Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Garázsból indultak

Családi kölcsön a starthoz, megharmincszorozott bevétel,
fiatalos tempó, jelentős eredmények.

Három, a húszas éveik végén járó fiatalember szülői és családi kölcsönökből, egy garázsból indulva 2001-ben alapította azt a céget, amely öt év múlva már közel harmincszorosára növelte az árbevételét, és 2007-re csak az egymilliárd forint feletti árbevételt tartja elfogadhatónak.

A kezdetektől ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozó Onlinet Kft. megoldásait bankok, telekommunikációs nagyvállalatok, ipari szolgáltató és állami intézmények használják. 2004-ben szünetmentes tápegységek forgalmazásával bővítették portfóliójukat, majd ez évben a társaság piacra lépett saját fejlesztésű vizitdíj-automatáival is.

– Az igazi jelentős áttörést a 2004-es esztendő hozta, amikor a Vodafone-t követően a CIB Bank is országos megbízást adott a társaságnak. Ennek köszönhetően a telekommunikációs piac mellett a pénzintézeti szektor felé is sikerült a nyitás. Magyarországon jelenleg közel ezer ügyfélirányító rendszer működik, aminek felét mi szállítottuk. A referenciáink között utazási cégek, egészségügyi intézmények, áramszolgáltatók és okmányirodák is szerepelnek – mutatja be a fejlődést Marczali Tibor, a cég egyik tulajdonosa és ügyvezetője.

Új utakon

A növekedés nemzetközi elismerést is hozott a cégnek: 2006-ban az Onlinet ezüstérmes lett a Deloitte által meghirdetett Technology Fast verseny „Rising Stars" kategóriájában, mely a közép-keleti régióban 15 ország legdinamikusabban fejlődő cégét díjazza. A hazai bővülési tervekkel párhuzamosan a cég a külföldi piacok felé is nyitott: IT alapú megoldásait a világ számos pontján, Európától, Afrikán keresztül egészen a Közel-Keletig viszonteladó partnerek képviselik. Az orosz és a román piac kiemelt szerepe arra ösztönözte a tulajdonosokat, hogy fontos lépésként a cég életében, 2006-ban megalapítsa első saját leányvállalatait Moszkvában és Bukarestben. Marczali Tibor szerint a cég öt éven belül az összes volt szocialista országban jelen kíván lenni leányvállalattal, ezután pedig a nyugat-európai piacokat szeretné termékeivel meghódítani. 2007-ben Bulgária, Lengyelország és Horvátország van soron.

Vandálbiztos klaviatúra- és a vizitdíjpiac

Marczali Tibor győriként a megyeszékhelyen is lát lehetőséget termékeik alkalmazására. A városban kiépített vezeték nélküli internetes hozzáférés lehetővé tenné, hogy Győr frekventált helyein olyan információs kioszkokat telepítsenek, amelyeknek vandálbiztos klaviatúráin, nemcsak turisztikai jellegű információk „hívhatók elő", hanem a látogatottsági statisztikák révén a városvezetés is fontos tájékoztató adatokhoz juthat.

A vizitdíjpiacra is „beneveztek". Saját fejlesztésű irányító rendszerük a magyar egészségügyi intézmények működésének figyelembevételével készült, ennek ellenére az értékesítés lanyhán indult. A kórházak nem preferálták azt a lehetőséget, hogy az állam április végéig részben megfinanszírozza az automatákat.

– 615 intézménynél érdeklődtünk, és közülük 110 kért ajánlatot, majd mindössze alig 10 százalék rendelt. Így az elmúlt két hónapban 10 automatát értékesítettünk – mondta befejezésül az ügyvezető, de hozzátette: – Szerintem ősszel, de legkésőbb tavasszal nőni fog az érdeklődés, és valójában ekkortól számíthatunk nagyobb rendelésekre.

VILLÁMKÉRDÉSEK – VILLÁMVÁLASZOK

1. Emlékszik, milyen érzés volt az első millióját megszerezni?
– Arra emlékszem, hogy kemény munka előzte meg. De alapvetően nem ennek a birtoklása boldogít, hanem nap mint nap látni azon értékes, kreatív kollégáinkat, akikbe cégünk növekedése érdekében ezen összegeket befektettük.
2. Elég akarni a sikert?
– Akarni és vágyni rá mindenképpen szükséges, de véleményem szerint elengedhetetlen a jó tervezés, a precíz megvalósítás és a csillapíthatatlan kitartás ennek eléréséhez.
3. Mit tart ma a legjobb befektetésnek?
– A tanulást és a vele járó tudást.
4. Mennyit áldoz jótékony célokra?
– Folyamatosan, évről évre támogatunk sportolókat. Az idén például a strandröplabda és rögbi mellett ralicsapatot is szponzorálunk.
5. Gazdag embernek tartja magát?
– Egyáltalán nem. Átlagos, hétköznapi embernek tartom magam, aki jól méri fel a lehetőségeket, és örökösen ki akarja hozni belőle a maximumot.
6. Mi a sikeres vállalkozás titka?
– Kiváló kollégákból épített csapat és a benne rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázása.
7. Lesz a vállalkozásának újabb nagy dobása?
– Folyamatosan ezen dolgozunk, de ez legyen ma még a mi titkunk.
8. Támogat-e fiatal pályakezdő vállalkozókat, vállalkozásokat?
– Egyelőre arra fektetünk nagyobb hangsúlyt, hogy kiemelt figyelemmel választjuk ki kollégáinkat és partnercégeinket. Így több pályakezdővel bővültünk már az eddigiekben is. Például az Onlinet teljes arculatát és termékcsaládját egy fiatal tehetséges formatervező csapatra bíztuk, akikkel már második éve dolgozunk együtt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Heller László

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tizenkilenc évnyi kóma után tért magához

Tizenkilenc évet töltött kómás állapotban egy lengyel férfi. Amikor visszanyerte öntudatát,… Tovább olvasom