Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Elindult a 4-es metró déli fúrópajzsa a Kálvin térről

A tervezettnél három héttel korábban elindulhatott a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Kálvin térről, és keddre virradóra elhaladt a 3-as metró egyik alagútja fölött is - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel.
A Kálvin tér-Rákóczi tér közötti szakaszt a tervek szerint nyolc hét alatt teszi meg a fúrópajzs, és legkorábban 2010 januárjában éri el a Rákóczi teret. Ez csak akkor tartható, ha nem lesznek nem várt nehézségek. A távon a keresztező alagutakon kívül változatos talajviszonyokra kell számítani, és néhány régi épület is fokozott odafigyelést igényel majd - olvasható a DBR közleményében.

A DBR emlékeztetett: az alagútfúrást végző Bamco konzorcium október 15-én bejelentette: az állomások előrehaladott készültségi foka miatt nehezebben tudja megközelíteni az alagutat, ezért a szokásos három hét helyett csak hat hét alatt tudja felkészíteni és továbbindítani a pajzsokat.

A felkészítést végül mégis jó ütemben tudták elvégezni, így három hét után múlt pénteken ismét útjára indulhatott a déli alagútfúró pajzs - írták.

Közleményükben hangsúlyozták: a Fővám tér és Kálvin tér közötti mintegy 360 méteres alagútszakaszt a déli pajzs négy, míg két héttel később induló északi párja csupán három hét alatt építette meg.

A Rákóczi térig azonban több nehézség is akadályozhatja az építést. Alig másfél méterrel haladnak majd el a 3-as metró alagútja fölött, a talajviszonyok a Kálvin tér és a Rákóczi tér közötti részen is eltérőek lehetnek a korábban megszokottól, illetve fokozott figyelmet kell majd fordítaniuk az alagútépítőknek a Nemzeti Múzeum és a Magyar Rádió épületeire is.

Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója október 15-én, a déli fúrópajzs Kálvin térre érkezésekor jelentette be, hogy a Bamco konzorcium kidolgozta új ütemtervét, e szerint újabb 10 hónapot csúszik a 4-es metró kivitelezése és legkorábban 2012-ben utazhatnak a fővárosiak a metrón.

A projektvezető akkor az MTI-nek azt mondta: bár tudomásul veszik a Bamco ütemtervét, azt elfogadni nem tudják, ezért minden, a késésből fakadó többletköltséget a konzorciumra fognak hárítani.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkezniük.

Három évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.

Olvasóink írták

  • 1. Gazficko 2009. november 10. 10:33
    „Ha minden a terveknek megfelelően haladt volna akkor már mostanra meg kellett volna csinálni a 4-es vonalat.

    Egyébként meg Bp. hogy akar 2020-ban olimpiát rendezni???????????????????????????????????????????”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyre több a beteg Európában

Keleti és déli szomszédainknál egyre több az új influenzás beteg. Ukrajnában tegnap már… Tovább olvasom