Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 4°C Még több cikk.

Foxik támadtak gyerekekre Somogyban

Két foxi kutya támadt egy 8 és egy 10 éves gyerekre csütörtök délelőtt a Somogy megyei Belegen. A testvérpár súlyos, feltehetően maradandó sérüléseket szenvedett. Egyiküknek hajával együtt letépték a fejbőrét az állatok, vagyis valósággal megskalpolták.
A gyerekek előző nap az iskolában felejtettek egy könyvet, ezért csütörtök délelőtt elmentek az iskola takarítónőjéhez, hogy megkérjék: nyissa ki nekik az épületet. A takarítónő, aki egyben a kutyák gazdája is, a Független Hírügynökség tudósítójának elmondta: csak a kerítésen keresztül beszélt a gyerekekkel és megkérte őket, hogy jöjjenek vissza később, mert éppen palacsintát süt és nem ér rá. A nő nem nyitotta ki a kaput, három foxi kutyája valahogyan mégis kijutott. Az egyik kutya elfutott, a másik kettő azonban rátámadt a gyerekekre. A nő saját testével próbálta védeni a gyerekeket - ő maga is megsérült a kezén - és közben segítségért kiabált, de nem jött senki, egyedül pedig nem tudta megvédeni a két gyereket a két kutyától. Percek teltek el mire az egyik szomszéd felfigyelt a kiabálásra és egy bottal megijesztette az állatokat, akiket ezután sikerült visszaterelni a telekre. Közben egy járókelő is érkezett és ő hívta a mentőket. A tesvérpárt a kaposvári kórházba szállították.

A Nagyatádi Rendőrkapitányság gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértés megalapozott gyanújával indított nyomozást. Vizsgálják, hogy felelőssé tehető-e valaki azért, mert a kutyák kiszabadultak. A két foxi továbbra is a tulajdonosnál van, most a tyúkólba zárva tartja őket. A nőt úgy tájékoztatták, hogy két héten belül születik döntés a kutyák sorsáról, de valószínűleg elaltatják őket.

Olvasóink írták

  • 18. gazda 2008. október 26. 15:17
    „16.flexsnake
    Az emberek gondolkodásmódját ismerem........... :)
    szép napot!”
  • 17. egyszeru polgar 2008. október 26. 14:49
    „A kutyatartas oriasi felelosseggel jar. Az ugy nevezett "harcikutyakon" kivul meg sok egyeb kutyafajta veszelyes, ha lehetoseguk van falkaba tomorulni. A foxi felek is ilyenek annak ellenere, hogy roppant intelligensek.
    En pl hazorzesre es vedelemre tartok kutyakat az udvaromban, de 3-at, mert csak igy kepesek valoban vedeni betores eseten. Egy kutya csak jelezhet, 2 kutya meg szetvalaszthato, de 3 mar veszelyes. Ezt tudni kell minden kutyatartonak.”
  • 16. flexsnake 2008. október 26. 12:54
    „15. hozzászólás gazda 2008.10.25. 18:05

    igen!Te harci kutyát tartasz!Ne reklámozd mert mennek és azokat is elaltatják.
    Te hol olvastál ilyet amit írsz? :D”
  • 15. gazda 2008. október 25. 18:05
    „Nekem foxi kutyám van,akkor most várhatom,hogy sok "okos"ember vérengző fenevadnak nézi őt mind a 8 kilójával ?
    Meg majd megint általánosítanak?Hogy mindegyik ilyen fajtájú kutya agresszív,bolond stb.?
    Igenis őket nagyon könnyű tanítani,fegyelmezettségre is.”
  • 14. flexsnake 2008. október 25. 13:50
    „De napközben nem kellene kenelben tartani őket ha ilyen veszélyesek?A kutya nem bolondul meg egyik pillanatről a másikra.Annak jelei vannak hogy veszélyessé válik.Érdekes hogy más kutyákat a gazdájuk úgy megtud nevelni hogy akár kaja közben rászól és a kutya otthagyja az ételt.Nevelni kell, nem pedig befogni pár korcsot hogy hátha elijesztik a betörőket.
    A kutya fegyver is, ugyanúgy vizsgához kötném a tartását, folyamatosan ellenőrizni kellene hogy megfelelően tartják-e, zárva.Mi a fasznak 3 kutya????”
  • 13. malory 2008. október 25. 10:29
    „Nincs gond! ;)”
  • 12. hekaté 2008. október 25. 09:45
    „Köszi Malory,bocs, máskor majd figyelmesebben olvasok. /hekaté/.”
  • 11. malory 2008. október 24. 23:25
    „100 %-osan talán nem, de annyira mindenesetre biztosan, hogy ne tépjenek szét öreg néniket vagy gyerekeket. Teljesen igazad van amúgy. Csak azt kell sokaknak belátni, hogy nem a kutyák hibája, hogy ilyenek, hanem az ostoba gazdáiké... És kifejtettem hogy miért, alább.
    De egyetértünk.”
  • 10. hekaté 2008. október 24. 23:07
    „Malorynak: OK,rendben van, csak mindig elveszítem a tárgyilagosságomat, amikor azt hallom, hogy kutyák téptek szét egy öreg nénit, vagy - mint most - gyerekeket sebesítettek meg. Az az igazság,hogy a legjobban nevelt kutya is okozott már tragédiát, így nem nagyon hiszek az ebek 100%-os nevelhetőségében./Némely ebtulajdonos nevelhetőségében meg - sajnos - még annyira sem/.”
  • 9. malory 2008. október 24. 22:49
    „No, akkor még mindig nem értem, hiszen én se a kutyákat féltem vagy védem. Ez azért egy gyengébb szövegértés... Konkrétan le is írtam, hogy szerintem is el kell pusztulniuk, mivel mégegyszer ugyanezt megcsinálhatják, ha már egyszer megtették. Úgyhogy mielőtt kötöszködsz, vedd észre: ugyanarról beszélünk. Nyugi van. :)”
  • 8. hekaté 2008. október 24. 22:34
    „Én meg azt mondom, hogy inkább a gyerekeket sajnáljuk, ne azokat a rohadt dögöket féltsük az elaltatástól, akik a tragédiát okozták. A kutyák gazdáját meg úgy megbüntetném, hogy egy életre elmenne a kedve a kutyatartástól.”
  • 7. malory 2008. október 24. 22:21
    „Hekaté, én ezt nem értem, ne haragudj. :(
    Éppen arról van szó, hogy sok-sok ok válthatta ki ezt a balesetet, a kutyáknak (véleményem szerint is) el kell pusztulni, DE a gazdájuk hibája a történet... A gyerekeket ez persze nem vígasztalja. Ráadásul ha igaz a sztori, elég rendes gyerekek, hogy visszamentek volna a könyvükért az iskolába. Ritka.
    És nem véletlen, hogy a jog is a tulajdonost nevezi meg felelősként, és gondatlanságból elkövetettet vizsgál ki.”
  • 6. hekaté 2008. október 24. 22:14
    „Furcsa,hogy az emberek milyen TÁRGYILAGOSAK tudnak lenni, ha nem velük történik meg a tragédia!...”
  • 5. malory 2008. október 24. 21:11
    „Arra, hogy némely kutyafaj hajlamos az agresszióra én csak azt mondom: ez egy nagyon összetett probléma. Ahogy a hírekben elnéztem, a néninek nem pont fajtatiszta foxijai lehettek tenyésztőtől. A sok kontár, aki tenyésztőnek titulálja magát meg háznál csinál kiskutyákat és fajtisztának adja el, nem normális. Így a kutyák össze-vissza keresztezéséből ugyanis tényleg lehetnek agresszióra hajlamos, ideggyenge egyedek, akiket újra tovább szaporítanak, stb.
    Nézzük pl a dobermant vagy a bull terriert. Mindkettő "harci kutya", a normálisan tenyésztett egyedeket viszont kenyérre lehet kenni némi nevelés után. Az agresszióra hajlamosakat pedig azonnal kiveszik a tenyésztésből.
    De még így is azt mondom, hogy bármilyen korcs-keverék kutyát illik megnevelni és meg is lehet!
    Sajnos ma itthon nagyon kevesen tartják jól és helyesen a kutyát. A rossz tartási körülmények (mert ugye láncra verni könnyebb, mint megtanítani neki hogy marad vagy ülsz vagy nem szabad) miatt elég sok kutya könnyen válik agresszívvá.
    Az a másik, hogy a csapatösztön is dolgozik bennük, tehát ha többen vannak, könnyebben történik ilyesmi, "vadásznak", ahogy a farkasok.

    Erről oldalakat lehetne végülis részletezni. De a lényeg akkor is ugyanaz, hogy nem a kutyák hibája, mégis őket altatják el. Nem vagyok egy harcos állatvédő, amelyik kutyák ilyet megcsinálnak, sajnos legközelebb sem kizárt, hogy megcsinálják. De ez nem az ő hibájuk. És főleg nem is a gyerekeké...”
  • 4. fikuszkukisz 2008. október 24. 20:22
    „Nem lehet, hogy a kutyák illegális betolakodónak vélték a gyerekeket, és házőrzőként viselkedtek? Esetleg a gyerekek nyitották ki a kaput? (Ha így volna, akkor is ugyanakkora lenne a targédia, de legalább megmagyarázná, miért vadultak meg a kutyák.) Vagy a hölgy felejtette el bezárni?
    Nem kellene lezárni az ügyet azzal, hogy elaltatják a kutyákat, ki kellene deríteni, mi történt. Hallottam már olyat is, hogy a foxik hajlamosak "megbolondulni" (kiszámíthatatlanná, agresszívvá válni), nem tudom, ez igaz-e.”
  • 3. kisbuta 2008. október 24. 18:57
    „Ha netán egyszer valahol kiderülne, hogy azok a szegény gyerekek talán mégis be akartak menni és mikor kinyitották a kaput, kiugrottak a kutyák. Ők meg már nem tudták visszacsukni. Ebből sohasem lesz hír. Ha ki is derülne ilyesmi, azt agyon kell hallgatni, mert annak nincs hírértéke.De bár ne így történt volna. De akkor hogy jött ki 3 foxikutya.De ha mégis mondjuk át tudnák ugrani a kerítést, hogy nem jöttek ki már máskor is?”
  • 2. célin 2008. október 24. 18:52
    „Teljesen igazad van, nem a kutya tehet róla, hanem az aki nem tudja megnevelni!”
  • 1. malory 2008. október 24. 18:35
    „Ebből megint az fog lejönni, hogy a kutyák a hülyék. Szerintem meg akinek kutyája van, ráadásul 3 is, az nevelje őket. A gyerek is bűnöző lesz, ha nem szocializálják rendesen. Kutya is így működik, foglalkozni kell vele. Állatokkal dolgozom és ez meggyőződésem. Megértem, mért akarják elaltatni a kutyákat, de nem őket kellene...
    Szegény gyerekeket nagyon sajnálom, remélem gyorsan felépülnek! :( Ilyeneknek nem szabadna történni...
    Felelős állattartás... Mikor lesz az itt?!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elemzők szerint még nem érdemes átváltani a devizahitelt

Most nem érdemes átváltani a meglévő devizahitelt forint alapúra. Most ugyanis csak nagyobb összegű hitelre lehetne átváltani, mint amennyit egykor felvett az adós. Tovább olvasom