Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Ha súlyos a hiba, láncriasztás

Hogy működik a Pannon-Víz ügyelete? Győrött éppen karácsony éjszakáján volt csőtörés. Csengett tehát a telefon a Pannon-Víz központjában. Bontson vagy vizet zárjon? – mérlegelt a diszpécserfőnök.

Ha kell, pótolják a vizet

Százhúsznál is több településen is szolgáltat már a Pannon-Víz rt., kiterjedt csatornahálózat gazdája és karbantartója. – Elsődleges szolgáltatói érdek az előforduló üzemzavarok elhárítását, javítását végző diszpécserszolgálat jó megszervezése – mondja Egyed Julianna, a társaság főmérnöke. Ennek megfelelően szervezték a cég központi diszpécserszolgálatát, amely 24 órán át elérhető. A társaság telepeire külön-külön be lehet jelenteni a hibát, de a segítséget kérő telefonhívások egyszersmind befutnak a központi diszpécserszolgálathoz is. A területi hibaelhárításnak pontokba szedett menetrendje van. Bármilyen természetű legyen az, négy órán belül meg kell kezdeni az elhárítást. Ha mondjuk csőtörés fordul elő, ahogy karácsony éjszakáján Győr belvárosában, már indul is a diszpécserszolgálat autója.

A csatornahibákat egyszerűbb és gyorsabb javítani. Amennyiben nappal fordul elő üzemzavar, a Pannon-Víz a helyi rádióállomásokon keresztül tudatja fogyasztóival. Ha több napot vesz igénybe a javítás, újságközleményben tájékoztat a cég. A Pannon-Víznél zöldszámon lehet bejelenteni az üzemzavart. Abban az esetben, ha hat óránál hosszabb ideig szünetel a vízszolgáltatás üzemzavar miatt, a társaság lajtos kocsival látja el fogyasztóit. Már két ilyen eszközt szerzett be.

Két percen belül úton a gázszerelők

Tevékenységükből fakadóan a legszigorúbb hatósági előírásoknak is meg kell felelnie a gázszolgáltatók hibaelhárítási szervezetének – állítja Horváth Attila, az Égáz Rt. vezérigazgatói kabinetjének helyettes vezetője. Bármikor ellenőrizheti a tervezetet és meg is teszi ezt például a bányakapitányság.
A gázszolgáltatóknál a hibaelhárítás állandó ügyeleti készenlét. Az erre kijelölt munkatársak riasztás esetén két percen belül már úton vannak. Súlyos esetben láncszerűen riasztják egymást a munkatársak. Szabályzat van a tennivalók mellett arra is, ki kit értesít, melyik társszolgáltatót, hatóságot. A gáztörvény értelmében a szolgáltató cég lakóház esetében a telekhatárig, illetve az ehhez legközelebbi gázelzáró szerelvényig felel a hibáért. Azon túl viszont a ház tulajdonosának gondja-baja minden üzemzavar, javítás. A gázos cég már évek óta nem foglalkozik gázkészülékek javításával. Arra gondolva, hogy a régióban sok tízezer gázkészülék van, s nem kevés gázkazán, nagyon is fontos tudnia a családoknak, hogy a megvásárolt és beszerelt készüléket melyik cég tartja karban, kihez kell fordulni. Legyen baj a gázbojlerrel, a gázkazánnal. Sőt, meg se várva az esetleges hibát, rendszeresen gondoskodni kell a készülékek felülvizsgálatáról. Mert ezek rejthetik magukban a legnagyobb, legtöbb veszélyt.
A Pannon-Víz diszpécserszolgálata közvetve hívható

a társaság győri 96/326-566-os számán, közvetlenül pedig

a 06-80/204-086-os zöldszámon. Mindkét számon másodperceken

belül felvették a kagylót a diszpécserszolgálatnál.
Az Égáz Rt. diszpécserszolgálatánál hasonlóképpen

azonnal válaszoltak a hívásra. A gázszolgáltatók hibaelhárítói
közvetlenül hívhatók az 96/503-117-es számon és az ingyenes 06-80/440-141-es zöldszámon is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megyei nyertesek a listán

Összesen 800 millió forintos fejlesztés valósulhat meg, miután az Európa Pályázat-előkészítő Alap… Tovább olvasom