Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Folytatódik a sztrájk, ma sem tudtak megegyezni - körkép

Tovább sztrájkolnak a vasutasok, mert kedden sem tudott megegyezni a VDSZSZ a MÁV-val, a tárgyalás szerdán folytatódik. A pályaudvarok kora hajnalban szinte teljesen üresek voltak. A MÁV bírósághoz fordult a munkabeszüntetés ügyében.
Ismét nem tudott megállapodni a MÁV Zt és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete a követelésekről és az elégséges szolgáltatásról a kedden délelőtt 11-kor kezdődött egyeztetésen. A sztrájk folytatódik, a felek szerdán reggel 9-kor ülnek újra tárgyalóasztalhoz - mondta el a Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője.

A vasúti közlekedésben ezért ismét káoszra lehet számítani, a hétfőhöz hasonlóan kedden sem közlekedik a vonatok nagy része. A hajnali helyzet azt mutatja, hogy egyre több utazni kívánó tud a sztrájkról, így ki sem mennek a pályaudvarokra.

A MÁV Zrt. a sztrájk ügyében a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz fordult. A társaság álláspontja szerint a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) megsértette a Munka Törvénykönyvében meghatározott együttműködési kötelezettségét és a rendeltetésszerű joggyakorlás követelményét, valamint visszaélt a sztrájkjoggal.

A MÁV csoport napi vesztesége 600 millió forint körül alakul, ebből a Cargo a sztrájk első napján 60 millió forintos veszteséget könyvelt el. A határokon nagyszámú leállított szerelvény várakozik, vagyis a sztrájk nemcsak a belföldi szállítás, de a határforgalom esetében is jelentős anyagi károkat és presztízsveszteséget okozhat.

Kihalt pályaudvarok vidéken is

Szegeden kedden hajnalban még rosszabbá vált a helyzet, mint hétfőn volt. A Független Hírügynökség információi szerint csak olyan jegyvizsgálók vannak szolgálatban, akik részt vesznek a sztrájkban.

A Szeged-Budapest vonalon Szeged és Kiskundorozsma között, míg a Szeged-Békéscsaba vonalon Csorvás és Békéscsaba között autóbuszok szállítják az utasokat. Áll a forgalom a Kecskemét-Lajosmizse-Kőbánya-Kispest vonalon a jegyvizsgálók sztrájkja miatt, és bizonytalan a nemzetközi közlekedés is.

A szegedi pályaudvaron hajnalban összesen két utas várakozott - jelentette a FH helyszíni tudósítója. Az emberek telefonon és személyesen általában már hétfőn kértek felvilágosítást arról, hogy érdemes-e elindulniuk vonattal. A MÁV arra kéri a Szegedről utazókat, telefonon tájékozódjanak, mielőtt elindulnának - kiskundorozsmai állomás: 62/543-786, Szeged-Rókus állomás: 62/543-972, Szeged állomás: 06-1-516-12-12, vagy a MÁVDIREKT információs vonalát, a 06-40-49-49-49-es számon.

Szinte kihalt volt kedden hajnalban a miskolci Tiszai pályaudvar. Csak egy hétfő este érkezett vonat állt bent a pályaudvaron, a peronok üresek voltak, váróteremben kéttucat ember várakozott. Kovács Ferenc, a VDSzSz helyi vezetője a Független Hírügynökségnek elmondta: hétfőhöz képest nem változtak a számadatok. Továbbra is körülbelül 200 járat nem közlekedik a sztrájk miatt Borsodban. Kedden hajnalban 150 dolgozó nem vette fel a munkát. A megyében hétfő délutántól Füzesabonyba óránként, a többi fővonalon pedig két óránként indítanak vonatot. A sztrájk ideje alatt mindenhová interpici vonat jár. A Budapest felé utazóknak azonban Füzesabonynál át kell szállniuk.

Győrben kedden hajnalban a hétfőihez hasonló volt a helyzet: a váróterem szinte teljesen kihalt. Hajnal három óta egyébként csak hatan sztrájkolnak, így a kora reggeli vonatok nagy része időben elindult az állomásról. Azt azonban senkinek sem garantálják, hogy meg is érkezik a célállomásra - jelentette az FH helyszíni tudósítója. Hétfőn Győr-Moson-Sopron megyében volt a legkisebb a fennakadás a munkabeszüntetés miatt, és kedden is erre lehet számítani. A GYSEV továbbra is menetrend szerint szállítja az utasokat. Gondot az okoz, hogy a Sopron felől érkezőket nem a főpályaudvarra, hanem a győri GYSEV pályaudvarra viszik, ahonnan nehéz eljutni a városközpontba. Az intercity-k a sztrájk miatt továbbra sem közlekednek. A Kisalföld Volán buszjáratain nem fogadják el a fényképes vasúti igazolványokat.

Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyékben egyáltalán nem közlekedtek személyszállító vonatok az éjszaka, illetve hajnalban sem. Barna István, a VDSZSZ területi vezető ügyvivője a Független Hírügynökségnek azt mondta: az éjszakai műszakban a tolatásvezetők és váltókezelők fele sztrájkolt, a jegy- és kocsivizsgálók, illetve pénztárosok legnagyobb része nem vette fel a munkát.

A Dél-Dunántúlon 263 MÁV-dolgozó lett volna szolgálatban az éjszaka, illetve hajnalban. Közülük 34-en sztrájkoltak, de ők gyakorlatilag megbénították a dél-dunántúli vasúti közlekedést - mondta a Független Hírügynökségnek Imre Lászlóné, a MÁV Dél-Dunántúli Regionális Igazgatóságának sajtóreferense. Pécsett, Szentlőrincen, Döbröközön, Rétszilason, Dombóváron, Siófokon jegyvizsgálók, forgalmi szolgálattevők, kocsivizsgálók nem vették fel a munkát. Emiatt leállt a közlekedés a Balaton déli partján, illetve a Pécs-Komló közötti szakaszon, Pécs és Kaposvár között pedig részleges volt a leállás. Indultak viszont járatok Sárbogárd-Bátaszék, Pécs-Pécsvárad és Pécs-Mohács között. A MÁV azt kéri az utazóktól, indulás előtt érdeklődjenek a jegyirodákban, mert továbbra is bizonytalan, hogy mely járatok indulnak el. Nagykanizsán kedden szintén hasonló volt a helyzet a hétfő hajnalihoz. A vasútállomás forgalmi irodájától kapott tájékoztatás szerint mind Budapest, mind Szombathely és Pécs felé elindultak, illetve később is elindulnak a szerelvények. Az érkező vonatok közül azonban kedden hajnalban egy sem futott be Nagykanizsára. Utasok egyáltalán nem várakoznak az állomáson, mert annak ellenére, hogy a vonatokat egyelőre el tudják indítani, azt nem tudják garantálni, hogy ezek el is jutnak a célállomásig.

Békéscsabán a reggeli műszakváltás után sem vették fel a munkát a vasutasok. Az állomáson 25-en - jegyvizsgálók, kocsi- és váltókezelők, illetve műszaki dolgozók - sztrájkolnak. A váróterem üres, továbbra is csak egy-két utas érdeklődik - közölte a Független Hírügynökséggel Zelman Attila, a VDSZSZ helyi vezetője.Békés megyében a hajnali órákban a járatok körülbelül 10 százaléka indult el, de egyetlen szerelvény sem ért célba - mondta el Veréb Olga, a VDSZSZ Dél-alföldi régiójának területi vezetője. Békéscsaba és Vésztő között egyetlen vonat sem indult el. Békéscsaba és Telekgerendás között a MÁV vonatpótló autóbuszokat indított. Telekgerendásról a menetrend szerinti szerelvény viszi tovább az utasokat Szeged-Rókusig, a két állomáson ugyanis nem sztrájkolnak.

A sztrájk idején a MÁV-bérleteket öt Volán-társaság fogadja el, a VOLÁNBUSZ, a Bakony Volán, a Somló Volán, a Tisza Volán és a Balaton Volán Zrt. Közszolgáltatási szerződést kötött kedden a Nógrád Volán Zrt. a MÁV Start Zrt.-vel, így a vasúti bérletekkel utazók mostantól a vasúti sztrájk ideje alatt menetjegy váltása nélkül utazhatnak a Nógrád Volán járatain - közölte a Független Hírügynökséggel Molnár Róbert, a Nógrád Volán Zrt, személyszállítási igazgatója. Az Agria, a Mátra, a Vértes és a Hajdú Volán járatain csak meghatározott viszonylatokon utazhatnak a vasúti bérletesek. A BKV a HÉV-en és az összes buszjáratán elfogadja a vasúti bérleteket. A metrón, kisföldalattin és a villamosokon azonban ezek a bérletek nem használhatók.

Mentesítő buszokat, luxus járműveket küld kedden délelőtt a Keleti- és Nyugati pályaudvarokra a néhány hónapja működő OrangeWays autóbusztársaság. A társaság közlése szerint azután döntöttek hat busz küldéséről, hogy hétfőn sem állapodtak meg a vasúttársaságok a szakszervezettel. A társaság közlése szerint a hat darab, egyenként 65 személyes luxusbuszt ha szükséges, akár a sztrájk végéig is a vonatra hiába várók rendelkezésére tudják bocsátani. A buszokon elfogadják a vasúti bérleteket is.

A VDSzSz még pénteken hajnali három órától hirdetett határozatlan idejű sztrájkot, amit hétvégére felfüggesztettek, de azóta sem tudtak megállapodni a MÁV Zrt.-vel és a személyszállításért felelős MÁV Start Zrt.-vel. Az érdekképviselet arra hivatkozik, hogy Kóka János korábbi gazdasági és közlekedési miniszterrel folytatott megbeszéléséken többször is szóba került: a MÁV Cargo eladásából származó pénzből a vasutasok is részesülhetnek. Ezért a vasúttársaság dolgozóinak nettó 250 ezer forint kifizetését követelik, a MÁV Start dolgozói részére pedig 10 százalékos alapbérfejlesztést szeretnének elérni a 2008-as bérfejlesztésen felül.

Változatlan a helyzet a budapesti főpályaudvarokon

Változatlan a helyzet a budapesti főpályaudvarokon, a hétfő hajnali álapotokhoz hasonlóan kedden hajnalban sem tudja senki, melyik vonat és mikor indul el. A pályaudvarok kora hajnalban szinte teljesen üresek voltak.

A Nyugati pályaudvaron továbbra is a "Sztrájk" feliratot hirdetik a kijelzők, induló és érkező vonatok nincsenek kiírva - jelentette a Független Hírügynökség helyszíni tudósítója. Hajnali öt óra után még zárva voltak a pénztárak és az információs pult is. A forgalmi ügyeleten azt mondták, a helyzet a hétfőihez hasonló, vagyis nem tudják, hogyan fognak közlekedni a vonatok. Hasonló a helyzet a Keleti és a Déli pályaudvarokon is.

Megegyezés a kedd délelőtti tárgyaláson sem várható

A MÁV csak az elégséges szolgáltatásokról hajlandó tárgyalni a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetével, mert a követeléseiket továbbra is törvénytelennek tartják - mondta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója hétfőn. Gaskó István, a sztrájkot szervező szakszervezet elnöke közölte: a VDSZSZ és a szaktárca közötti levelezésekben egyértelmű utalások vannak arra, hogy Kóka János korábbi gazdasági miniszter megígérte az egyszeri juttatást a vasutasoknak a MÁV Cargo privatizációja esetén. Megegyezés a következő, kedd délelőtti tárgyaláson sem várható, így a sztrájk folytatódik.

A VDSZSZ elnöke szerint azért is a MÁV a felelős, hogy eddig nem tudtak megállapodni a még elégséges szolgáltatásokról sem. Gaskó István azt mondta: az utasok számára sokkal jobb lenne, ha megállapodnának ebben a kérdésben, mert jelenleg valóban teljesen bizonytalan, hogy egy vonat el tud-e indulni, vagy sem. Megállapodás esetén akár napi 500 vonat is közlekedhetne. A MÁV Zrt. vezérigazgatója továbbra is úgy véli: nincs jogalapja a VDSZSZ követeléseinek, törvénytelen dolgokba pedig nem mennek bele, ezért nincs alku a szakszervezettel. Heinczinger István közölte: a privatizációs törvény és más jogszabályok nem teszik lehetővé a VDSZSZ által követelt egyszeri juttatást minden vasutasnak. Nem lehet az állami vagyont szétosztani olyan munkavállalók között, akik nem a privatizált cégben dolgoztak - tette hozzá.

A vezérigazgató azt mondta: hétfőn este 18 óráig a 2500 vonatból 600 közlekedett, ezért nincs értelme megállapodni a még elégséges szolgáltatásról a VDSZSZ-szel, mert akkor sem indulna el több járat. Heinczinger István szerint a MÁV túléli ezt a sztrájkot, ahogy a korábbiakat is, de pótbevételekre szükség lehet, például az ingatlanvagyon gyorsított hasznosításából. A vezérigazgató közölte: napi 250 millió forint mínuszt jelentene a MÁV-nak, ha a közlekedési tárca valóban átcsoportosítana állami támogatásokat a Volán-társaságokhoz a közszolgálati tevékenység ellátásáért.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. Kicsilány 2008. február 06. 11:18
    „Miért? Talán a vezetők eltehetik a privatizációs vagyont? Maguk között szétoszthatják? Az egyszerű munkavállalónak akkor miért nem jár belőle? Ők dolgoztak meg azért a pénzért, nem pedig a felsővezetők! Az egyszerű dolgozóknam miért nem jár prémium, jutalom? Az miért csak a felsővezetőknek jár? Igenis fizessenek az egyszerű munkavállalónak is! Sőt! Sztrájkoljanak a prémiumért és a jutalomosztásért is. Nekik is járna!”
  • 55. Pircsi 2008. február 05. 19:45
    „A tanárnéninek nagyon igaza van, amikor azt állítja, hogy a jelenlegi kormányzat megosztotta a magyar társadalmat. Sikerült összeugrasztani a tanárt a diákkal, a vasutast az utassal, a rendőrt az elégedetlenkedőkkel és hadd ne soroljam tovább...A szocializmus alatt is ezt csinálták az értelmiséggel, éppen a tanárokkal. Rendszerváltás ide, vagy oda azóta sem változott semmi. Még mindig a szocialista törvények uralják a terepet.
    Még egyszer megismétlem:
    Kóka, Gyurcsány elvtársak és pártjaik áldásos tevékenységének köszönhető, hogy Európában nincs még egy olyan állam, ahol olyan magasak a közterhek mint Magyarországon.
    Az egy főre jutó adó és közteher ráta 70%-os. 2007 év ,,termése" az 5%-os reálbér csökkenés és a 7%-os infláció.
    A magyar állam nettó adósságállományát ugyanakkor 6 év alatt megháromszorozták.
    Akkor most mire föl ne sztrájkoljanak? Harc nélkül nincs haladás.”
  • 54. rebellis 2008. február 05. 19:41
    „Korábban megírtam, lehet, hogy az állm nem fizeti meg a MÁV-nak a valós összeget, de mennyi is ez?? A MÁV, mivel valóban a szükséges összeget költi a szolgáltatás biztosítására, a veszteség növekedne, amit a tulajdonosnak jóvá kellene írni. Hiszen valóban ez történik évek óta!!! A tulajdonos állam nem biztos, hogy a MÁV a ténylegesen szükséges ráfordításokat próbálja bevasalni az államtól. Szóval ha a MÁV csak ilyen szinten tudja biztosítani a személyszállítási közszolgáltatást, hát akkor....nézzen magába minden vasutas.
    Más.
    Az utasokhoz való normális viszony szerintem nem a pénzen múlik. A szerencsétlen, tévelygő utas már azért nagyon hálás lenne, ha a kaller, forgalmista, vagy bármilyen rendű-fangú, általa megszólított vasutas készségesen, udvariasan válaszolni. Az utas NEM HÜLYE, megérti az első szóra, ha a megkérdezett nem tudja a választ, és nagyon jól esne, ha legalább útbaigazítanák a problémájával. A tapasztalotokat nem kell megírni, nem akarok fájó sebeket felszakítani..:))))”
  • 53. szpalika 2008. február 05. 19:29
    „tegnapihoz már nem jött válasz, bemsolom ide, de lehet, h. a holnapihoz is kéne inkább:
    állítólag volt 10%-os műszakpótlék ígéret, ami majdnem alapbér emelés, szakszervezet rábólintott, csak a kormányzat visszavonta.
    Azaz a szakszervezetek tényleg akartak is alkudni korábban.

    A fő gond az, hogy nincs vasút koncepció. Nem hinném, hogy alsó szinten sok fölös ember maradt vola. A MÁV Start alakulásánál állítólag eltávolították a fölös embereket.

    Apu vasutas, de már dolgozom, így teljes árú jegyet fizetek és is.

    Tudtátok, hogy egy Szeged Budapest járat 150000 forint pályahasználati díjba kerül? Üresen is, teliben is, gépmenet/szerelvény menertben is.
    Meg kell rendelni a mozdonyt, mozdonyvezetőt, fizetni a kalauzokat, ellenőröket.
    Pénztárost, stb.
    Sok-sok költség.
    Éves szinten 100 milliárd ft-os nagyságrend a pályahasnálati díj. Van-e ennyi felújítás?
    Pedig elvileg ennyi pénz befolyik erre.
    Szerelvények közül is gáz a helyzet.
    Ki látott Szegeden teljes plusz szerelvényt a mostani "IC"-kből?
    Tennivaló van sok, elkötelezett ember is néhány, de elkötelezett vezető?

    Kieg: 150000 ft szerintem nincs az éves autópálya matrica egy buszra, vagy van annyi? Ez 1 út útdíja a vasúton!!! ez a szemétség, hisz ez 20 év alatt 2000 milliárt ft vissza az államkasszába! Amennyit a MÁV kivett elvileg... Akkor hogy is van ez? Kiél van a pénz? Jé, az államnál... és nem a MÁV-ban. Nem a nemzeti vagyont egyelőre még képező sínekben.
    Tudtátok, hogy egyszer az USA-ban olyan volt, hogy a IT&T vagyona nagyrésze a rézdrót volt, ami az előfizetői hurkokban volt. Ez lett volna a leggazdaságosabb "részbányászat", és jövedelmező is lett volna rövid távon. Ugyanúgy a szedjük fel a sineket, és adjuk el kilóra dolog is, vagy felszedés nélkül eladni...
    A GYSEV úgy nullszaldós, hogy van teherfuvarozása, szállodái, és egy halom költséget a MÁV-ra terhel át, pl. üres futási díj.
    A MÁV hova terheljen?
    Amikor apu elmondja, hogy ma ennyit és ennyit spórolt a MÁV-nak, mert a munkakörében megtette azt, amit nem volt kötelessége megtenni.
    Kicsit közelebbről nézve megannyi gond a koszos vagonok beállítása és beszerzése is egy pénteki vonat erősítéshez, egy borult menetrend feletti káosz uralma, vagy bármi más.

    A vasutas takarítson túlórában hogy tisztábbak legyenek a kocsik? Mért nem tüntetett eddig senki azért, hogy tisztább vonatok legyenek?
    Egyvágányú vonalon nehéz a pontosságot tartani, és a szumma késést minimalizálni. Pl. lehet, hogy a te késésed oda egy Lökösházánál késve bejött nemzetközi gyors... És emiatt már többzáz perc késés van, mert szerettek volna csatlakozást biztosítani az utasoknak.
    A késéseknek oka van, és sokszor nem az tehet róla, akinél lecsapódik.”
  • 52. tanárnéni 2008. február 05. 19:20
    „Szerinem is egy minimális szolgáltatást nyújthatnának. Én tanárként még ha sztrájkolok is, kénytelen vagyok bemenni az iskolába, és felügyelni a gyerekekre... De azért megértem őket is. Kókáék is csak arra mennek rá, hogy összeugrasszák a vasutasokat az utazóközönséggel. Úgy tűnik a hozzászólásokból, hogy ez sikerül is nekik... Sajnos...”
  • 51. axelfoli 2008. február 05. 17:17
    „Na látjátok ti kis naivak nem milliokat keresünk.”
  • 50. maci52 2008. február 05. 17:17
    „Öröm az élet sorompón innen s túl.5évig udvaroltam ,ebből 3 évet a sorompónál töltöttem.”
  • 49. szolidáris 2008. február 05. 17:17
    „Jól teszik, hogy kiállnak az igazukért! Régi szoci szokás, hogy ilyenkor egymásnak ugrasztják az embereket. Sajnos ez jó magyar szokás is. Remélem elérik a céljukat , és nemcsak a vezetőknek lesz tele a marka, hanem jut a dolgozóknak is. Nyugaton ilyenkor már szolidarítást vállalt volna a többi szakszervezet is, de azoknak fellülről dirigálnak. Persze ilyenkor bedobják a labdát a kétes üzenettel: "biztos politikai okok" csinálják. Egyszerűen kiállnak az érdekeikért.
    Hajrá vasutasok!”
  • 48. mnb 2008. február 05. 17:16
    „Ott van a hiba, hogy annyian utazhatnak kedvezményesen, netán ingyen (lásd 65 éven felüliek), amely összeget az államnak kellene évről évre kipótolnia. DE NEM TESZI! Nagyon sok tényező játszik még abban közre, hogy veszteséges a MÁV, de ezekhez képest elenyésző az egyszerű vasutas bére! A férjem nagyon is felelőségteljes állásban dolgozik, 2 évente vizsgáztatják, főiskolai végzettsége van, és kb. 100000,- Ft-ot hoz haza. Ezt a "hatalmas" összeget sokalljátok?”
  • 47. sevenof9 2008. február 05. 15:56
    „ha az en munkahelyem wc-je neznek ki iugy,mint a vonatoke,biztos,hogy tennek valamit. akar alvallalkozo (ami persze MAV-vezer tulajdonaban van...) csinalja a takaritast,akar nem.
    Mindig azzal jonnek,hogy keves a vagon,keves az ido kitakaritani.
    Hat ott az eszaki jarmujavito,csinaljanak wc-kocsikat, eleget es akkor azokat kulon ki lehet takaritani.
    voltam a mav kozeleben. azt a pocseklast,ami ott megy,keves szocialista nagyvallalat tudta produkalni.
    3x-os szamlak a renult szervizelesere, a vezerig megvette a leselejtezett citroent,stb.
    arra is visszaternek,hogy a mav penzugyi vezetese benne volt az olajszokitesben es az ittmaradt ruszki olaj ertekesiteseben.
    arra is visszaternek,hogy a mavnal a valtofelujitas azt jelenti,hogy debrecenben kiveszunk egyet,kicsit megcsiszolgatjuk,majd berakjuk szolnokon. de kozben persze kiszamlazzuk az uj arat.

    soroljam meg? mennyi kell?”
  • 46. Karcos2 2008. február 05. 15:13
    „Kakadu! A kisebbség anyival kevesebb, mint a több a többségben. A 10 kevesebb a 90-nél, de az 56 is több a 38-nál. Ha a társadalmat említed, velem értesz egyet, mert egyszer menjen el az egész társadalom szavazni és akkor feketén fehéren kiderül, hol a többség. De így? Lásd vasutasok, 10 százalék mondja, hogy igaza van, 90 meg mit mond? Na?”
  • 45. axelfoli 2008. február 05. 15:00
    „Kedves dy nem tudom honnan vetted azt hogy veszélyeségi potlék jol hangzik de nincs. Potlék ja szerintem mint neked és bárki másnak van tudod éjszakai,délutáni ennyit erröl.Ha te figyelsz akkor tenekedse eshet bajod nem? Nem arra céloztam hogy jo hogy meghal valaki hanem arra hogy leszarjátok az embert huu! a hálapénz ha nincs még a bilit se viszitek ki a fekvö beteg alol.Igen cserélnél velem ne fizetést hanem munkát egy napra az szép lenne.A kisebbségi szövegröl meg annyi hogy szemétség az hogy én kisztrájkolom a többiek bérét de nem baj.”
  • 44. Kakadu 2008. február 05. 14:47
    „A magyar társadalom felett rendszerváltás óta egy kisebbség uralkodik.
    Én is azt kérdezem, hogy mikor zavarjuk már el őket? Meddig tűrhető ez? Erre köss csomót!!”
  • 43. Dy 2008. február 05. 14:43
    „Axel egyszer cseréljünk fizetést és megtudod...
    De azt se felejts el, hogy amíg Te kapsz veszélyességi meg ilyen olyan pótlékot, Én nem. A másik pedig az, hogy lehet Te csak úgy elfogadod, hogy meghal valaki, de neked nem kell esetlegesen bíróságra rohangálnod, nem neked kell minden alkalommal naponta egy órát adminisztrálnod, nehogy fegyelmit kapj. Igaz nem leszek olajos, de ha belémáll véletlenül egy használt tű és elkapok valamit, az munkaköri ártalom mondanád. Tényleg nem nyom össze ütköző, de ha téged a biztonsági előírások betartása mellett összenyom, valamit nem jól csinálsz.
    Bankár Én évente csak egyszer engedhetem meg magamnak, hogy elutazzak sajnos, és így nincs értelme a kártyának se. Jah és egyébként megszüntették a közalkalmazotti kedvezményt, ha észrevetted volna, és épp ezértkerül annyiba amennyibe...
    Nézz utána mielőtt nyilatkozol...”
  • 42. rebellis 2008. február 05. 14:42
    „Kedves vasutas!
    Az embereket igazán a kiszámíthatatlanság bosszantja, de az nagyon, és teljesen igazuk van. Visszatérő szöveg, hogy mive a személyszállítás közszolgáltatás, az állam feladata, áron álul megrendeli a MÁV-tól, és ezért ez mindennek az okozója. (erről nekem az a véleményem, hogy a MÁV.mak olyanmindegy, hogy a tulajdonos kifizeti, vagy elismeri a hiányt, az "ő" zsebe így is, úgy is. azonban ez feltételezi, hogy a MÁV megfelelő kiszolgálást nyújt az utasoknak.)
    De vissza aközszolgáltatáshoz. Amennyiben valóban az, szerintem MEG KELL egyezni a minimális szolgáltatásról. Mondjuk reggel és este egy-egy vonatpár a mmegyeszékhelyek és a főváros között, és nagyobb városok között. akkor lehetne tervezni, nem lennének "tragikus" következményei a sztrájknak, valóban lehetne sokáig folytatni. A jelenlegi módon csak ilyen "enyhén felfokozott" reagálások várhatóak at utasoktó, teljesen jogosan.
    A vasutasoknak már lehetett volna lehetőségük, valóban hatékony sztrájk módszert kialakítani, de ez így "mafyarosra" sikerült.”
  • 41. Karcos2 2008. február 05. 14:40
    „Kedves hozzászólók. Észrevették, milyen fineszes a Gaskó-bagázs? A vasutasok közül csak azok sztrájkolnak, akik meg tudják bénítani a közlekedést, ez kb 10 százalék, nekik adják a fizetést a sztrájkalapból, a többiek meg kapják a zsozsót a MÁV-tól, mert ők nem sztrájkolnak, tehát jár nekik. Ugyan próbálják már ki, hogy mindenki sztrájkol és akkor meglátjuk mi lesz?! Most egy kisebbség uralkodik a többség felett, meddig tűrhető ez?”
  • 40. axelfoli 2008. február 05. 14:29
    „Sevenof olvas el minden hozzá szólást és utánna álltalánosits.De azt lemerném fogodni hogy te vagy az akinek egyálltalán nincs halvány lila fingja se az egészröl...!Amugy mi vasutasok vagyunk csak annyira vagyunk állatfaj mint te. Te rózsa illatut szar?

    Ui::ez volt a legszarabb hozzá szolonk”
  • 39. Bankár 2008. február 05. 14:27
    „Dynak!
    Ha Te 5500 Ft-os (10000 Ft-os) retur jeggyekkel jársz Budapestre, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz! Ugyanis ha nem vagy közalkalmazott és nincs vasúti kedvezményed, akkor végy Hungary Card-ot, azzal sokat megspórolhatsz utazáskor! Kb. 5x50% MÁV + 5x50% Volán kedvezmény 6-7000 Ft-ért.”
  • 38. axelfoli 2008. február 05. 14:25
    „Szabolcs, itt azért nincs ilyen alválalkozos szisztema mivel itt nem lehet megteni.Dy azt elhiszem hogy te egeszség ügybe vagy de azt nem hogy annyit keressel.Amugy te nem leszel se olajos se szaros nem nyom össze ütközö meg ilyesmi te csak vagy a kis fehér köppenyedbe azt kész legrosszabb az ha meghal valaki de mindegy mühibák vannak.Hozzá teszem járok busszal néha bizony drága de ott nem lehet potyázni hu lehet ez az oka a veszteségnek?”
  • 37. sevenof9 2008. február 05. 14:21
    „en szivesen megneznek egy sztarjkot. valahogy igy kepzelem el:

    vasutas kaller kibattyog a vonathoz,vegigmaszik rajta. nem eg a vilagitas,nem megy a futes,budos van es a wcbe nem lehet bemenni a tragyatol.
    visszabattyog a kaller az allomasra,es azt mondja a menetiranyitonak es a forgalmistanak,hogy ezt nem veszem at,nem indul a vonat,erre utasokat felultetni nem lehet. ennyi. de a vasutas a legigenytelenebb allatfajta,neki minden jo,csak nyomjak neki a suskat. a sajat magatok hazatajan kell rendet tenni,majd lehet tartani a markot.”
56 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bőrcserzéséhez használt anyag miatt habzik a Rába

A bőr cserzéséhez használt anyag, a naftalin-diszulforsav okozza a Rába ismételt habzását - ez… Tovább olvasom