Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Felső határ

El kell törölni a hazai autópályákon a sebességkorlátozást – ezt tűzte zászlajára az NSL Egyesület (nevük az angol No Speed Limit rövidítése). A szervezet elnöke Árpa Attila, a megyénkben is jól ismert médiaszemélyiség.

Igazukat külföldi példákkal és magyarországi adatokkal is igyekeznek alátámasztani. Méréseik szerint ugyanis a vezetők csaknem fele gyorsabban hajt a megengedett 130-nál, a vezetők jelentős része, 14 százaléka ráadásul úgy száguldozik, hogy nem is szeret gyorsan hajtani. A kérdés tehát, miért van szükség olyan szabályozásra, amelyet a vezetők annyira komolytalannak tartanak, hogy figyelembe sem veszik? Az NSL Egyesület álláspontja az, hogy az elavult és felesleges közlekedési szabályok többet ártanak, mint használnak.
Ha ebből az elvből indulunk ki, akkor akad még egy-két regula, amit el kellene törölni. A KRESZ-nél maradva említek néhányat. Legyen szabad például vezetés közben is telefonálni, sőt, tegyék kötelezővé. Aztán el kell törölni az indexelési kötelezettséget a körforgalomból való kihajtáskor. Továbbá az egyirányú utcából balra kanyarodni csakis a jobb oldali járdaszegély mellől lehessen.
Mielőtt bárki is komolyan veszi felvetéseimet – mert miért ne vennék komolyan, ha már sokan úgy közlekednek, ahogy azt az imént felvillantottam –, gyorsan kijelentem, nem értek egyet a kezdeményezéssel. Mert bár én is úgy gondolom, a rossz szabályt meg kell változtatni – de nem biztos, hogy egy korlátozás önmagában azért lenne szükségtelen, mert sokan figyelmen kívül hagyják.
Véleményemnek, azaz hogy maradjon a maximálisan megengedett 130 kilométer óránként a sztrádán, konkrét okai is vannak. Egyrészt autópályáink sok helyütt nem alkalmasak a sebességhatár eltörlésére. Ahhoz legalább három sáv kell, miként Németországban. Mert, ha már a németeket hoztam szóba, nálunk még jó pár IFA szaladgál, azaz inkább haladgál útjainkon, az ő kategóriájuknak eleve kell egy sáv. Aztán kell egy a normális tempóban autózóknak. Én normálisnak tartom a 130 plusz 10 százalékot, ami még bele szokott férni a rendőrök toleranciájába is. Aztán kellene egy harmadik Árpa Attiláéknak.
Megértem őt, nyilván olyan kocsija van, hogy zokog, ha nem mehet kettőhúszat, de hát ez van. Tényleg megértem az ilyet, immár 14 éve. Akkor történt, hogy valahol Frankfurt környékén német vendéglátónk két kézzel verte dühében háromezres Opel Omegájának bőrkormányát, mert egy tökölő sofőr miatt a legbelső sávban 180-ra kellett lefékeznie.
Szóval azt javaslom, egyelőre haladjunk a megengedett sebességgel, és érjük utol másban a németeket. Mondjuk a fontos szabályok betartásában.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy dúla születése

Egyre többen szülnek dúla, azaz "civil" segítő asszony bevonásával, aki megkönnyíti a nehéz órákat. A dúla olyan szülési tapasztalattal rendelkező nő, aki folyamatos fizikai, érzelmi és informatív segítséget nyújt az anyának a szülés előtt, alatt és után. Auxner Beatrix Győrújbaráton él, főállású édesanya, képzett szülésznő és dúla. Már lánykorában elhatározta, hogy nagy családja lesz. Tovább olvasom