Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Fényben az életük

Vérükben a vállalkozás. Keresik a piaci lehetőségeket. Amiben nem látnak jövőt, nem teketóriáznak, abbahagyják és újba kezdenek. Nem nosztalgiáznak, előretekintenek.

Gedéné Venesz Teodóra szinte az iskolapadból fogott bele első vállalkozásába. Az ötlet még az iskolás évek alatti pénzkereseti lehetőségből és persze a kisegítő munka alatt szerzett tapasztalatokból következett.

– Nem volt családi hagyománya a vállalkozásnak sem nálunk, sem a férjem családjában. Valamennyien alkalmazottak voltak. Fiatalként azonban láttam, hogy aki vállalkozik, az nagyobb házban lakik, szebb autója van, következésképp vállalkozónak kell lenni. Ezért talán ma már nem is meglepő, hogy már 19 éves koromban vállalkozó lettem. Még középiskolás koromban eljártam lakodalmakba segíteni, és ami pénzt összeraktam, abból azonnal kibéreltem egy vendéglőt. Ez volt a Fehér Ló vendéglő. Itt ismerkedtem meg a férjemmel, aki akkor vállalkozásban taxizott és oda járt be kávézni – tekint vissza a kezdetekre az üzletasszony.

– Visszatekintve akkor az elmúlt közel húsz évre, a közös sikerekre és eredményekre, bátran mondhatjuk: ez egy szerencsés találkozás volt.

– Valóban. Jól kiegészítjük egymást. Hol ő az erősebb, hol én. Azt hiszem, hihetetlenül jó párost alkotunk. Mindent megbeszélünk, és miután közel azonos a szemléletünk, hamar döntésre jutunk. Nem az számít, ki viseli a nadrágot. A vállalkozást például úgy képzeltük el mind a ketten, hogy ha a pénzünket valamibe befektetjük, tisztességesen dolgozunk, akkor a természet rendje szerint ennek eredményének kell lennie. Úgy is lett.

– Ez ilyen egyszerű lenne?

– Külön-külön is voltak vállalkozásaink, majd miután megismerkedtünk, megalakítottuk az első közös kereskedelmi vállalkozásunkat. Az egyik vállalkozásból következett azután a másik. Egyikbe sem buktunk bele. Amelyiket abbahagytuk, azt azért tettük, mert már nem láttuk benne a jövőt.

– Az egyik legsikeresebb az Internorm ablak, amivel már ötödik éve foglalkoznak. Ez akkor már a jövő üzlete?

– Igen. Egy nagyon régi jó barátunk, akivel közös kereskedelmi cégben dolgoztunk együtt, ő lett a kelet-európai igazgatója az Internorm ausztriai gyárának. Ő keresett meg bennünket, hogy elvállalnánk-e ennek a cégnek a győri márkaképviseletét. Mi már addig is több vállalkozásban kereskedelemmel foglalkoztunk, ezért az első reakciónk az volt, hogy nem. Aztán még aznap én elkezdtem gondolkodni a számok tükrében a hazai ablakpiaci tendenciákról, és a férjemmel mégis úgy döntöttünk, hogy miután mind a magyar építőipar, mind az építőanyag-kereskedelem a minőség felé törekszik, ezért ez a jövő. Következésképp a magas minőségi színvonalat képviselő Internorm termékeié a jövő. Belevágtunk.
– Úgy tűnik, megint jól látták, mire vevő a piac, pedig a termékek egyáltalán nem olcsók.

– Először számunkra is meglepő módon meglehetősen jó volt a kereslet a termékek iránt. De ez nem csak ár és pénz kérdése. Szemléleté is. Az, hogy valaki mit vásárol, az nemcsak attól függ, mennyi pénz van a zsebében, hanem attól is, hogyan gondolkodik. Sokan gondolkodnak hosszú távban.

Indíttatás

Fiatalként azonban láttam, hogy aki vállalkozik, az nagyobb házban lakik, szebb autója van, következésképp vállalkozónak kell lenni.
– Mire büszke leginkább?

– A munka mellett felneveltünk három gyermeket és útjukra engedtük őket. Mint nő pedig arra, hogy lényegében vállalkozóként, családanyaként és feleségként is megfeleltem, úgy érzem, a közös elvárásainknak, és sikerül a családot a mai napig is harmóniában tartani. Azt gondolom, nincs ennél szebb dolog. 

Villámkérdések és válaszok

1. Emlékszik, milyen érzés volt az első millióját megszerezni?

– Nem tudom. Soha sem közvetlenül a pénz érdekelt, hanem az, mit lehet vele megvalósítani. Mire lehet beruházni például? Hol és hogyan hasznosul? A pénz önmaga nem érdekel.

2. Elég akarni a sikert?
– Attitűd és fókuszálás arra, ami célt kitűztem magam elé.

3. Mit tart a legjobb befektetésnek?
– A szürkeállományt, a tudást.

4. Mennyit áldoz jótékonysági célokra?
– Költünk jótékonysági célokra. Elsősorban olyan szervezeteket támogatunk, akik a legjobb hatékonysággal tudják a pénzt eljuttatni oda, ahova szántuk.

5. Gazdag embernek tartja magát?
– Nem vagyok egy költekező ember. Az én boldogságszintemet soha nem az általam birtokolt tárgyak összessége határozza meg.

6. Mi a sikeres vállalkozás titka?
– A folyamatos belső fejlődés. A vállalkozónak lennie kell jövőké-
pének önmagáról, a világról. Észre kell vennie a trendeket, hogy merre halad a világ. Az embernek először mindig magát kell fejlesztenie, hogy vállalkozását sikerre vigye.

7. Lesz a vállalkozásának újabb dobása?
– Természetesen. Készülünk újabbakra is, de még kiépítés alatt van.

8. Támogat-e fiatal pályakezdő vállalkozókat, vállalkozásokat?
– Igen. Erre tervezzük a legújabb vállalkozásunkat, de még korai róla beszélni.

Heller László

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megnyíltak az elnökválasztási urnák Franciaországban

Franciaországban vasárnap reggel nyolckor megnyíltak a szavazóhelyiségek és megkezdődött az… Tovább olvasom