Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Előzetes letartóztatásba helyezték Geréb Ágnest

Előzetes letartóztatásba helyezte pénteken a Pesti Központi Kerületi Bíróság Geréb Ágnest, akit foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetéssel gyanúsít a rendőrség.
A bírósági végzés szerint a gyanúsított előzetes letartóztatása az elsőfokú bíróságnak a tárgyalás előkészítése során hozott határozatáig, legfeljebb azonban november 8-ig szól.

A kedden őrizetbe vett Geréb Ágnes esetében a bíróság osztotta az ügyészség álláspontját, miszerint feltehető, hogy a gyanúsított szabadlábon hagyása esetén újabb bűncselekményt követne el, tanúk befolyásolásával, iratok megsemmisítésével vagy elrejtésével, illetve más módon a bizonyítást megnehezítené, avagy veszélyeztetné.

Geréb Ágnes hivatásától eltiltott szülész, nőgyógyászt és még három embert kedd délután állított elő a rendőrség, mert a XII. kerületben egy szülésnél komplikációk léptek fel, és a kiérkező mentőknek kellett az újszülöttet újraéleszteniük.

Az előzetes letartóztatást elrendelő végzés szerint Geréb Ágnes ellen "a gyanúsításra okot adó cselekmény idején is büntetőeljárás folyik, amelyben több hasonló cselekmény miatt emelt vádat az ügyészség". A bíróság közleménye emlékeztetett, hogy a szülész-nőgyógyászt a Pest Megyei Bíróság 2007. január 30-án hozott ítéletében bűnösnek mondta ki foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségében és önálló mellékbüntetésként 3 évre eltiltotta a foglakozásától. A Fővárosi Ítélőtábla végzése folytán az ítélet 2007. október 26. napján jogerőssé és végrehajthatóvá vált.

A Pesti Központi Kerületi Bíróság az előzetes letartóztatásról szóló végzésének indoklása rögzíti, hogy Geréb Ágnes a szülész szakorvosi tevékenységét jogosulatlanul rendszeresen, ellenszolgáltatásért a gyanú szerint tovább folytatta. Tevékenysége a beszerzett bizonyítékok alapján rendszeres és folyamatos.

"Megalapozottan feltehető, hogy a foglalkozástól eltiltás, továbbá a büntetőeljárás hatálya alatt álló gyanúsított szabadon hagyása esetén újabb, hasonló jellegű, szabadságvesztéssel büntetendő bűncselekményt követne el" - rögzítette a bíróság, amely szerint a nyomozás jelenlegi szakaszában enyhébb kényszerintézkedés nem lehetséges. A végzés nem jogerős. A rendőrség csütörtökön Geréb Ágnessel szemben foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés valamint kuruzslás miatt további két korábban történt eset kapcsán is eljárást indított. A Budapesti Rendőr-főkapitányság egy 2009-ben és egy 2010-ben elkövetett eset miatt is meggyanúsította.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. Kata82 2010. október 10. 18:21
    „Igen,valóban az lenne a megoldás ha minden kórházban olyan körülményeket teremtenének,ahova a kismama szívesen és gyomorgörcs nélkül megy szülni,ahol úgy vajúdik és szül ahogy éppen jól esik neki.A magyar eü-nek köszönhető az hogy a legtöbb kismama inkább az otthon/születésházban való szülést választja.sajnos tudok olyan kórházról ami baba-mama barátnak van kikiáltva,de közel sem az:-( és az is elkeserítő,hogy plusz pénzeket (nem kis pénzeket) kell fizetni a jól,kényelmesen felszerelt szülőszobákért.

    Abszolút köszönhető a jelenlegi állapot a magyar államnak!!!!

    Én nem értem volna be a legközelebbi VALÓBAN baba barát kórházba,pedig 1 órányira van:-) vannak babák akik nagyon sietnek kifele:-)))”
  • 57. benedekdorina 2010. október 10. 17:31
    „Kata82!

    A szülőszoba, ahol szültem békés és hangulatos volt. Kimondottan otthonos volt, pedig kórházban rendezték be. Efelé kellene elindulni, ahogy írtam is. Én drukkolok. Ha ez megvalósul, akkor még azok is, akik ma még otthon szülnének, szívesen bemennek a kórházba. Tudom, hogy nem mindenhol adott a barátságos, otthonos szülőszoba, de ezen lehetne változtatni. Vagy be lehet ülni az autóba, és keresni olyan helyet, ahol van. Tudom, most az jön, hogy de aki nem a fővárosban él.... máshol is vannak bababarát helyek. Ha figyelemmel kíséri a kismama az eseményeket, akkor bárhol olvasható a "Baba-Mamabarát kórház"ak listája. Kb. megközelíthető valamelyik az ország minden pontjáról. Én 1 órát utaztam városon belül a választott kórházig. Odaértem. Tehát aki attól fél nem ér be, azt megnyugtatom, hogy de. :)”
  • 56. Kata82 2010. október 10. 17:05
    „50 hsz-ra:
    2 év alatt rendbe tették amit GÁ "elrontott"? Akkor ön nagyon szerencsés!Azt amit nekem az első szülésem után az orvos nőgyógyászom csinált,azt már SOHA nem tudják rendbe tenni.....

    benedekdorina!
    Azt írta nem tudna olyan ágyba,kádba lenni többé amibe szült.Ha egyszer lenne egy olyan helyiségben ahol kisbaba jött a világra,nagyon megdöbbenne.Hihetetlen,megfoghatatlan békesség veszi körül!”
  • 55. kisvirág70 2010. október 10. 11:43
    „benedekdorina 2010.10.09. 21:17

    Akkor bocsesz. Elvette az ideg a látásomat.”
  • 54. benedekdorina 2010. október 10. 10:13
    „Roxy08 2010.10.09. 13:33

    Ha el sem olvastad csak a felét, akkor nem is tudod miről írtam. Szóval így nem fair megítélni, hogy unalmas volt-e. Emellett nem az volt a cél, hogy szórakoztató legyen. Ez az én véleményem.
    Emellett nevetni fog, olvastam az Ön által ajánlott könyvet, és annak kontra változatát is, de nem ért váratlanul. Magam is tisztában vagyok vele, hogy a kórházakban, klinikákon is előfordulnak komplikációk, visszafordíthatatlan, esetleg csak nehezen visszafordítható események, vagy tragédiák. Azonban van egy nagy, és lényeges különbség. Maradjunk akkor témánál.

    Ha én kórházban/ klinikán szülök, akkor is előfordulhat komplikáció, ahogy történt ez nálam is. DE! Ahogy már írtam, azonnal ott volt a segítség, és így nem történt tragédia. Nyilván mindenki úgy indul, hogy neeem, velem nem történhet semmi, aztán végül mégis. Minden eshetőségre fel kell készülni. Azzal a döntésünkkel, hogy kórházban szülök, megadtam, és megadom a lehetőséget a kisbabámnak, és saját magamnak, hogy életben maradjunk egy esetleges komplikáció esetén. Ugyanez otthonszülésnél nincs.

    Persze az is megeshet, hogy valamiért, vagy a sors akarata, vagy orvosi műhiba miatt ez a kórházi háttér semmit sem ér, de legalább nyugodt a lelkiismeretem, hogy én mindent megtettem, hogy ne így legyen, és ezzel az érzéssel még az esetleges tragédia, vagy rossz hír is könnyebben elviselhető, mint otthon szülés esetén tragédia+az a negatív, önvádló, önmarcangoló érzés, hogy miért döntöttem úgy, nem adtam meg még az esélyt sem, hogy segítsenek, segíthessenek rajtam, rajtunk.

    Ért engem?”
  • 53. benedekdorina 2010. október 09. 21:17
    „Kisvirág70!

    Azt, hogy fordulna a kocka, nem én írtam, hanem Roxy08! Én nagyon Geréb ellenes vagyok.”
  • 52. kisvirág70 2010. október 09. 18:00
    „szilléri 2010.10.09. 16:49

    Nem esett messze az alma a fájától... Ő is bába, vagy dúla, vagy mi az istencsapása.”
  • 51. szilléri 2010. október 09. 16:49
    „Geréb Ágnes lányának véleménye !

    ,,~ Wednesday, October 6 ~
    Permalink
    Sziasztok, talán mindegyikőtök értesült a tegnap történtekről. Anyukám, Geréb Ágnes őrizetben van - nem tudjuk, hogy mikor engedik ki. Rengetegen jeleztétek, hogy eddig és ne tovább, mutassuk meg, hogy az elmúlt két évtized meghurcoltatásából (szülőként, bábaként, dúlaként) elég volt. 22 éve küzdünk azért, hogy szabályozva legyen az otthonszülésnél segédkezők jogi helyzete. Ez a mai napig nem történt meg. Kórházban, ha komplikác...
    <moderálva>”
  • 50. kisvirág70 2010. október 09. 15:00
    „benedekdorina

    Nem hiszem, hogy a kocka fordulna.... Geréb sokkal több babát ölt meg, mint a klinikák. kórházak. Velem maximálisan korrektek voltak, de 2 évig tartott, amíg ennek a sarlatánnak a hibáját kikezelték. Úgyhogy én azt mondom, aki nála szül, az elmeháborodott.

    Roxy08
    Én pedig, szégyen, vagy nem szégyen- "okádom a kritikát" egy elmebeteg nő ellen, aki MEGÖLT 4 gyereket! ( Vagy ki tudja mennyit)”
  • 49. Roxy08 2010. október 09. 13:33
    „Köszönjük benedekdorina, ezt a kimerítő, roppant unalmas "védőbeszédet!"
    Nem olvastam végig, mert megfájdult a fejem a felénél.

    A szülés/születés a legfantasztikusabb történet egy nő életében.
    Kívánom, h sikeresen alakuljon második babád világra jötte!

    Bízzál az igazságszolgáltatásban, meg az orvosokban! Fél siker!
    Amikor a második babád is 2.5 éves lesz, akkor olvass kiegészítésként pár könyvet, ami kapcsolódik a témához.
    Akár a netről is letöltheted.
    Egyet ajánlok a figyelmedbe!
    Kende Péter: Mik vagytok Ti Istenek?
    ...csak úgy, tájékozódásul!”
  • 48. flexsnake 2010. október 09. 13:29
    „34. törvényen kívül is lehet rendezni. Összezárni pár olyannal és ottfelejteni néhány evőeszközt. A 80as években bevett szokás volt.”
  • 47. benedekdorina 2010. október 09. 12:57
    „Folyt. köv.

    Bűnös, vagy nem?

    Nem tudom kedves olvasóim ki hogy van vele, de én úgy gondolom, hogy aki olyat tesz, amivel a másik ember egészségét, vagy életét veszélyezteti, vagy netán kioltja, az igenis álljon bíróság elé, feleljen a tettéért, és igenis ne bízzon az enyhítésben. Lehet, hogy megköveznek érte, de én Geréb Ágnest egyenesen gyilkosnak tartom. (Jöhetnek a kövek.)
    Ahogy írtam az előző posztban a szülésem olyan komplikációval végződött, hogy ha akkor nem kórházban vagyok, és nincs azonnal műtő, ahová bevigyenek, már régen alulról szagolom az ibolyát.
    De térjünk vissza az eredeti témához, Geréb Ágnes, otthonszülés. Egyik vele készült interjúban azt hangoztatta, hogy a hölgyek menjenek, és kérdezzék meg saját nőgyógyászukat, hogy milyen a szülési statisztikája. (Persze ebben az interjúban elmondta az övét) és ugye a cél, hogy kérdezzük meg a mi orvosunk statisztikáját, és hasonlítsuk össze az orvosunk statisztikáját az övével, mert akkor lehet, hogy kiábrándulunk a sajátunkból, és rájövünk, hogy bezzeg Ő..... Persze előre bocsátotta, hogy
    1. Nem merjük megkérdezni.
    2. Nem fog válaszolni.
    Na, én pont pár nappal később készültem nőgyógyászhoz, és a kérdéses listámra felírtam, hogy kérdezzem meg. Hát kedves Geréb Ágnes, megkérdeztem, és ha hiszi, ha nem, még válaszolt is. (Nem volt kétségem). Szóval 1, azaz egy baba halt meg a praxisában. Neves szülészorvosról van szó, tehát nem 5-ből, vagy 10-ből 1, hanem több 100, vagy több 1000-ből 1. Én nem riadtam meg, és nem is ábrándultam ki. Még az előtt sem, hogy elmondta, hogy az illető eset után a család bíróságra ment, és ott kiderült, hogy Neki volt igaza, azaz nem történt szakmai hiba a szülés alatt. Így meg pláne megbízom Benne. Szóval én megkérdeztem, azt nem tudom, hogy a többi néző, aki esetleg hallotta ezt, megkérdezte-e, és milyen választ kapott.
    De vegyük sorba mik azok a tényezők, amik arra késztetnek egy kismamát, hogy ne kórházban, hanem otthon szülje meg a kisbabáját?
    - Ismerős környezet, család körében
    - Kevesebb bimanuális, fizikai, gépi vizsgálat
    - Nem kap a baba szemcseppet, nem vizsgálják.
    - Nincs gátmetszés Anyának
    - Otthon van, pihen
    - Vele van a kisbaba
    - Nem vizsgálgatják idegen orvosok
    - Nem szurkálják feleslegesen sem Őt, sem a babát
    Na most vegyük ezt sorba:
    - Hát én nem tudom, de irtóra nem tudnám elképzelni, hogy mondjuk a hálószobám vagy a fürdőszobám egy sarkában szüljek, és közben az egész családom ott állna körülöttem, és mint egy focimeccsen drukkolna. Majd dolgom végeztével lehúzom a lepedőt, vagy kimosom a kádamat, és utána abban fürdik a férjem, és a gyerekem, amiben én vajúdtam, szültem, ahová én véreztem, pisiltem, kakiltam stb. Ugyanez vonatkozik az ágyra is. Én nem tudnék belefeküdni úgy, hogy tudom, hogy X órával előtte ott szültem, és ki tudja milyen baktériumok tenyésznek ott azóta. Persze, az ember igyekszik tisztálkodni, és az alapvető higiéniai dolgok is elméletileg rendben vannak, de azért mégis, a szülés, az más. Azért ott vannak váladékok, amibe én nem szívesen.... persze, nyilván azt a lepedőt, ágyneműt lehúzzuk, kimossuk, fertőtlenítjük, de a tudat. Emellett maga az egész. Kórházban ezzel szemben megszül az anya, azonnal elviszik a véres cuccokat, kap maga alá új lepedőt, és tiszta az ágya. Utána alsóneműt, és betétet húz, és kész. Valamint a szülőszoba az szülőszoba, ott mindenki szül, szóval oda az ember nem jár vissza, csak szülni, szóval az természetes. Ellentétben az otthonszülésnél a káddal és a franciaággyal.
    - A vizsgálatoknak jelentőségük van. Nyilván való, hogy az orvos nem a saját szórakozására vizsgál, pakol NST-t a kismamákra. A vizsgálatok által nyer információt a szülés előrehaladásáról, a kis magzat általános állapotáról. Ha nem lennének, akkor semmit nem tudna senki a babáról, így nem tudna segíteni sem. Ugyanis ha az NST-n az értékek jók, az nyugtatólag hat a vajúdóra, hiszen azt mondhatja az orvos, hogy ,,A kisbaba odabent jól van, nincs semmi baj, nincs miért sietni". Viszont megvan arra is a lehetőség, ha a dolog véletlenül nem így áll, azonnal be tudjon avatkozni. Ha ugyanis az NST (non-stress test) kimutatja, hogy a kisbaba szívfrekvenciája minden egyes kontrakcióra esik, akkor ott komoly baj van, és esetleg azonnali beavatkozásra van szükség. Szóval ezek a jelek életmentőek lehetnek. Persze, előfordul, hogy a kismama úgy érzi, hogy elege van, mert szenved, és a tetejébe az orvos is, meg az NST készülék is, de lényeges tudnia, hogy minden érte, és a babájáért van. Egy esetleges komplikáció utáni happy end esetén mindenki nagyon hálás az orvosnak, a szülésznőnek, a sorsnak, szóval mindenkinek, de akkor senkinek sem jut eszébe, hogy ha a gép nem lenne... Persze ha szülés tökéletesen zajlik, akkor el lehet mesélni, hogy milyen zavaró volt, hogy a doki folyton ott volt, vizsgált, és stb., de ezt nem lehetett tudni a szülés alatt, hogy happy end lesz. Egy otthonszülés esetén vagy nem tudnak semmit a babáról, és vagy-vagy alapon szülnek, vagy ha van is valamiféle vizsgálat, az gyakorlatilag felesleges, hiszen nincs kéznél a segítség, Ha észreveszik is a bajt, mire a kórházba érnek, már majdnem mind1. Így születnek az agyhalott, vagy halmozottan problémás gyerekek. Ahogy ez látható is a hírekből. Ez a baba is oxigénhiánnyal született. Mi lesz belőle? Oké, él, de milyen élet az? Nem lehet tudni, hogy mennyire károsodott, vagy károsodott-e egyáltalán. Ugyanis az sem mindegy, hogy milyen minőségi az az élet, amit él. Ezt nem mérlegeli senki, sem a bevállalós szülők, sem a Geréb Ágnes, és társai. Azt hiszik Ők a szuper csapat, akik lehetővé teszik a családoknak, hogy úgy szüljenek, ahogy tetszik. A szülők meg azt hiszik Ők a bátrak, mert bevállalósak, mérlegelés nélkül, majd Ők.... Aztán utána meg megy a sírás, ha baj lesz. A ,,szuper csapat" meg azt mondja ,,Jaj, nagyon sajnáljuk, hogy így alakult". Hát könnyen mondják, nem az Ő gyerekük halt meg, lett károsult, vagy él nyomorékként. Ezt a legkönnyebb mondani. A legnagyobb baj pedig az, hogy a ,,szuper csapat" sajnálkozik, a ,,bevállalósak" siránkoznak, mi meg a zsebünkbe nyúlunk. Úgy alapból ugyanis a képlet a következő: A szülők beveszik a fejükbe, hogy Ó, majd ők. Megkeresik Geréb Ágnest, Ő adja a tanácsait, (foglalkozás, magán óra, elbeszélgetés), hogy peeeeeeersze, meg lesz az, hisz maguk olyan ügyesek. Megszületik a gyerek, és baj lesz. Gerébék sajnálják, a család a fejét fogja, az állam meg eltartja a sérült gyereket. Ugyanis ezeknek a gyerekeknek a nagy része olyan súlyosan károsodik, hogy otthoni ellátásuk lehetetlen. Így otthonokban élnek, az állam pénzén. Megérte.... hát tényleg.
    - A kisbaba hogy szemcseppet kap, és vizsgálják, szintén érte van, és nagyon jó, hogy van. Sok akkori, és későbbi problémát akadályoz meg. Pl. ha az anyának fertőzése volt, akkor azt a baba elkaphatta bent, vagy a szülőúton kifelé, esetleg magzatvizet nyelt, és abból adódhatnak komplikációk. Ezek miatt fontosak a babán elvégzett vizsgálatok. A 2 naposan beadott BCG pedig eleve kötelező, tehát arra be kell vinni.
    - Na igen. A gátmetszés. Tudom milyen, volt részem benne. (elviselhető, észrevehetetlen, utána kellemetlen, de fájdalomcsillapítókkal elmúlik!) Optimális esetben elmaradhat kórházban is, vagy egész picivel is meg lehet úszni. Persze van olyan is, akit csúnya, nagy vágás emlékeztet a szülésre. De ismétlem, ez is a baba érdekében van. Ráadásul ha alaposan belegondolunk, az anya érdeke is, hiszen ha hagyják repedni, akkor az nyílik mint a rózsa a végbél irányába, és annak korrekciója sokkal nehezebb, fájdalmasabb, tovább tart, és csúnyább eredményt is ad. De a híres öko-bio anya nem akar gátmetszést, inkább otthon szül, szétreped, vagy nem reped, de a baba nem fér ki, de Geréb Ágnes nem búsul, bőszen simogatja anyuci fejét, és türelemre inti, ha már segíteni úgysem tud. Jobb esetben mentőt hívnak, és a szülés egy utált helyen folytatódik, ahol csupa ,,gonosz" dolgozik. Esetleg megszületik a baba, aki a belső helyhiány miatt kissé nyomi lesz, és sajnos nem csak kívülről. Végül így is úgy is kórház a vége, vagy ezért, vagy azért. Nagyon nagy mák, ha nem így van.
    - Otthon pihenés. Na igen. Mondjuk 1-2 órát pihen, aztán felkel, beteszi a babát a kiságyba, és folytatja tovább a munkát, mint 150 éve, mert egy igazi anya aaaaz nem hagyja el magát. Jaja. Aztán beatóniázik, és néz, hogy mi történt???? Hát mi.... Ezzel szemben egy kórházban lekerül a szülőszobáról, egy kényelmes ágyba, és napokig a hátsó fele ki van nyalva. Olyan nagyon rossz?
    - Sok nő azért akar otthon szülni, mert otthon vele maradhat a baba. Hát elárulom, kórházban is. Azzal a különbséggel, hogy megvizsgálják, hogy jól van-e, és úgy adják vissza, hiszen az is fontos, hogy a baba jól legyen, nem csak az, hogy anya. Jobb helyeken már azonnal a magzatmázas babát odaadják anyának, és onnantól kezdve nem is viszik el, ha mégis, az a baba érdekében van, és Anya mindenhová elkísérheti. Ha Anya nem tudja, akkor Apa. Viszont ezzel együtt megvan az is, hogy Anyának semmi gondja, csak a baba. Nincs háztartás, másik gyerek, takarítás, stb. Olyan rossz ez?
    - Otthon nem vizsgálják idegen orvosok. Ez így igaz, és az is igaz, hogy ha szülni megy valaki, vagy problémája van, akkor a felvételt az osztályos, vagy az ügyeletes orvos, esetleg szülésznő végzi. Felvenni csak akkor veszik az illetőt, ha átesett a vizsgálatokon, mind fizikai, mind adminisztratív oldalról. Otthon ez valóban nincs, de talán azért nincs, mert otthon orvos minőségben nincs senki. Hiszen Geréb Ágnes fel van függesztve. Így maximum a fejében rejlő némi tudásra támaszkodhat. De térjünk vissza a kórházi szülésre. Az való igaz, hogy ezen a felvételi viziten mindenkinek át kell esni. DE! a további státuszokat nem kell engedélyezni, ha a kismama nem akarja. Ugyanis van menekülési útvonal. Na nem az otthon szülés, hanem a nyilatkozat. Kevesen tudják ugyanis, hogy létezik egy nyilatkozat, amit az orrunk elé tolnak, ha akarjuk. Szép határozottan azt kell mondani, hogy ,,Nem akarok vizsgálatot, csak a saját orvosom vizsgáljon!" (Részben ez benne lehet a szülési tervben is, amit az OV főorvos aláír, tehát tartaniuk kell magukat hozzá!) Nyilván ez az ügyeletesnek nem fog tetszeni, de jogában áll mindenkinek megtagadni bármilyen vizsgálatot. (Persze ezt megtenni csak akkor érdemes, ha van fogadott orvos, aki a háttérben riasztható, ha kell!) Tehát a nyilatkozat létező, és bárki számára elérhető.
    Szóval ez nem olyan elérhetetlen álom. Úgyhogy kedves dilemmázók, LEHET(ne) kórházban is idegenek nélkül szülni. Hajrá!
    - Senkit nem szurkálnak feleslegesen. A kismamának, felvételes betegnek automatice branült szúrnak, még akkor is, ha 100%, hogy nem lesz rá szükség. Ugyanis a 100%, az is csak egy nem várt komplikációig tart, és ha bekövetkezik a baj, a vénák behúzódnak, a véna megtalálásának, pláne eltalálásának esélye csökken. Így SOS pláne nehéz. Viszont nagyon jól jön, ha már csak folyatni kell. A kisbabákat pedig a szükséges vizsgálatok miatt szúrják. Pl. PKU, SeBi, stb. Úgyhogy ez is anya-baba érdeke.
    Magánvéleményem!
    Voltam már sokat kórházban, de én ott nem éreztem úgy, sem akkor és ott, sem később itthon, hogy olyan nagyon elviselhetetlen lett volna a kórházban. Lehet, hogy én UFO vagyok, vagy nem tudom. Szerintem a kórház nem a szükséges rossz, és nem szörnyetegek dolgoznak bent, hanem orvosok, akik arra tettek esküt, hogy minden tudásukkal segítenek. Emellett olyan orvost kell választani, akinek jelenléte biztonságot ad, és még az esetleges fájdalmat is elfogadod ,,tőle, általa". Az otthon szülők azzal érvelnek, hogy csak pár baj van, és a többi oké. Na persze. Mert nekik a ,,baj" csak az, ha meghal valaki a kezük között. Az, hogy hány anyuka került általuk kivérzett állapotba, került SOS az intenzívre, hány oxigénhiányos baba él az Ő jóvoltukból sérültként, vagy hány halt meg, az már nem számít, nem az Ő statisztikája. Egy kórház statisztikája minden osztályon rosszabb, hiszen oda mennek az alapból problémás kismamák, ott zajlanak a koraszülések, a vetélések, és a szörnyűbb történetek is. Úgyhogy őszintén szerintem butaság ezt összevetni. A hatalmas különbség a régi otthon szülések, és a mai otthon szülések között azonban az, hogy amíg 100 éve egy családban volt 6-8, sokszor 10 gyerek, addig a mai családmodell már maximum 2-3 gyerekkel él, és a nagyátlag nem éri el még a 2-t sem. 100 éve, ha 8-ból meghalt 2, hát.... sajnáljuk, de van még. Akkor még bemagyarázták azzal, hogy az isten elvette. A hit valóban gyógyír lehet, de nem mindenre. Viszont ha ma, egy családnak születik max. 2 gyereke, akkor ha az egyik meghal, az egy hatalmas luxus. Kérdem én, megéri? Az sem sokkal jobb, ha életben marad, és egy életen át sérült lesz. Az Ő, és a családja életét is tönkretette Geréb, egy rossz ajánlattal. Amúgy azt mondják, hogy a babák nem kerülnek oxigénhiányos állapotba, nem lesznek rosszul, nem halnak meg, és hogy az Ő statisztikájuk jó. Hát a Peter Cerny alapítvány és pár gyerekgyógyász ismerősöm nem pont így gondolja.
    Geréb sokszor azt mondja, hogy Ő nem beszél rá senkit, sőt, azt szokta tanácsolni, hogy kérdezzenek meg más orvost is. Na ez elég vicces, ugyanis ha valaki már beszélt G.Á.-sel, és meghallgatta a ,,felkészítőjét", amiben elmondja, hogy milyen szörnyű hely a kórház, és milyen borzalmas dolgok történnek ott, az már az Ő embere. Ugyanis ha elhiszik, márpedig egy kismama, aki még nem szült, miért ne tenné, akkor az nem akar majd senkit meghallgatni, mert nyilván vonzóbb az, amit G.Á. kínál. Csak G.Á. az árnyoldalát nem mondja el, a veszélyeket, a kockázatokat, és azt sem, hogy mi van, ha egy normál szülés komplikációval végződik? Akik Gerébnek hisznek, azok már annyira elvakultak, hogy senki és semmi meg nem győzi őket.
    Én nagyon nem szeretném, ha lenne szabályozása az otthonszülésnek. Így is sokan túl bátrak, és még finoman fogalmaztam, ha még meg is lesz a lehetősége, akkor aztán elszabadul a pokol.”
  • 46. benedekdorina 2010. október 09. 12:17
    „Nekünk egy 2,5 éves kisfiunk van, aki kórházban született, és azt hiszem kijelenthetem, hogy háborítatlanul. Várjuk a kistestvérét, aki szintén kórházban fog születni, ez nem kérdés.
    A Geréb Ágiról annyit, hogy mint embert sajnálom, mert mindenkit sajnálok, aki a bíróságra kénytelen menni. Nekem magával a hölggyel nincs semmi bajom, csak azzal, ahogyan, és amilyen hibaaránnyal csinálja. Én lehet nagyon gonosz vagyok, de nem "csak" emberölésért ítélném el, hanem tennék még elé 1-2 dolgot, és azt hiszem az sem lenne helytelen, hanem nagyon is helyénvaló. Mind1, illetve nem mindegy a jövőre nézve de azt hiszem, vagyis remélem, hogy ezt már okosabbak fogják eldönteni. Bízom az igazságszolgáltatásban, és az orvosokban, akik jól képzettek, és felmérik a helyzet súlyosságát. Persze, igaza van annak, aki azt veti fel, hogy a szülőket is felelősségre kell(ene) vonni, hiszen egy ártatlan kicsi élet felett döntöttek. Azzal nem takarózhatnak, hogy ,,szenvedünk mi eleget!" Lehet, DE!!!! Én úgy gondolom, hogy nem a szülők az elsősorbani vesztesek. Nyilván nagyon nagy fájdalom a számukra, de ha kegyetlenül is hangzik ,,majd lesz másik, az élet megy tovább, pláne ha a pár egészséges!" Véleményem szerint az elsősorbani vesztes a kisbaba. Persze ezt így furcsa lehet olvasni, ezért megpróbálom leírni, hogy mire is gondolok. Ugyan az a kicsi emberke még nem tudja mit veszít, de mi tudjuk. Ő SOHA nem fogja kinyitni a pici szemét Anyát keresve, soha nem fogja megtudni milyen finom a Nagyi sütije, milyen jó ugrálni a sárban, és milyen színű a szivárvány. Neki ennyi adatott. Ilyenkor tenném fel a kérdést a szülőknek: Megérte? Szerintem nem. Én asszem nem bírnék magammal, ha velem ilyen történne. Alapból is majd´megbolondulok, ha a fiam beteg, pedig tudom, hogy meg fog gyógyulni, és nem tart soká. Mégis. Sokan írják, hogy G.Á.-nak jobb a statisztikája, mint a kórházé. Hát? Azért ez nem teljesen így van. Ha mégis jobb, az. talán csak azért lehet, mert a G.Á. statisztikája csak addig tart, hogy a baba az Ő keze között halt meg, vagy sem. Talán 3-4 baba igen. Azonban az Ő statisztikája ott véget ér. Onnantól kezdve a baba sorsa már a kórház statisztikáját ,,rontja". A kórházban ha meghal, akkor az a kórházé. Ha az otthonról bevitt, és a születést követően a kórházban meghalt, vagy maradandóan károsodott babákat is hozzáadnánk a G.Á. statisztikájához, akkor elég csúnya lenne azt hiszem. A kórházi statisztikák mindig rosszak, hiszen abba minden beletartozik. Így nem nehéz az összehasonlítás, és nem is objektív. Nálunk már az első szülésre készülve is elvetettem az intézményen kívüli szülés gondolatát, most meg pláne. Én félek. Beszari egy alak vagyok. Az a véleményem, hogy az intézményen kívüli szülés, pláne az otthonszülés, megfelelő orvosi háttér, azaz szabályozás nélkül úgy zajlik, mint 50 éve vidéken. Akkor is voltak, akiknek sikerült... Pláne most, hogy hallom a negatív kifejleteket az otthonszülésekről. Nekem ez pont elég ahhoz, hogy féljek. Mérlegre tettem, és billent. A kórház felé. Nekem nem éri meg. A fiam kórházban született, nagyon nehéz volt, de szép. Most, a 2. szülésre készülve ismét végiggondoltam, és arra jutottam, hogy megelégszem a kórház nyújtotta lehetőségekkel, és az orvosom vigyázó szemeivel, segítő kezeivel, vigasztaló szavaival. Nekem Ő nagyon elég, és nekem az a hely teljesen megfelel. Számomra a kórház nem szörnyű hely, nem gonoszok dolgoznak benne, és az esetleges zöld műtő, zöld lepedő, vagy zöld steril ruha nem félelmet kelt bennem, hanem pont ellenkezőleg, nyugalommal tölt el, és biztonságot ad. Megnyugtat, hogy a szülőszobában bármi történjen, 1 ajtónyira ott a műtő, ahol azonnal tudnak segíteni. Véleményem szerint nem a szülést kellene hazaengedni az otthonokba, hanem a kórházakat kellene otthonossá tenni, ahogy ez sok kórházban már folyamatban is van. Ugyanis az otthonokba lehetetlen steril műtőt létrehozni, ez tény. Viszont a kórházi szülőszobákat egy kis igyekezettel, kismamákhoz fordulással, megértéssel otthonossá lehet tenni, ez is tény. A bababarát helyeken már sikerült, sikerülhet máshol is. Nem kell a kismamáknak több, nekem sem. Nem vágyom Hilton szintű szolgáltatásokra, nem szeretnék 24 órás nővéri felügyeletet, ahogy a Telkiben van, csak azt, hogy háborítatlanul, beavatkozásoktól mentesen szülhessek, de abban a pillanatban, ahogy ez veszélyes, legyen mellettem a segítség. Én azt mondom, hogy igenis létezik, hogy kórházban, háborítatlanul. Bár azon is lehetne vitatkozni, hogy kinek mi a háborítatlan? Ha az, hogy teljesen egyedül szenvedek, és a végén kipottyan a baba, akkor én nem úgy szültem. Ha az, hogy csendben, beavatkozásoktól mentesen a nekem nyugalmat jelentő 2 személy jelenlétében szülhettem, akkor én háborítatlanul szültem. Mellettem ugyanis ott volt a párom, aki sokat jelentett, de szükségem volt az orvosomra is, aki szintén mellettem volt. A fiam születése egy csoda volt. Nagyon elfáradtam, de már akkor azt mondtam, hogy ha valaki garantálja, hogy a következő is ilyen lesz, akkor vállalok még. Most itt lakik a pocakban. :)

    Folyt. köv.”
  • 45. Roxy08 2010. október 09. 11:10
    „Kedves "kisvirág70"!

    Saját élményeid alapján definiálsz. Ez, teljesen természetes.
    A fricskázók nagy része azonban szubjektív, külső hatásra szitkozódik.
    Rendesen, klinikán szültem, elvileg problémamentesen. Gyakorlatilag mégsem. Nem G.Á volt az orvosom.
    Tragédia nem történt - szerencsénkre -, de maximálisan megértem, miért választják sokan a lehtséges alternatívát, amit G.Á. biztosítana.Neked volt egy negatív élményed, nekem is. A Te orvosod G.Á. volt, az enyém más. Csak és kizárólag az orvosomnak köszönhető, hogy komplikáció adódott. Nem a helyzetnek, nem nekem. Viszont az orvosom szerencséje volt, h nem történt látványos tragédia.
    20 évvel ezelőtt különlegesnek számított ( ma is ritkaság), h a női nem ezt a területet választja.

    Aki okádja a negatív kritikát G.Á.-ra bízzon abban, h a saját családjában nem fog történni negatív tapasztalat. Abban a pillanatban fordul a kocka!”
  • 44. kisvirág70 2010. október 09. 10:34
    „papsajt 2010.10.09. 09:29

    Gerébnél is ott volt a "becsületkasza" a kis rendelőjében...meg egyébként is szerinted ingyen kuruzsolt???? Hol élsz Te, biciklibelsőbe?
    Na én kaptam Gerébtől annyi törődést, meg odafigyelést, hogy azóta is (18 éve) azt szívom. Én első-kézből tudnám elmesélni a kontárnő ténykedéseit.”
  • 43. kisvirág70 2010. október 09. 10:31
    „Liberation 2010.10.09. 08:29

    Bár minden orvos olyan lenne, mint Ő.....Jézusom!!! Szakértelemmel nem bíró, segítséget nyújtani nem tudó orvosokat szeretnél???

    Inkább maradt volna a színpadon, ott legalább jó őrültet tudna játszani. Na ott játszadozhatna mások életével. Nem baj, a börtönben is biztosan van színjátszó kör.

    Támogatom a halálbüntetés visszahozását!!! Vele kezdve.”
  • 42. papsajt 2010. október 09. 09:29
    „41. hozzászólás Liberation 2010.10.09. 08:29
    "Sajnos, minden területen akadnak komplikációk"

    De garantáltan több törődést és odafigyelést kap bárki , Geréb Ágnestől, mint a klinikán a pénzsóvár, kiégett orvosok között!”
  • 41. Liberation 2010. október 09. 08:29
    „Érdekes - aljas hozzászólásokat is lehet olvasni a kommentek között.
    Sajnos, minden területen akadnak komplikációk, csak emlékeztetőül: volt, aki - a portás által is elvégezhető - mandulaműtétben halt bele, volt, aki egyszerű hasfájásban, és volt, akit nem láttak el és aamiatt.
    A magyar egészségügyben dolgozók egy része minősíthetetlenül, nem az esküjéhez méltóan viszonyul a betegekhez.
    Ritkán publikálnak olyan adatokat, hogy - maradjunk a konkrét esetnél - menyni gyermek hal meg születéskor vagy még a méhben, mennyien szenvednek maradandó egészségkárosodást.
    A Délmagyar is olyan esetekről, amelyekben a vizsgálatok elmaradása vagy nem megfelelő értékelése miatt szenvedtek agykárosodást vagy egyéb súlyos maradandó elváltozást kisbabák.

    Geréb Ági szegedi, talán azt is kevesen tudják, hogy tagja volt az Egyetemi Szinpadnak. Talán megérdemelné, hogy elmondhassa a véleményét itt is. Arról senki nem ír, hogy vajon a szülők miért választják az otthonszülést Geréb Ágival, és hogy arányaiban mennyi sikeres szülést vezetett le szemben a komplikációsokkal.
    Azt senki nem állíthatja, hogy felelőtlen, sőt nagyon lelkiismeretes. Bár minden orvos olan lenne, mint ő, aki valóban a hivatásánakés és nem a hivatásából.”
  • 40. bubuska73 2010. október 09. 07:37
    „38. Sportplusz
    Mégis,hogy jön ide az abortusz?Az abortuszt választó nők úgy döntöttek,hogy nem szeretnének gyereket szülni.Viszont ezekben az esetekben szerettet volna egészséges babát hozni a világra.Ne hasonlíts már össze a két dolgot.Én is elítélem azokat a nőket,akik ennyi rosszat hallva róla még hozzá fordultak szülés ügyben.Ennyire ostobák nem lehetnek!Lehet,hogy egy kórház nem olyan szép és meghitt,de baj esetén még mindig sokkal nagyobb az esély!”
  • 39. kutyafül 2010. október 09. 07:09
    „100 születésre 44 abortusz jut Csongrád megyében - egy délmagyaros cikk címe 09.20.”
58 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb cigány diákok válhatnak rendőrré

Újabb jó tanulmányi eredményeket produkáló roma fiatalok előtt nyílt lehetőség, hogy tanulmányaik… Tovább olvasom