Délmagyar logó

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 14°C | 24°C Még több cikk.

Esküt tett az új gazdasági miniszter

Letette a miniszteri esküt hétfőn délután a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) új vezetője. A tárca irányításában tapasztalt, de a nagypolitikában újoncnak számító Kákosy Csaba idejét leginkább stratégiaalkotással töltené, magánosítaná a Volán-társaságokat és részben tőzsdére vinné az ÁAK-t és az MVM-et. Bennfentesek szerint miniszteri kinevezésének Fodor Gábor is örül.
A nagypolitikában ismeretlen és tapasztalatlan, egyébként pártonkívüli Kákosy Csabának vélhetően nem jelent gyökeresen új feladatot a gazdasági tárca vezetése: egyrészt Kóka kabinetfőnökeként 2004 óta jól megismerte a tárcát, másrészt a Figyelő forrásai szerint Kóka pártelnökké választása óta gyakorlatilag ő irányítja a minisztériumot.

Stratégiát alkotna

Szeretném, ha olyan gazdasági miniszterként emlékeznének meg rólam, aki elsőként közép- és hosszú távú gazdasági stratégiát alkotott. Szeretném látványosan csökkenteni a digitális írástudatlanságot, amely ma a lakosság 57 százalékát érinti. S jó lenne, ha én lehetnék az a miniszter, aki végigviszi a közlekedési reformot – nyilatkozta a Figyelő múlt heti számában Kákosy Csaba.

Névjegy

Kákosy Csaba 38 éves, jogász diplomáját az ELTE-n szerezte. Kilenc évet dolgozott a jegybanknál, 1996-tól 2001-ig a nemzeti bankot képviselte hazánk párizsi OECD-képviseletén. A GKM-ben 2004 óta kabinetfőnök, 2005 óta a Máv alelnöke. Névre szóló széke van az UTE Megyeri úti stadionjában, kedvenc könyve Coelhótól Az alkimista, szereti a tévésorozatokat, köztük a 24-et és Az elnök embereit. Nős, 3 gyermeke van.

A most miniszteri esküt tett politikus nem aggódik különösebben a harmadik negyedévben 1 százalékosra zsugorodott gazdasági növekedés miatt; úgy véli, hogy az állam adminisztrációs terheinek csökkentése és az érkező uniós források (jövőre 700 milliárd, 2009-ben 1000 milliárd forint) együtt be fogják indítani a növekedést.

A gazdasági tárca új vezetőjének tervei között szerepel a Volán-társaságok magánosítása, az Állami Autópályakezelő és a Magyar Villamos Művek kisebbségi részének tőzsdére vitele is. A vasutasoknak vélhetően gyenge alkupozíciójuk lesz az új miniszterrel szemben, mert Kákosy menthetetlennek tartja a bezárásra ítélt szárnyvonalakat.

Kóka és Fodor is örülhet Kákosynak

AFigyelő forrásai szerint Kóka egykori kabinetfőnökén keresztül háttérbe vonulása után is meg kívánja őrizni a GKM feletti befolyását.

Kákosy jelölését állítólag Fodor Gábor is támogatta, mert így ő lesz a szabad demokraták leginkább fajsúlyos minisztere.

Látszólag szűkülő mozgástér

Jövőre 355 milliárd forinttal, 604,906 milliárd forintra csökken a gazdasági tárca költségvetése, amit Kákosy még kabinetfőnökként nem minősített megszorításnak.

Indoklása szerint az uniós források külön költségvetési fejezetben történő szerepletetése 180 milliárddal csökkentette a tárca büdzséjét, a Mávot sem kell konszolidálni idén, ami 11,6 milliárd forinttal csökkenti a tárca kiadásait, míg a sztrádaépítések lassulása 102 milliárddal apasztja a büdzsét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ne kórházi orvosok vezessék le az otthonszüléseket!

Az átmeneti időszakban se csak orvosok vezethessék le az otthonszüléseket - ezt kéri törvénymódosító… Tovább olvasom