Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

GfK: a magyar eredet is sokat számít a vásárlóknak

Egyre fontosabb a hazai eredet egy termék kiválasztásánál - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009-es tanulmányából. A vásárlási szempontok közül továbbra is a legfontosabb a jó minőség és a megfelelő ár.
A vásárlók több mint fele odafigyel arra, hogy a kasszánál ugyanazt az árat ütik-e be, mint ami a polcon szerepel, tízből négyen pedig azt is mérlegelik, hogy melyik üzletben olcsóbb az adott termék. A válaszadók hasonló aránya azzal is tisztában van, hogy kedvenc boltjában mennyibe kerülnek a leggyakrabban vásárolt áruk. Az ár mellett továbbra is a frissesség és a jó minőség szerepel a legfontosabb szempontok között, tehát az azonos árú termékek közül a jobb minőségű, márkás termékek kerülnek a kosárba. A vásárlók a kutatás szerint nem kifejezetten az olcsóságot keresik, hanem a jó ár-érték arányt.

Változás viszont a fogyasztói szokásokban, hogy a megkérdezettek 68 százaléka tartja fontosnak magyar eredetű termékek vásárlását. Ez 2005-ben még csak 52 százalék volt. Jelentős szerephez jutottak az akciók is: 12 százalék mindig, 21 pedig gyakran tájékozódik ezekről a vásárlás előtt. Az üzletekben tízből négyen azt is megnézik, hogy milyen mértékű akcióról van szó, sőt, az új árat össze is vetik a többi termékével. A termékekhez csomagolt ingyenes ajándékról az is kiderült: a válaszadók 54 százaléka ritkán, vagy sohasem számolja ki, hogy milyen értékről van szó.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amerika támogatja a MOL védelmét

"Az Egyesült Államok támogatja a MOL védelmét az ellenséges orosz felvásárlási kísérlettel szemben"… Tovább olvasom