Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Felpofozta a roma diákot a hajdúsági tanár

A roma tanuló néhány nappal korábban ököllel bezúzta az iskolában a tűzoltó készülék szekrényét, amikor is megsérült a keze.
Pofon ütött egy szakoktató egy diákot a hajdúböszörményi Veres Ferenc szakiskolában, a tanintézetben vizsgálatot indítottak az ügyben - mondta el Ficsor László, az önkormányzat jegyzője szerdán az MTI-nek.

Tájékoztatása szerint a roma tanuló szülei a hétfőn történt eset miatt panaszt tettek az iskolában, de a fenntartó önkormányzathoz nem érkezett bejelentés.

Az oktató elismerte, hogy pofon ütötte a 11. osztályba járó kőműves tanulót - jegyezte meg Ficsor László.

Az MTI tudósítója a helyszínen megtudta, hogy a tanuló néhány nappal korábban ököllel bezúzta az iskolában a tűzoltó készülék szekrényét, amikor is megsérült a keze.

Az ominózus pofon elcsattanása előtt pedig a kőműves gyakorlaton egyik társával vízmértékkel verekedtek, kardoztak és azt a szakoktató kérésre, felszólítására sem hagyták abba.

Az oktató egyébként köztiszteletben álló pedagógus a városban; tanítványai rendszeresen országos helyezéseket érnek el a szakmai versenyeken.

Olvasóink írták

75 hozzászólás
  • 75. novaklaszlo56 2011. január 15. 16:07
    „Egyetértek, Clarification. De a verekedést, az agressziót, verekedéssel, agresszióval (ezúttal egy pofonnal) nehéz lesz megfékezni. Már csak azért is, mert az ilyesmi mindig is erődemonstráció, és csak ennyit üzen: "Itt én vagyok az úr!". Ez pedig minden esetben hadüzenet, amely a csata folytatásához vezet. Megértem én - nagyon is, de mennyire! -, hogy egy gyermekmegőrző (bocsánat!) középiskolában feltorlódó feszültségeket csak az úristen képes a végtelenségig higgadtan kezelni, a tanár pedig emberi lény, akinek naponta pattannak el, a nem éppen hajókötélből font idegei, ezért én sem hirdetek ítéletet a türelmét veszítő kolléga felett. Sajnos azonban a ma érvényes szabályok a fegyelmezésnek (amelynek, ilyen formájában sajnos nincs és nem is lehet hosszú távú hatása, mert nem hatol le a probléma gyökeréig) ezt a módját nem támogatják, hanem tiltják. Ezért ez nem is annyira fegyelmezés volt, mint inkább az emberi türelem - még egyszer mondom: teljesen érthető! - csődje. A súlyos magatartászavarokat indukáló problémák nem az iskolában keletkeznek, de ott (is) csapódnak le, méghozzá teljes erővel, és látszólag az iskola gondjai, legalábbis a társadalom szívesen hárítja az ezek kezelésével kapcsolatos felelősséget is az iskolára. Így keletkeznek olyan, súlyosan, sőt végzetesen félrevezető fogalmaink is - amelyek ráadásul a problémakezelésben hivatalosan is gyökeret vernek -, amilyen például az egyre többször emlegetett "ISKOLAI AGRESSZIÓ". Ez nyilvánvalóan alapvetően elbaltázott és dezorientáló fogalom, amely helyesen így kéne, hangzania: a társadalom agressziójának az iskolai megjelenése.
    Az utóbbi gondolat akceptálása esetén a (roppant mélységű!) problémák érdemi megközelítése útjából is elhárul az akadály. Rajtunk múlik, kicsinyeim, drága, ártatlanka, az égiek érthetetlen büntetését méltatlanul elszenvedő társadalom. :)”
  • 74. clarification 2011. január 15. 01:25
    „Szerintem a lényeg pont ez lenne,( ÉS REMÉLEM EGYRE INKÁBB EZ LESZ MÁR VÉGRE ) amit a tanár tett, hogy minden rendbontót leállítani! Kivétel nélkül, hisz mindenkire EGYFORMÁN vonatkoznak a szabályok, főleg egy iskolai közösségben. A tanárok, ahogy én ismerem, hosszú-tűrőek, elég sokáig nem lehet a sodrukból kihozni, mert gondolkodó emberek, és a feladatra koncentrálnak. ezért éppen hogy becsülni kellene őket a szülőknek!!!!!!Ezt valahogy tudatosítani kellene a közgondolkodás felé, és ebben nagy szerepe lenne a TV-nek, rádiónak, no és persze az újságoknak. Pl a gagyi műsorok helyett, (vagy épp azokba betéve) lehetne adagolni már végre a verekedő rétegnek, hogy az ököltörvényről át kell állni a gondolkodásra, mert ez lesz a módi!”
  • 73. Rosmary53 2011. január 14. 18:11
    „Cigánygyerek érdeklődik az apjától mi a demokrácia:
    - Ha a segélyt két nap alatt elköltjük és utána jogosan elvesszük a másét, az demokrácia.
    - És a másik ezért nem szól?
    - De igen, csak az már rasszizmus”
  • 72. Falcao 2011. január 14. 15:36
    „Helyes!
    De mikor fordítva történik miért nem írjátok ki hogy kocogány volt a gyerek???”
  • 71. xilinx 2011. január 14. 12:30
    „58. hozzászólás novaklaszlo56 2011.01.13. 23:12

    ez már egy kicsit értelmesebb vélemény....”
  • 70. xilinx 2011. január 14. 12:27
    „29. hozzászólás novaklaszlo56 2011.01.13. 20:01

    "...az a csibész lurkó pedig, az igazgatói megrovással a batyujában, szintén megembereli magát, és összeszorított foggal, fegyelmezetten folytatja, és időben, sikeresen be is fejezi a tanulmányait..."

    Röhög a vakbelem! Ez az "időben" kijelentés is megérne egy misét...szerinted hány éves a 11. osztályos "nebuló"? Gyanúsan hallgat róla a cikk...én 22-re tippelek :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))”
  • 69. Hmmm... 2011. január 14. 09:14
    „Vannak gyermekek, aki szuletett ertelmi kepessegeik vagy betegsegbol eredo tenyezok miatt kerulnek kulonleges iskolakba. De mi van azokkal a tanulokkal, akik magatartas zavarosak, vagy egyeb inditekok miatt keptelenek az atlagos iskolai feltetelek, korulmenyek koze? Nem kellen-e valami modon meghuzni a hatart e tekintetben is? Nem olyan regen hallhattunk a 2 "hatranyos helyzetu" szemelyrol, akik visszamenoleg pereltek a magyar oktatasi rendszert a Nemzetkozi Emberi Jogok Bizottsaganal, hogy annak idejen specialis iskolaba tanacsoltak oket. Szerintem hasonlo oka lehetett.”
  • 68. 140 2011. január 14. 08:43
    „Jól tette!
    Kb. 45 évvel ezelőtt engem is lecsapott S. Imre bácsi, aki fizikát tanított, és lehet, hogy ez is hozzájárult ahhoz, hogy megtanuljam kontrollálni magam.
    Kedves Imre bácsi! Ha olvassa ezt a fórumot: KÖSZÖNÖM!!!!”
  • 67. Hmmm... 2011. január 14. 08:23
    „Meg annyit tennek elozo megjegyzesemhez, hogy a fizikai buntetest nagyon is megkerdojelezem. Mint korabban gyakorlo pedagogus, soha nem alkalmaztam, de nem mindenki kepes minden helyzetben ura lenni onmagaban. Sajnos vannak esetek, amikor valoban egy diak tul fesziti a hurt, amire kulonbozo kepen reagalunk. Mellesleg egy pofont onmagaban nem tartok tulkapasnak, ha a diak valoban vegtelensegig kihasznalja jogait , mert sok esetben bizony szamitanak a tanulok a jogaik visszaelesevel. Itt a kerdes sokkal osszetettebb, mert ha a tanulo azzal is tisztaban lene, hogy kotelessege az egyuttmukodes es onmaga fejlesztese, nem hatraltatna az oktatast es az oktato munkajat. Valoban szukseges-e olyan tanulokat tanulasra kenyszeriteni, akiknek abszolut semmi szandekuk tanulni barmit is? Szerintem a tobbieket hozzak hatranyos helyzetbe.”
  • 66. Hmmm... 2011. január 14. 08:11
    „Feltehetoen a nevezett tanulo huzamosan ingerelte nevelojet es az vegszuksegkent reagalt egy pofonnal. Nem hinnem, hogy a romasagaert kapta a gyerek a pofont, valoszinuleg ugyan igy reagalt volna a pedagogus hasonlo tanuloi magatartas mellett barki eseteben is. Visszataszitonak es elfogadhatatlannak tartom, ha visszaelnek emberek az ELONYT jelento HATRANYOS helyzetukkel es a tarsadalmi szervek ennek be is dolnek.
    Eppen ideje lenne, hogy az iskolaban ismet a tanulas legyen az elsodleges feladat es ne engedtessek meg az oktatas-neveles allando zavarasa, a tobbi tanulo visszahuzasa. Az emmberi es tanuloi jogok nem azt jelentik, hogy a masokat hatraltato, visszahuzo magatartasra legyen barki is feljogositva.”
  • 65. szentmiki 2011. január 14. 07:56
    „kitüntetést érdemelne”
  • 64. Nostradamus 2011. január 14. 06:53
    „Na most hurcoljanak meg megint egy jó tanárt! Az, aki elítéli, próbálja ki, milyen "könnyen" lehet bírni egyes gyerekekkel! Ezt a sz@r integrációt meg, aki kitalálta, azzal csináltatnám gyakorlatban is.”
  • 63. qrumpli 2011. január 14. 03:30
    „Makarenkó idejében szólt:
    "Vannak esetek ,mikor csak a pofon segít"
    Attól hogy orosz volt még mondhatott értelmeset.
    Talán ha nem roma akkor is fülest kap?”
  • 62. FEFE 2011. január 14. 00:04
    „Tan´ Bá´! Szójjón ha báncsák. Mönyünk oda.”
  • 61. smalltown 2011. január 13. 23:45
    „52
    Az egyik diak ( megha "kocsog modjara viselkedik is) a masik meg erett, felnott/nevelo. Semmi kulonbseget nem erzekelsz?”
  • 60. H3N3 2011. január 13. 23:40
    „Szamurájkardot a tanárok kezébe!
    Az a szomorú, hogy rendőröknek kell fent tartaniuk a rendet némely cigányiskolában. Ez rasszizmus?”
  • 59. H3N3 2011. január 13. 23:38
    „Ha tanárt vernek =gyerekcsíny.
    Ha tanár ver = rasszizmus.
    Ha kirabolod, rasszista vagy, ha ő rabol ki csak megélhetési bűnözés.
    Ha áthajtasz a piroson, lecsuknak, ha ő embert öl háziőrizetben van.
    Mert a rasszizmus csúnya dolog, de rákényszerűl az ember.”
  • 58. novaklaszlo56 2011. január 13. 23:12
    „Meglep kissé, kedves Csafe, hogy ilyen jól ismered a pedagógiai elveimet, ennél már csak az lenne különösebb, ha kiderülne, hogy a pedagógiai munkásságomat, és ezen belül annak a gyakorlati fejezeteit is vázolni tudod. :) De most nagyon rövid leszek: nem értek egyet azzal, hogy a primitív ember (most a definíciótól eltekintek, pedig nem árt soem, ha pontosan tudjuk, mi is az, amiről beszélünk:)) formálásához primitív módszerek kellenek. Több okom is van, amelyek miatt ezt meggyőződéssel állítom. Ezek közül most legyen elég egyet kiemelni: a példa ragadós, s a miliő által mutatott magatartási minták, modellek, interiorizálódva attitűdökké merevednek, és egy egész életen át meg fogják határozni a személyiség aktivitását/reaktivitását. Vagyis a "primitív", durva környezetben (és az ilyen miliőre jellemző ingerek közepette) szocializálódó ember magától értetődően - más, ezt ellensúlyozó, néha igaz, ambivalens krízist is jelentő hatások híján - primitív személyiségű felnőtté "érik", akinek a rögzült magatartási sémáit és attitűdjeit nagyon nehéz megváltoztatni - ha nem is mindenben teljesen lehetetlen, de ehhez nagyon durva, katartikus mélységű élmények kiváltotta, a személyiség egészét megrengető effektusok (halálesetek, veszteségek, életvezetési krízishelyzetek,stb.) kellenek. És méf ekkor is csak részleges lehet a vágyott "metamorfózis. Így kell gondolni ezekre a szakmai habitusokra. Hidd el, nagy felelősség az emberformálás, és sajnos kevesen értenek igazán hozzá, még azok közül is, akiknek ez a foglalkozásuk. De olyan ez is, mint a foci: a pályán huszonkét vakegér kergeti a labdát, folyamatosan feldühítve a lelátón trónoló, hozzáértő ezreket. :)
    Kérek engedélyt... Ja, most civil emberrel szóltam, bocs! :D”
  • 57. novaklaszlo56 2011. január 13. 22:59
    „Szilléri altábornagy úrnak (ha helytelen a megszólítás, az, jelentem, azért van, mert nem látom az összes csillagot a rendfokozatán) jelentem, egyik sem, sem Izrael, sem Svájc, hanem Magyarország. Ahol a technika értékesítve, leépítve, széthordva (MZ sincs már, minek lenne, ki üzemeltetné, vag gondozná?), az elhelyezésre és a kiképzésre létesített objektumok eladva, át/leépítve, tehát tulajdonból kipakolva, a társadalom morálisan áthangolódva, szóval, jelentem, a NATO-tag Magyarország más útra lépett, ahonnan a reguláris haderő újraszervezéséhez bajos lenne belátható időn belül visszatérni, és akkor még egy szót sem szóltam arról, ami pedig az altábornagy úr vesszőparipája - és itt jogosan az -: a költségekről, amelyeknek a szánalmas töredékét sem tudná ez az ország előteremteni, hisz a puszta túlélése is művészi teljesítmény napjainkban. De szerncsére a jelenlegi katonai/politikai viszonyok közepette minderre nincs is szükség. A tartalékos haderő elsatnyulása már nagyobb probléma, de ebből azért kihagynám a szakiskolában nemesen képzőső, magasan kvalifikált élőerőt. :)
    Jelentem, befejeztem. Kérek engedélyt...! :D
    Vásárhelyi atrocitás..., ez érdekes, erről szívesen olvasnék bővebben is, ha lenne hol. De az itteni közléssel vigyázz, kedves Áldásbékesség, nehogy valaki hátba szúrjon, mert valótlanságnak, vagy csúsztatásnak minősíti a beszámolódat! :) Amelyben egyébként, sajnos, nagyon is hihető. Hogy mennyire igaz, az más kérdés.”
  • 56. csafe 2011. január 13. 22:48
    „40. hozzászólás novaklaszlo56
    Az a baj, nincs semmi eszköz a tanárok kezében.
    Az a baj a pedagógiai elveddel, hogy az elmúl 30 évben teljesen csődöt mondott. A jókor, jól irányzott pofon néha sokkal többet ér egy akármilyen lelki masszázsal.
    Az igaz, nem az iskolában kellene hogy kicsúcsosodjon a 30 év elhibázott liberális baklövése.
    Vagyis, már egy ÷ másfél generációval ezelőtt (kb 30 éve) kellett volna az a jólirányzott pofon.
    Lásd be, milyen lett a világ.
    Vanak primitív kultúrával rendelkezők (nem feltétlen a cigányokra gondolok) akikkel szemben csak középkori módszerek használhatóak.”
75 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Orbán: ellentétes érdekek mozgatják a forintot

A kormányfő szerint az euró bevezetése nem reális cél Magyarország számára ebben az évtizedben. Tovább olvasom