Délmagyar logó

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 6°C Még több cikk.

Felmérik a legjobb munkahelyeket

Csökken a magyarok elégedettsége munkahelyükkel kapcsolatban - derül ki a Hewitt Inside Kft. felméréseiből. Ennek oka feltehetőleg a múlt évi elbocsátási hullám, valamint a feszült légkörben lezajlott választások.  

A humán tanácsadással foglalkozó Hewitt Inside Kft. az idén a harmadik alkalommal készíti el a "Legjobb munkahely" című felmérését, amelyen mintegy nyolcvan cég részvételére számítanak – tájékoztatta lapunkat a társaság szakmai igazgatója. Tököli Zsolt elmondta: tavaly ötven cég hétezer munkatársa válaszolt kérdéseikre. Az idei felmérésre június 30-áig jelentkezhetnek azok a cégek, amelyek már legalább két éve működnek, és alkalmazottaik száma meghaladja az ötvenet. Az eredményhirdetés szeptemberre várható.

Tavaly a humánerőforrás-szoftverek fejlesztésével foglalkozó, magyar tulajdonban lévő Nexon Kft. végzett az élen. A második helyet a British American Tobacco Hungary foglalta el, megelőzve a Debreceni Hőszolgáltató Rt.-t. Tavalyelőtt viszont a call centert működtető Sykes Kft. állhatott fel a képzeletbeli dobogó tetejére, a második az AES Tiszai Hőerőmű, míg a harmadik a McDonald’s lett.

Az idei vizsgálatok annyiban különböznek majd a korábbiaktól, hogy a magyarokkal egy időben az EU-tagállamok vállalatait is értékelik. Tököli szerint az európai top 20-ban biztosan találunk majd hazai vállalkozásokat is. Újdonság lesz még az is, hogy 2003-ban a világhálón keresztül is megválaszolhatók lesznek azok a kérdések, amelyekkel az alkalmazottak elégedettségét, a vállalatok humánrendszereinek hatékonyságát és a felső vezetők tevékenységét mérik.

Az igazgató közölte, leginkább az alkalmazottak elégedettségére kíváncsiak, ugyanis a korábbi felmérések azt mutatják, kedvezőtlen tendencia alakult ki ezen a téren: tavalyelőtt a munkavállalók 55 százaléka, tavaly már csak 48 százaléka volt elégedett. A dolgozók leginkább a vállalati kultúrát, az alkotó légkört, az értelmes munkavégzést értékelik. A fentieken kívül sokat nyom még a latban a fizetés és a karrierépítés lehetősége is.

A tavalyi harmadik helyezett vállalatnál nagyon pozitívan értékelték a dolgozók többek között, hogy a vezérigazgató a focirajongók számára jegyet szerzett a Zalaegerszeg–Manchester találkozóra, sőt még az utazást is megszervezte. A 2001-es győztes például rendszeres időközönként szakavatott személyzettel masszíroztatta dolgozóit, akik – mint kiderült – értékelték is munkaadójuk ilyen irányú gondoskodását. A Hewitt Inside szakemberei találkoztak olyan céggel is, amely drinkbárt üzemeltet, ahová a munkatársak bármikor felmehettek, és ingyenes kiszolgálásban részesültek.

Kérdésünkre, hogy a felmérések alapján levont következtetéseket, útmutatásokat hányan fogadják meg, illetve hasznosítják, az igazgató úgy válaszolt, egyelőre valamivel többen vannak, akik csak elolvassák az elemzéseket. Hozzátette, leginkább azok a vállalkozások fogadják meg tanácsaikat, ahol tisztában vannak azzal, az üzleti eredményesség egyik nagyon fontos feltétele, hogy a munkavállalók jól érezzék magukat munkahelyükön.

Tököli Zsolt a korábbi felmérések tapasztalatairól elmondta még, Magyarországon gyakorlatilag minden ötödik munkavállaló felmondásra készül, ugyanekkora azonban az aránya az elégedett, lojális alkalmazottaknak is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A csatlakozásig zárul az e-Magyarország program

Az ország csatlakozás utáni sikeres működéséhez kíván hozzájárulni a széles… Tovább olvasom