Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Elektromos buszokat gyártanak majd Debrecenben

Elektromos buszok fejlesztését és gyártását kezdik meg Debrecenben. Erről írt alá szándéknyilatkozatot szerdán Kossa György az Inter Tan-Ker Zrt vezetője és Kósa Lajos polgármester.
A beruházás 100-150 embernek ad majd munkát a városban és várhatóan két év múlva gördül le az első elektromos hajtású busz a gyártósorról

Az elektromos hajtású buszokat a debreceni Ipari Parkban készítik majd. A gyártó cég 10 milliárdos beruházással építi fel az ehhez szükséges üzemet az 5 hektáros területen. Az elektromos buszok maximum 10 méteresek lesznek. Egy töltéssel 60-100 kilométert tudnak megtenni, az újratöltés pedig mindössze 1 órát vesz igénybe. A lítium ionos akkumulátorok időtartama 20 év.

Az elektromos motort már kifejlesztették, környezetkárosító hatása nincs. Az így készült buszok várhatóan 20 százalékkal lesznek drágábbak, mint hagyományos társaik, de élettartamuk akár a duplája is lehet, így bőségesen behozzák az árukat - mondta szerdai sajtótájékoztatóján Kossa György a gyártó Intert Tan-Ker Zrt. vezérigazgatója.

Kósa Lajos a szándéknyilatkozat aláírása után azt mondta: örül, hogy egy ilyen nagy múltú iparág települ Debrecenbe, mert ez munkalehetőséget, adóbevételt hoz a városnak, ráadásul a gyártásra újabb iparágak települhetnek a későbbiekben.

Az Inter-Tan-Ker elektromos buszai két év múlva gördülhetnek le a gyártósorról. Az elektromos motorok viszont akár a most közlekedő buszokba is beszerelhetőek, így várhatóan már idén jár majd olyan busz Debrecenben, ami tisztán elektromos hajtású lesz.

Olvasóink írták

  • 3. floridaimagyar 2009. július 30. 01:49
    „Allatira jo hir, jo lepes mind a technologiaban mind a zold fele nyomulasban.”
  • 2. Szemif 2009. július 30. 00:55
    „Amit eddig lehet tudni ezekről a buszokról az sok minden, de nem jó.....nem ok nélkül nincs tömeges elektromos buszgyártás tőlünk nyugatra sem, pedig ott lenne anyagi fedezet, mégis dízelbuszt vesznek meg trolit építenek. Amúgy ezek lényegében véve trolik amik cipelik magukkal az akkumulátoraikat. Egy két protekciós megrendelés után, mint amilyen a debreceni is gyaníthatóan összeomlik a nagy lendület. Ez is olyan, mint, hogy Széles Gábor kínai Ikarusgyárat alapít, meg nálunk is gyárt évi 400-500 buszt, ebből három év alatt 6 darab buszt materializálódott ténylegesen. Inkább a meglévő gyártóinkat kéne támogatni mert vannak szép számmal: Kravtex (ők a Credo buszaikkal ismertek), Alfabusz, MJT, ARC Kft. NABI. Vagy ott a Molitus Kft is, ami az Ikarus EAG utóda lenne (ha kapna megrendelést) vagy épp a Csaba Metál. Ez a mostani Inter-es buszocska is lényegében véve az Alfabusz terméke, legalábbis részben.”
  • 1. TUTI 2009. július 29. 16:15
    „Ha piacot talalnak a regiojukban, Debrecen, Nagyvarad, es kicsit tavolabb,
    akkor orszagos es tagabb regiojukban is meghatarozo szerepuk lehet ezeknek a
    buszoknak! HAJRA MAGYAROK!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszavazták a szociális kártyát Monokon

Megszavazták Monokon a szociális kártya bevezetését. A képviselő-testület kedden arról is döntött,… Tovább olvasom