Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 5°C | 10°C Még több cikk.

Egységes ár-, és jegyrendszer jöhet a tömegközlekedésben

Egységes ár-, jegy-, és bérletrendszer lehet Budapesten, a megyei jogú városokban, valamint az elővárosokban jövőre, a Népszava értesülése szerint.
A lap szerdai számában ismerteti a birtokába került, a nemzeti fejlesztési tárca által összeállított, ám a kabinet által még nem tárgyalt személyszállítási törvény koncepcióját.

Eszerint továbbra is évi 350-400 milliárd forintot fordítana az állam a közösségi közlekedési rendszerre – a MÁV-ra, a Volánokra, a GYSEV-re és az önkormányzati közlekedési szolgáltatókra –, de az eddiginél hatékonyabban.

Ez a célja az egységes személyszállítási törvény koncepciójának, amely a lap szerint az ígérthez képest egyéves csúszással kerülhet szeptemberben az Országgyűlés elé.

A Népszava a "lehetséges újdonságok" között említi, hogy a meglévő utazási kedvezményeket elvonhatják, a munkába járás költsége (legfeljebb 86 százalékig) a munkáltatót terheli, a 6 éven aluliak ingyenesen utazhatnak, de ezt nem téríti meg
az állam, vagy hogy rendkívüli gazdasági indokkal évente többször is lehet viteldíjemelés. Díjcsökkenést hozhat azonban, hogy a közösségi közlekedés olcsóbb kell legyen az egyéninél.

Rögzítenék a sztrájk idején még elégséges közszolgáltatás mértékét; ez a BKV-nál 66 százalékos lenne.

Olvasóink írták

  • 6. aquila0126 2011. augusztus 10. 16:08
    „A bérletárak a megyei jogú városokban mindenütt 6000,-Ft körül mozog, kivéve Pestet ahol 9800,-Ft. Lehet találgatni, hogy ez mit jelent!”
  • 5. X_Y 2011. augusztus 10. 15:34
    „Ha így megy tovább, nem csak a tömegközlekedésben lesz jegyrendszer...”
  • 4. palika9 2011. augusztus 10. 13:05
    „A gegcsapat újabb ötlete, már nem is kommentálom, de a véleményem megvan.”
  • 3. Nórikám 2011. augusztus 10. 12:45
    „" Az emberek sohasem szavazhatnak arra, ami fontos. Csak valamilyen személyre szavazhatunk- arra nem, hogy mit tegyen." /Will Rogers/”
  • 2. ascendum 2011. augusztus 10. 11:05
    „Ergo mindenhol drágább lesz az az olcsóbb tömegközlekedés, vagy legalábbis az emberi élet.
    Azt meg nem értem, hogy hogy akarják olcsóbbá tenni az egyéni közlekedésnél. Egy nem is olyan kis fogyasztású átlagautóval két felnőtt számára olcsóbb, de minimum nem drágább autóval ajtótól ajtóig menni, mint tömegközlekedni. Pl. két teljesárú Baja-Budapest menettérti vonatjegyből pont meg lehet tankolni ugyanerre az útra. És miért olcsóbb? Mert nem a vasútállomáson szállok le, ahonnan más híján a BKV visz el a célomhoz (a két felnőtt számára a jegyek jelenleg oda-vissza 1280 Ft-ba kerülnének, ha feltennénk, hogy közvetlenül csak egy járattal elérhető lenne a cél.) És arról még meg sem emlékeztünk, hogy feleannyi idő ment el az életünkből, mintha a koszban zötyögnénk. A szolgáltatók költségeit azonban ezek a jegyárak sem igazán fedezik, mind a MÁV, mind a BKV veszteséges tudtommal.
    Csak úgy fogják a közösségit olcsóbbá tenni, hogy mondjuk az üzemanyagokra kivetik a "tömegközlekedési pótadót", amit a közlekedési cégeken kívül mindenkinek be kell fizetnie. Ez egy jellemző megoldási mód lenne hazánkban.
    A munkáltatók meg szerintem több feketemunkást alkalmaznak majd, és megoldódott az ő új problémájuk is.”
  • 1. Együgyű 2011. augusztus 10. 08:19
    „De örülünk ennek a burkolt áremelési javaslatnak megint!
    Az eddigi kedvezményeket is meg lehet nyirbálni?
    Árat emelni meg gyorsan lehet? Csökkentés meg úgy lesz, mint az üzemanyag áraknál?
    A levegőszennyezettség igen tetemesen nőni fog, a tulzsúfoltsággal együtt!
    Több alkalom lehet, tetszelegni miért állítják le egyszer a páros majd a páratlan rendszámú járműveket!
    (Ezért természetesen minden ellátás akadozhat.)
    A meglévő utazási kedvezményeket elvonhatják, a munkába járás költsége (legfeljebb 86 százalékig) a munkáltatót terheli! Mert a munkaltatók arról híresek mindent álnak, föleg az EU viszonyletában magas fizetéseinket? Főleg a mostani tervezet alapján MUNKA Törvénykönyvében ezt is vállalják?
    Több lesz a személyautó, kevesebb a tömegközlekedés! Főleg az utóbbiakon utazok létszáma.
    A túlzsúfoltság is csökkeni fog!
    Megéri jobban bliccelni!

    A tömegközlekedést sem kell fejleszteni?
    Az okos 16%-os egységes adó ezt hozta nekünk! Aki meg jól járt az mehet, amivel akarja?
    Stb..........
    (Népszava értesülése szerint?)

    A svájci frankot lehet hajazni?

    A narancsos forradalom ezt hozza nekünk?
    Igaz a 2/3-ad erre is feljogosította Őket!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vadász késelt meg egy 35 éves férfit

Életveszélyes állapotban van az a férfit, akit kedd éjszaka késeltek meg Budapesten, a XVI.… Tovább olvasom