Délmagyar logó

2016. 07. 26. kedd - Anna, Anikó 21°C | 29°C

Érettségi 2009: matek feladatok és megoldások

A matematika érettségi egyik legizgalmasabb pillanata alighanem a megoldások ellenőrzése. Teszteljen velünk!
Befejeződött az érettségi vizsga matematikából. Ebből a tárgyból középszinten 1248 helyszínen 92 ezer 817 vizsgázó, emelt szinten 65 helyszínen 2531 vizsgázó tett vizsgát.
Nézegessen korábbi megoldásokat:
A középszintű írásbeli 180 percig tart. Az I. feladatlapra 45 perc, a II. feladatlapra 135 perc áll a vizsgázók rendelkezésére. Az I. feladatlap 10-12 feladatot tartalmaz, amely az alapfogalmak, definíciók, egyszerű összefüggések ismeretét ellenőrzi. A II. feladatlap két részre oszlik. Az első rész három feladatot tartalmaz, a feladatok egy vagy több kérdésből állnak. A második rész három, egyenként 17 pontos feladatot tartalmaz, amelyből a vizsgázó két tetszőlegeset old meg, és csak ez a kettőt értékelik.

Az emelt szintű írásbeli 240 percig tart. A vizsga két részből áll, a rendelkezésére álló időt tetszés szerint lehet felhasználni az első és a második rész között. Az I. részfeladatsor négy, a II. részfeladatsor öt, egyenként 16 pontos feladatból áll. A vizsgázónak az öt feladatból négyet kell kiválasztania illetve megoldania, ezt a négyet értékelik.

Közép- és emelt szinten megengedett segédeszköz a függvénytáblázat (egyidejűleg akár többféle is), egyszerű - tehát szöveges adatok tárolására nem alkalmas- zsebszámológép, körző, vonalzó, szögmérő, melyekről a vizsgázó gondoskodik.

Feladatok
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!

Megoldások

Azt mondják a hozzáértők: idén könnyebb dolguk volt a diákoknak, mint a korábbi években.

A matematika érettségi egyik legizgalmasabb pillanata alighanem a megoldások ellenőrzése. A feladatokat Fuksz Éva, a Radnóti Miklós Gimnázium matematika szakos tanára oldotta meg. Kattintson a képekre, ha nagyobban szeretné látni a megoldott feladatokat.

 
Első oldal
Kattints a nagyításhoz!
 
Második oldal
Kattints a nagyításhoz!
 
Harmadik oldal
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattintson a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
 
Kattints a nagyításhoz!
Kattints a nagyításhoz!
  Tekintse meg a korábbi évek matematika érettségi feladatait és megoldásait:

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. picmook 2009. május 28. 06:21
    „Fuh mennyi okos van xD Amúgy én is mikor megláttam, mondom ezt ne, úgy jöttem ki, h csak meglegyen a hármas xD Végülis ötös lett, és tényleg nem volt olyan nehéz, amilyennek első ránézésre tűnik, de szerintem akik így lazáznak, h pf mi volt ez, majd nézni fognak akkor, ha ők érettségiznek, mert ahogy peaches is mondta, máshogy reagálsz stresszhelyzetben...És mindig az tűnik könnyebbnek, amit a másik írt.
    Dediboy91, ha faktos vagy, kezdjük ott, hogy miért a középszinteset nézegeted? xD Ezt se tudom felfogni, mindegy xD Akkor derviálj drágám, amennyit akarsz. Középszinten nem is követelmény. Ajánlom figyelmedbe az emelt szintű érettségi matematikából című részt. Amúgy meg, jah, nem kell tnaulni, ha az ember el akar menni gépészmérnöknek, ami egyébként nagyon jó a második zh-ig, ha konkrétan azért jelentkezel, hogy menj valahova. Nem tudom, mondjuk azért a Corvinusra bejutni nemezetközi tanulmányokra vagy kommunikációra....Ahhoz azért lehet hogy kell 1 picit:) Bár nektek biztos vagyok benne, hogy nem.... xD
    Amúgy meg igen, 2005 óta bizony nem kell tanulni,ha elég a 4-es vagy gyenge 5-ös középszinten, (de ez sem mindenkire igaz) annak, akinek van 1 kis intelligenciája, logikája meg általános műveltsége. És sajnos tudok idén is olyanról, aki pl ebből a feladatsorból nem érte el a 20 pontot. Azért ilyen, mert tele van az ország sötétekkel, most mit rakjanak be? Jah, majd deriválunk. Szerintem is.”
  • 29. peaches 2009. május 23. 19:55
    „deriválás, differenciálszámítás... ahha... csak, hogy tudd, egyik sem 12-es anyag!!! ha a tanítás színvonala egyenlő a 0-val, nem lehet nehezebb érettségit összeállítani. a faktosok meg olyan könnyen beszélnek, nem rajtam múlt, hogy nem lettem faktos, hanem a kedves tanáromon, aki nem kedvelt és nem szívesen látott alapórán sem... az alapóra pedig az osztályfőnökizésből meg a lelkizésből állt... ha nem mentem volna előkészítőre, akkor gyenge lett volna az érettségim, függetlenül attól, hogy mi anyag és mi nem.. a 11-es és 10-es nemzedéknek pedig üzenem, hogy steresszhelyzetben egészen máshogy reagál az emberi agy, itthon én is megírom 1 óra alatt... és kiváncsi leszek, hogy hogyan fogtok érettségizni, mindig pont azoké lesz a leggyengébb akik állandóan pattognak, hogy oh ez milyen könnyű... csak abba nem gondol bele egyik sem, hogy egy egészen más helyzet...”
  • 28. dediboy91 2009. május 06. 19:27
    „Teljesen egyetértek veletek. Én most 11.-es vagyok és faktos csoportba járok és a gömbösön meg a tangenses feladaton kívül számológépet nem használtam, függvény táblázatot meg egyáltalán nem és kicsivel több mint egy óra alatt lettem kész pár apró hibával..... szóval ennyit a kemény érettségiről.. A mostani 12.es anyag ( deriválás,differenciál számítás, analízis stb...) még messziről sincs benne.A 11.-es anyagból 2 feladat ( logaritmus,sorozat) volt az is a teszt részéből.... de ha valakinek 10.es fejjel van egy kis esze meg talán egy számológépe és függvény táblázata az lazán megcsinálhatta volna... A Matematikának az a lényege, hogy logikára oktasson nem? De ez pont az ellenkezője, függvénytáblázatból kinézhető egyszerűen behelyettesíthető képletekre adtak körmesét....Mindegy haladunk ahova haladunk:)
    Szép napot!”
  • 27. csigabiga 2009. május 06. 12:54
    „22. hozzászólás Alniyat 2009.05.05. 18:28

    Korrekt, igazad van.

    25. hozzászólás komi59 2009.05.06. 09:58

    ,,Most nem kell felvételizni, lassan már tanulni sem."
    Kitalálom: Csonka János Műszaki?”
  • 26. Kaccat 2009. május 06. 10:30
    „Kabátos feladat (nem számoltam ki, feltételezem, hogy jó a megoldás)
    azért 7 a megoldás, mivel X < 7,5 vagyis egyértelműen kisebb, nincs ott az egyenlőségjel, és 7,5-nél a 7 kisebb :-)

    Én elsőre mikor megnéztem a feladatokat, akkor úgy gondoltam, hogy szívás, és nekünk annak idején még a zöld könyves időszakban könnyebb volt, de alaposan elolvasva tényleg elég egyszerű feladatok voltak (oké a valószínűség számítás, az kicsit meredek, de a feladat egyszerű, bár azt mi középiskolában nem tanultuk)
    A "statisztika" meg egyszerű alapműveletek voltak :-)”
  • 25. komi59 2009. május 06. 09:58
    „Ez vicc!
    Az idei középszintű matematika érettségi feladatsort egy átlagos nyolcadikos is képes elégségesre megoldani!

    A kreativitást igénylő feladatok helyett, a lusta diák lexikális ismereteire épít, alapszintű (nem közép), gyenge szinvonalú feladatokkal.

    Az az érzésem, hogy a felelős szakember gárda egyszerűen nem tudja mi a követelmény a középszintű képzésben, vagy csak szeretnék az amerikai középiskolák szintjére zülleszteni a magyar oktatási rendszert. Az idei középszintű matematika érettségi mindkét esetre bizonyíték.

    Nem a kétszintű rendszerben érettségiztem, ezért az érettségim középszintűre deklarálódott! Miért??
    A volt tanáraimra még most is büszke lehetek, és az érettségim elég volt az egyetemi felvételi dolgozat eredményes megírásához. Most nem kell felvételizni, lassan már tanulni sem.”
  • 24. dediboy91 2009. május 05. 22:51
    „SZiasztok!
    Az emeltes feladatok előreláthatólag mikor lesznek fent?”
  • 23. baja2005 2009. május 05. 21:13
    „Bocs, ez valami vicc?? Ez egy érettségi??? Azt hittem általános iskolai feladatok. Röhej”
  • 22. Alniyat 2009. május 05. 18:28
    „15. hozzászólás csigabiga 2009.05.05. 15:58

    Csigabiga! Nincs a jelöléssel semmi baj, egyértelműen jelölte a tanárnő.
    lkkt(24;80) ez így jó, de valóban [24;80] jelenti a 24 és 80 legkisebb közös többszörösét.
    Legyél kicsit rugalmasabb. :)
    A javító tanárok is azok szoktak lenni :)”
  • 21. Giancarlo 2009. május 05. 18:24
    „köszönöm és reménykedek! :-)”
  • 20. zechy 2009. május 05. 17:42
    „biztos a 7 a jó az utolsó feladatban, levezetés nélkül is kijön mivel a kereskedő a jó és a rossz kabát eredeti árának átlagaként árulta így akkor nincs különbség az új és régi ár között ha ugyan annyi van mind kettőből ez jelen esetben 7-7. ha a 15 kabát hibás akkor 11 ezer forint helyett 14 ezret fizetett a kereskedő ergo többet fizetett mintha az eredeti áron vette volna meg. szóval ha jól járt akkor a 15dik biztos jó kabát ergo min jó kabát van azaz legfeljebb 7 rossz”
  • 19. cel 2009. május 05. 17:33
    „http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/legjobb_szakma_matematikus/2085213/
    Ez egy fontos cikk, mindenki számára ajánlott elolvasni!”
  • 18. Peter92 2009. május 05. 16:48
    „A megoldásokat nem szidni, a fent említett tanárnő oktat minket is matematikából.”
  • 17. ttiimmii 2009. május 05. 16:43
    „Oda én is 8-at írtam, de mindenhol 7-et mondanak. Na majd holnap kiderül ha felkerül az om.hu -ra a pdf.”
  • 16. finterc 2009. május 05. 16:31
    „Valaki értelmesebb segítsen nekem!!! Sztem az utolsó feladatban a helyes megoldás minimum 8 hibás kabát, tehát vagy 8 vagy 9. Az ellenörzéssel is így jön ki. DE mindenütt az a megoldás van fönn ami itt is.Pedig a 7 az tutira nem jó sztem. Sok mulna nekem ezen. Vki pls!!”
  • 15. csigabiga 2009. május 05. 15:58
    „7. hozzászólás sziszka1 2009.05.05. 14:23

    Szerintem meg át kéne nézned a legkisebb közös többszörös jelölését.”
  • 14. qamu74 2009. május 05. 15:52
    „Cső!
    5. feladat megoldható az ismétlés nélküli variáció képletével!
    n!
    -----
    (n-k)!=992
    De ez elfogatható így?
    32!
    -----
    (32-2)!=992”
  • 13. Anee 2009. május 05. 15:51
    „Ha a 13-as b részébe 1 oszlopba rajzoltam a férfit és a nőt, betűkkel jelölve akkor az elfogadható?”
  • 12. Kaccat 2009. május 05. 15:19
    „10. én azt mondanám, hogy jó, merthogy ugyanazt ábrázolja, azonban látom, hogy van aki már válaszolt, hogy a megoldókulcs nem fogadja el.
    Az más kérdés, hogy az oszlop és a sáv diagramot ugyanarra használjuk, csak az ember egy nagyobb statisztikában néha variál vele, hogy ne legyen olyan unalmas :-)
    persze, ha oszlopot kértek, akkor oszlopot illik rajzolni :-) szerintem a javító tanár jóindulatán fog múlni. (mondjuk nem tudom ezen mit ér 5 pontot...)”
  • 11. ttiimmii 2009. május 05. 15:10
    „10: Nem jó, mert a feladat oszlopdiagramot kért, ez pedig sáv diagram, ami a megoldókulcs szerint nem elfogadható.”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Romák elleni támadások - az FBI a napokban érkezik

Az FBI munkatársai is segítik a magyar rendőrök munkáját abban a nyomozásban, amelyet a közelmúlt romák elleni támadásainak ügyében indítottak. Tovább olvasom