Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Financial Times: újabb csapás a szorult helyzetben lévő Magyarország számára

A Malév leállásáról közölt összeállítást hétfői számában két német üzleti lap, a Financial Times Deutschland és a Handelsblatt, valamint kommentárt jelentetett meg erről a pozsonyi Új szó, míg az osztrák Wirtschaftsblatt a forint árfolyamáról és az IMF-fel való tárgyalásokról írt.
A Financial Times Deutschland Újabb leálló légitársaság - A Spanair után a Malév következik című cikkében kiemelte, hogy a nemzeti légitársaság leállása "újabb csapás a szorult helyzetben lévő Magyarország számára". Az ország azonban így sincs "elzárva a világtól", hiszen más légitársaságok azonnal sűrítették budapesti járataikat. A lap részletesen beszámolt a leállás előzményeiről - a privatizációs próbálkozásoktól egészen a tiltott állami támogatásról szóló brüsszeli döntésig rajzolva föl a Malév pályájának ívét -, majd megjegyezte, hogy "a súlyosan eladósodott és a recesszió szélén álló ország jelenleg tartós konfliktusban áll az Európai Unióval".

A Handelsblatt A Malév magyar légitársaság a földön marad című cikkének bevezetőjében azt emelte ki, hogy a német Hochtief konszern, a budapesti repülőtér fő tulajdonosa számára is csapás a Malév csődje. Stefan Menzel, a cikk szerzője bécsi keltezésű tudósításában megjegyezte, hogy a két sikertelen privatizációs próbálkozást és az évek óta halmozódó veszteséget tekintve korántsem meglepetés a cég csődje. Menzel hangsúlyozta: "Magyarországon most attól tartanak, hogy a Hochtief millió (eurós) nagyságrendű követeléseket támaszt majd az állammal szemben, mert a Malév kimúlása miatt nem lehet betartani a repülőtér privatizációs szerződésében tett ígéreteket".

"Végleg elszállt a Malév" - című kommentárjában foglalkozik a magyar légitársaság múlt heti csődjének előzményeivel és lehetséges következményeivel a szlovákiai Új szó hétfőn megjelent száma. A cikk írója szerint az üzembiztosan, de drágán működő légitársaság mindkét privatizációja alkalmával rossz kézbe került. "Különösen az orosz magánosítás sült el balul" - írja a kommentátor, aki úgy véli, az idén tovább csökkenhet az európai légitársaságok száma, többek közt a komoly kihívást jelentő fapados légitársaságok miatt.

A forint árfolyamáról és a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) való tárgyalásokról írt a Wirtschaftsblatt című osztrák gazdasági napilap kelet-európai devizapiaci körképében. A lengyel zloty, a cseh korona és a magyar forint is "ismét erőteljesen hallattak magukról" idén, de a legnagyobb meglepetést a forint okozta a Wirtschaftsblatt szerint. Az EU-val és az IMF-fel való vita továbbra is "benne van a levegőben" - írta A Magyarországnak a zsebében van az IMF című cikkében a lap. Egy hónappal ezelőtt - folytatta - még államcsődről volt szó, mostanra mindenesetre lassan elcsitulni látszanak a hullámok. Ezt mutatja, hogy a forint - más kelet-európai valutákkal együtt - januárban "erős életjelet adott magáról" - állt a cikkben. Margarete Strasser, a Pioneer Investments befektetési alap elemzője szerint ez azzal magyarázható, hogy a piac már beárazta az IMF-megállapodást. Ezzel kapcsolatban a lap mintegy tízmilliárd eurós védőhálóról írt. A jelek szerint sem az IMF, sem Magyarország nem akarja kockára tenni a kérdéses összeget - írta a Wirtschaftsblatt.

Olvasóink írták

  • 1. mivaan? 2012. február 06. 13:33
    „"a Hochtief millió (eurós) nagyságrendű követeléseket támaszt majd az állammal szemben" - amennyiben a malév megszűnése miatt bevételkiesésük származik. De, mivel más légitársaságok (amelyek ráadásul piacképesebbek) "bejelentkeztek" a malév helyére, így nem lesz bevételkiesés (elvileg).”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vonattal ütközött egy kisteherautó Borsodban

Súloysan megsérült annak a kisteherautónak a sofőrje, ami egy vonattal ütközött össze Borsodban. Tovább olvasom