Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 11°C Még több cikk.

Fizetős utak a megyében

Folytatás az 1. oldalról.

A GKM kommunikációs főosztálya a Kisalföldet úgy tájékoztatta: a hozzánk viszonylagos közelségben lévő szakaszok közül fizetni kell például a 84-es főútért Jánosháza és Sárvár között vagy a 81-esért Kisbértől Bakonysárkányig. A gazdasági tárca a személygépkocsikat – egyelőre – nem érintő döntés hátterével kapcsolatban közölte, hogy ezzel a kamionok főutakról autópályákra terelését szeretné elérni.
A fizetős sztrádákat elkerülő, 12 tonnánál nagyobb tehergépkocsik ugyanis a gyakran településeken átvezető utakon fokozzák a balesetveszélyt és gyorsítják az útburkolatok elhasználódását.
Autópályákra terelésüket szolgálja, hogy kevesebb mint egy hónap múlva a legfontosabb főutak harminchat kijelölt szakaszát csak autópálya-matricával használhatják a 12 tonnánál nagyobb kamionok.
– Nem tiltakoznánk az úthasználati díj ellen, amennyiben lennének utak – fogalmazott Lipovics Tamás, a győri Innovat 2000 Kft. fuvarozócég ügyvezető igazgatója. – Sajnos szégyen, hogy Győr–Székesfehérvár viszonylatban valaki útdíjról beszél. Ez olyan, mintha mi csak a leszállítandó áru felét szolgáltatnánk ki és kérnénk a fuvardíjat. A megbízónak kötelessége fizetni. Tehát se pálya, se parkoló. Véleményem szerint már kifizettük az utat súlyadóban, az üzemanyag jövedéki adójában és áfában.
Hasonlóképpen gondolkodik a szili Horváth Zoltán is:
– Felháborítónak tartom az útdíj fizettetését a belföldi fuvarosokkal. Ezek szerint nekem, ha a szili telephelyemre megyek, még ha előtte teljesen máshol dolgoztam is, fizetnem kell hazáig az útdíjat. Az utak minősége katasztrofális, évek óta fizetjük a különböző adókat a gázolaj árában, terhel bennünket a súlyadó. Miért nem lehet például különbséget tenni a tranzitforgalom meg a belföldi szállítók között? Mert mi itt vesszük a benzint, míg az áthaladók nem. Mert máshol olcsóbb az üzemanyag – mondta.
Wáberer György, a Waberer’s Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint cégének az április elsejétől tervezett útdíjak nem okoznak pluszköltséget, mivel a gépjármqállományuk túlnyomó többsége éves matricával közlekedik.
– A számításaink több esetben bizonyították, hogy az autópálya-matricák esetleges megspórolásával az alacsonyabb rendq útvonalakra kényszerülő kamionok üzemanyag-fogyasztása aránytalanul magasabb lesz – fogalmazott a vezető.
Az érintett főutakra is érvényes matricákról a www.autopalya.hu weboldalon található bővebb információ.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kedvező szerződést kötöttek

Mától – néhány nap után – ismét a médiaközpontból sugározzák a regionális körzeti stúdió… Tovább olvasom