Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV

Május közepétől a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok használata esetén kötelező lesz gyorsvonati pótjegyet váltani.
Gyorsvonati felárat vezet be május 15-től a MÁV-START Zrt. - közölte a vasúttársaság a honlapján.

Május közepétől a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok használata esetén kötelező lesz gyorsvonati pótjegyet váltani. Az e-ticket rendszerben jegyátvétellel vagy otthoni jegynyomtatással jegyet vásárló utasoknak csak június elsejétől kell megvásárolniuk a pótjegyet - írták.

A gyorsvonati pótjegy díja 100 kilométeres távolságig 150 forint. A 100 kilométernél hosszabb utakra 20 kilométerenként emelkedik a felár. Egy 200 kilométeres utazás esetén 295, 300 kilométerre 440, 400 kilométerre pedig már 590 forint. Az 500 kilométeres, illetve annál hosszabb utak esetén a pótjegy ára 795 forint lesz - derül ki a május 15-étől érvényes pót- és helyjegyárak táblázatából.

Aki Budapest-bérlettel és csatlakozó menetjeggyel utazik, az is köteles az utazás teljes - gyorsvonattal érintett - viszonylatára gyorsvonati pótjegyet váltani - olvasható a honlapon.

A MÁV közleménye szerint a gyorsvonati pótjegy ugyanaddig érvényes, mint az azonos távolságra szóló menetjegy, így ha az utas 100 kilométernél rövidebb utazásra érvényes gyorsvonati pótjegyével tárgynapon éjfél előtt kezdi meg az utazást, az a következő nap hajnali 3 óráig használható fel.

Élőállat- és kerékpárjegyhez, valamint kutya- és kerékpárbérlethez nem kell váltani gyorsvonati pótjegyet. Ezen felül gyorsvonati pótjegy megváltása nélkül utazhat: a nemzetközi menetjeggyel vagy FIP (nemzetközi menetkedvezményi egyezség) okmánnyal, havi vagy félhavi bérlettel, 30 napos bérlettel rendelkező utas, az 1 és 2 számjeggyel kezdődő sorszámú vasúti utazási igazolvánnyal, illetve az "A" és "B" sorozatú ideiglenes vasúti utazási igazolvánnyal, a felmutatóra szóló szabadjeggyel és vasutas IC kártyával rendelkező utas.

Nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani a három éven aluli gyermeknek, ha külön ülőhelyet nem foglal el. Pótjegy megváltása nélkül utazhat a hadirokkantak utazási kedvezményére jogosult, az országgyűlési és európai parlamenti képviselő, a START Klub, START Klub Bónusz, START Klub VIP vagy START Klub Prémium kártyával rendelkező utas, továbbá azok, akik a kártyabirtokosokkal szombaton utaznak együtt, valamint a Balaton Mix jeggyel rendelkezők. Nem kell gyorsvonati pótjegyet vásárolni azoknak az utasoknak sem, akik a Püspökladány - Biharkeresztes, Békéscsaba - Lőkösháza, illetve a Nyíregyháza - Záhony szakaszon utaznak.

A MÁV a közleményében arra is kitért, hogy a gyorsvonati pótjegy-köteles vonat késése esetén a gyorsvonati pótjegyet vásárolt utas átalány-kártérítésre jogosult. A kártérítés mértéke a gyorsvonati pótjegy-köteles vonat 30-119 perc közötti késése esetén a menetjegy árának 25 százaléka, 120 percet elérő vagy meghaladó késés esetén 50 százaléka.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. henrik19-98 2013. május 04. 19:48
    „55. precision2000 2013.05.04. 14:16
    "Sebaj. A Pest (azaz Félegyháza) felé induló személyvonatok amúgy is tisztábbak mint a gyorsvonati kocsik. A többiek, mivel érthetetlen módon messzebbre akarnak vonatozni, fizessenek..."
    Csak gondolom, aki Pestre megy az nem ok nélkül teszi azt...”
  • 55. precision2000 2013. május 04. 14:16
    „Sebaj. A Pest (azaz Félegyháza) felé induló személyvonatok amúgy is tisztábbak mint a gyorsvonati kocsik. A többiek, mivel érthetetlen módon messzebbre akarnak vonatozni, fizessenek...”
  • 54. szatyi 2013. május 04. 09:48
    „"47. vmagdi 2013.05.02. 23:49
    nem kell ezt huzni halasztani, szamolja fel magat a ceg es kesz... mar egy repulojegy is olcsobb :)"

    Majd próbálkozz repülővel Pestre utazni, tömegesen az egyetemistákkal együtt! Sok sikert!”
  • 53. szpalika 2013. május 03. 18:22
    „Az elmúlt 12 év balib kormány mit tett a vasút felemelkedéséért - SEMMIT akkor mindenki maradjon csöndbe.”
  • 52. dodoni 2013. május 03. 15:18
    „48. Ferrer

    Akinek esze van, az tudja, hogy a jövő az elöregedő, fogyó népesség miatt kilátástalanabb egyre inkább.”
  • 51. macs 2013. május 03. 13:07
    „50. sevenof9,
    jól érzed magad?”
  • 50. sevenof9 2013. május 03. 03:05
    „mar megint a zsidok jartak jol. nekik nem kellett potjegyet venni. Azt hiszem nem artana egy Mav --> Izrael karteritesi per. Nagy divat ma visszamenolegesen torvenyeket hozni”
  • 49. StencilAtya 2013. május 03. 01:35
    „a vak komondor meg az elmútnyócév!!!!!!!!”
  • 48. Ferrer 2013. május 03. 01:19
    „30. dodoni
    Azt nem szabad, mivel öregedő társadalom vagyunk, a 65 év felettiek igen sok szavazatot jelentenek.
    Pedig a félárú jegy lenne nekik is igazságos mint a diákoknak (akik mellesleg sokszor szegényebbek náluk) Na de a nép birka, a kormány a hatalom megtartására koncentrál, kiút nincs.”
  • 47. vmagdi 2013. május 02. 23:49
    „nem kell ezt huzni halasztani, szamolja fel magat a ceg es kesz... mar egy repulojegy is olcsobb :) es a szolgaltatas? fenyevekre!”
  • 46. X_Y 2013. május 02. 22:24
    „45. henrik19-98 2013.05.02. 21:55

    "A gyorsvonati és IC-pótjegy egy azon árkategória."

    Nem úgy tűnik. a pótjegy km-arányos, a helyjegy fix összeg:

    Helyjegy ára:
    elővételben 180 Ft
    utazás napján váltva 300 Ft
    telefonon rendelve 300 Ft
    csúcsidőben* történő utazáshoz 300 Ft”
  • 45. henrik19-98 2013. május 02. 21:55
    „44. X_Y 2013. 05.02. 21:44

    "A "pótjegy" nem az IC-kocsira, szól, hanem azokra a bizonyos 40 éves f*s kocsikra. Az IC pótjegy szerintem ezen felül lesz, ami egyben helyjegy is..."
    A gyorsvonati és IC-pótjegy egy azon árkategória. http://www.mav-start.hu/utazas/tarifa_20120901.php?mid=15034efbd0252e&chapter=12 ;)”
  • 44. X_Y 2013. május 02. 21:44
    „42. henrik19-98 2013.05.02. 21:10

    " Fizesse csak meg a pótjegyet, de így most már nem az ótvar 40 éves f*s kocsikban fognak utazni, hanem (ahol tudnak) InterCity-részben "

    A "pótjegy" nem az IC-kocsira, szól, hanem azokra a bizonyos 40 éves f*s kocsikra. Az IC pótjegy szerintem ezen felül lesz, ami egyben helyjegy is...”
  • 43. X_Y 2013. május 02. 21:41
    „40. macs 2013.05.02. 19:07
    38. X_Y,
    miből gondolod, hogy az Andrássy úton kávéznak?

    Abból, hogy aki rongyrázós flancolásból Budapestre jár hetente kétszer kávézni az nem a Nyugati melletti Mekdöncibe megy, meg nem is a Starbucks-ba. Mint ahogy az sem valószínű hogy még 2 órát tömegközlekedjen valahová Óbudára vagy Rákospalotára...Jó tudom, az ingyen utazó kisnyugdíjas fog egy taxit és beutazza a fővárost...:)”
  • 42. henrik19-98 2013. május 02. 21:10
    „És ezt az egészet miért is kellett bevezetni?
    1. Azért, mert az összes (kb. 130 millió) utas közül több, mint 30 millió utas nem fizető utas. Máshol nagyon szépen működik, hogy MINDEN UTAS FIZESSEN. Itt meg ha már elmúlt 65, akkor már minden jár neki ingyen, előrébb jut stb., és még erre is kedvezményt kapna!? Fizesse csak meg a pótjegyet, de így most már nem az ótvar 40 éves f*s kocsikban fognak utazni, hanem (ahol tudnak) InterCity-részben - még szép, mivel ugyanannyiba kerül.
    2. Azért, mert EDDIG SIKERESEN FELÚJÍTOTTAK ÖT KOCSIT. Nem ám akkor vezetnék be, ha már teljesen jogosan állíthatják, hogy bevált a kocsifelújítási program, és már van eredménye. Illetve hát most is van, csak ez édeskevés. Az embernek kb. 10 % esélye van, hogy kifogja azt a szerelvényt, amiben ez(ek) közlekedik/-nek. Amíg nincs legalább négy-öt teljes szerelvénnyi felújított kocsi, addig nem is nagyon kéne pénzt kunyerálni a retkes, mocskos, büdös kocsikba, amikből nem lehet kilátni, olyan retkes az ablak, az ülés szétesik, a fülkeajtó (ha van) nem csukódik be, vagy beragad, esetleg kinyílik, a WC minősége kritikán aluli, főleg úgy, hogy nem kevés olyan kocsit láttam, ahol a WC ajtaja minden kanyarban MAGÁTÓL kinyílt, illetve fékezéskor még a feljáróajtó(k) is.
    3. Azért, mert 600 milliárd forintja hiányzik az egész társaságnak, arról nem az utasok (legalábbis nem az utasok 99%-a) tehetnek, hanem a prémiumokat óvatosabban kellene szétosztogatni. Ha csak egyszerűen, józan paraszti ésszel gondolkodunk, akkor is világosan látszik, hogy ezzel az egésszel legalább 200 évig kéne gyűjteniük, hogy a hiányt pótolják. Ami nem kevés.”
  • 41. pirosmanci 2013. május 02. 20:51
    „A fene a jó dolgát a vén h.... 65 éven felüli nyögdíjasnak! - (Modi! elmúltam 67!!! Saját magamat csak nem sértem meg?!) - Még hogy utazni! Ráadásul ingyen! Fogja azt a kerékpárt, karikázzon ki a temetőbe, szóljon a csősznek, hogy ugyan vigye már haza a biciklit, mert visszaút nincs! Beteg? Várjon a sorára,hátha nem lesz már szüksége kezelésre, mire sorra kerülne! Rezsicsökkentést valahogy kompenzálni kell, ugye? Mint a kéménysöprés! Felemeljük csaknem a tízszeresére a díjat, aztán abból nagy kegyesen engedünk 10 %-ot! A sok agymosott meg beveszi! "Oszt jó napot!"”
  • 40. macs 2013. május 02. 19:07
    „38. X_Y,
    miből gondolod, hogy az Andrássy úton kávéznak?
    Nagyon őszintén, kezd elegem lenni abból, hogy egyesek állandóan azt lesik mit csinál a másik. Ha az idős hölgyek utazgatással töltik az idejüket, hát töltsék! :-)”
  • 39. Admin07 2013. május 02. 18:36
    „38. X_Y
    Csirkefarhátat a minimálbérért robotoló gyermekes családok esznek. A 22 800 forintért éhező magyar munkanélküliek még azt sem. Ezek a magyar emberek teljes árú jegyet vesznek, ha tudnak, ha pedig nem, akkor marad a gyaloglás.”
  • 38. X_Y 2013. május 02. 18:08
    „34. macs 2013.05.02. 17:03
    28. utopia,
    miért baj, hogy a hölgyek Pesten kávéznak?

    Nem baj csak nem életszerű hogy az a nyugdíjas aki hétfőn még azon gondolkodik hogy 500-ért vagy 600-ért vegyen-e csirkefarhátat, az kedden elvonatozik Bp-re és betér egy kávéházba az Andrássy úton és elfogyaszt egy habos kávét 1200-ért...”
  • 37. Beroesz 2013. május 02. 17:44
    „1. Nem lesz gázáremelés ---> Csak a gázárkompenzáció teljes megszüntetése. (Alsó szegmensben 50%-os áremelés)

    2. "De hát nincs tandíj!" --> Csak államilag finanszírozott helyek nincsenek.

    3. Nem emelkedik a vonatjegyek ára --> Csak kötelező lesz mellé pótjegyet is venni.

    Nagyon unortodox:-)”
56 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

KSH: tovább romlottak a lakásépítési adatok

Több mint felével kevesebb lakást építettek az első negyedévben, mint egy évvel korábban, és… Tovább olvasom