka internetezik otthonában. Munkahelyükön 32 százalékuk, az iskolában pedig 16 százalékuk szokta használni a világhálót.

Az internethasználat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet, és 55 százalék rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón.

Az internetes tevékenységek tekintetében az online banki szolgáltatások igénybevételében növekvő tendencia figyelhető meg. 2008 első félévében a gyakori internetezők 33 százaléka intézte pénzügyeit az interneten keresztül, ami a fél évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 2 százalékpontos növekedést jelent. Az internetezők tehát növekvő bizalommal vannak az online banki szolgáltatások iránt.

Az internet jellemző tájékozódási forrása az álláskeresőknek is. Három internetező közül 2 álláskeresésre is használja a világhálót.

A multimédiás tartalmak ugyancsak népszerűek. A legalább hetente internetező 14-69 évesek 57 százaléka rádióhallgatásra is használja a hálót, míg az online tévénézésnek 33 százalékuk hódol legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek. Szoftverért 14, zenéért 7, képért vagy videóért 6 százalékuk fizetett már. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre. Jelenleg 18 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel.

Az NRC Piackutató – a TNS-sel közösen – 2008 első félévében is vizsgálta a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, online és offline médiahasználatát, fogyasztási és vásárlási szokásait, illetve reklámokkal kapcsolatos attitűdjét.

Olvasóink írták

  • 2. ZTE 2008. augusztus 26. 01:53
    „Ma mar minden masodik informatikus el szexualis eletet.
    Higul a szakma!”
  • 1. jo bacsi 2008. augusztus 25. 19:27
    „Hat en meg tudatlanul senkit se lattam internetezni, sot en soha nem interneteztem tudatlanul. Talan halott vagy eszmeletlenul lehet tudatlanul internetezni. Micsoda hulye egy kifejezes.. istenem! (tudatosan internetezni) Ki tanitotta ezeket szohasznalatra??”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem emelte az alapkamatot a Magyar Nemzeti Bank

A Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa hétfői ülésén - az elemzők többsége várakozásával… Tovább olvasom