Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 12°C Még több cikk.

Halmai Gábor: Orbán hatalmát már semmi nem korlátozza

Mivel az alkotmányos rendszerből már minden féket és ellensúlyt kiiktattak, Orbán Viktor miniszterelnök hatalmát lényegében semmi nem korlátozza - jelentette ki Halmai Gábor alkotmányjogász a Népszava szombati számában.
Sólyom Lászlóval elbántak, méltatlanul bántak el vele, miközben nem kérdés, hogy ő lényegesen alkalmasabb köztársasági elnök lenne a következő ciklusban is mint az, akit megválasztottak - mondta a jogász professzor. Halmai Gábor véleménye szerint "még ő a köztársasági elnök, és ő volt az elmúlt két hónapban is, amikor szétverték a magyar alkotmányos rendszert". Sólyom László pedig lényegében semmit sem tett ennek a megakadályozására - tette hozzá az alkotmányjogász.

Olvasóink írták

152 hozzászólás
  • 152. achilleus 2010. július 26. 11:35
    „148. hozzászólás jozko 2010.07.25. 17:04
    Egyetértek. Ebben nagyon "jók". + felélni, elzálogosítani a JÖVŐT.
    149. hozzászólás mazsolaszolo 2010.07.25. 19:39
    Én nem feltételeztem rólad, hogy nem tudod.
    Azzal, hogy te azt feltételezed, hogy nem tudom, csak a számodra igazolja annak ellenkezőjét, amit leírtam.
    De ha te ezzel nyugtatod magad, lelked rejta.”
  • 151. theseus 2010. július 26. 10:19
    „Halmai Gábor véleménye szerint "még ő a köztársasági elnök, és ő volt az elmúlt két hónapban is, amikor szétverték a magyar alkotmányos rendszert".

    Egy alkotmányjogász jobban tenné, ha nem mondana ilyeneket, ha azt szeretné, hogy komolyan vegyék.
    Az alkotmányos rendszer ugyanaz, mint volt, csak a szereplők változtak, és ez az, ami nem tetszik a baloldali Halmainak, nem tudja megemészteni a pártja bukását. Az viszont nagyon tetszett neki, amikor Gyurcsány Öszöd után még 3 évig hatalmon maradt, a pártja pedig még tovább, még Gyurcsány bukása után is, egészen most tavaszig - addig minden szép és jó volt Halmainak.
    Az új alkotmány egyébként csak több év múlva fog elkészülni, addig a mostani van érvényben, de ez már tényleg rég megérett a változásra.”
  • 150. mazsolaszolo 2010. július 25. 19:59
    „Frakk:
    Göncz Árpád valóban nem volt nagy volumenű politikus - mert nem is annak való egy jó író -, de legalább nem ártott. Megakadályozott egy taxissztrájkot, amely ABBAN AZ IDŐBEN akkor és ott durvábbá is fajulhatott volna. Árpi bá azonban végig önmagához hű és koherens ember maradt, ezt nagyon becsülöm benne.

    Sólyom a saját szobrába dermedt, elveihez nem hű, meglehetősen hipokrita és buta ember. Szerinted az milyen hatással van az emberek erkölcsi érzékére, mentalitására, ha azt látják, hogy az ország köztársasági elnöke pusztán a saját maga kicsinyessége miatt egyik kitüntetettel kezet fog, a másikkal nem? Ez olyan, mintha apuka a két színötös tanuló gyerekét úgy osztaná meg, hogy az egyiket megdícséri, a másikat nem. És a nem mögött az van, hogy ő maga valamiért az adott gyerekre háklis. Érted? Nem a teljesítmény számít, hanem a személyes elfogultság, valami múltbéli egyéni sérelem. Szerinted milyen hatással lesz ez arra, akit méltatlanul mellőztek? És azokra, akik ezt látják? Vajon miféle erkölcsrenddel nő fel egy mai tizenéves, aki ezt látja?”
  • 149. mazsolaszolo 2010. július 25. 19:39
    „142: Azt gondolom, hogy nemigen érted azt, hogy mit jelent a kollektv tudattalan. Sem az MSZP, sem pedig a szélsőjobb nem tudott volna hatni olyan, mélyen ülő, társadalmi össz-traumákra, amelyeket az elmúlt negyven év (és előtte még isten tudja mennyi) okozott.

    Az emberek változást akartak, de eszenincs módon. Valami mást, mint ami addig volt, és mivel a legtöbb ember csak tapaszalta, hogy nyakig ér neki a fekália, de azt nem tudta, hogy valójában miért és hogyan lehetne abból kimászni, bármit mást akart kínjában, csak azt nem , ami akkor van.

    Ismered Müller Pétert? A Ji-King egy kiváló mű. Az az igazi forradalom, ha tudjuk, hogy ami elviselhetetelen, az hogyan változtatható mássá, jobbá, nem pedig az, ha beelegelünk és tépünk-zúzunk, forradalom címén, de fogalmunk sincs, hogy merre tovább. Nos, Orbánnak fogalma sincs, hogy merre tovább, ez tisztán látszik.
    Annak örültem a legjobban, hogy Angela anyus szépen helyrerakta. Nem a szőnyeg szélén állt Viktorka, hanem cirka oda is pisált kínjában. Szép lesz, hogy Magyarország lesz az EU soros elnöke, szavazati jog NÉLKÜL.

    Igazad van: Sólyom nem bukott meg, hanem kisakkozták. Ismered az Orosz Szán Elvét? Minden valamirevaló maaffiózó használja: azt, akire nincs szükség a brancsban, ejtik, és úgy ejtik, hogy észre sem veszi, hogy lehuppant a szánról, csak azt, hogy már nincs rajta. Szerintem még ma sem fogta fel Sólyom, hogy miért ejtették. A többit már leírtam.”
  • 148. jozko 2010. július 25. 17:04
    „A rejtett vagy álcázott aknák telepítése aljas, de bevett módszere a veszteseknek...
    Ezek az aknák később, időzítve vagy érintésre robbannak, akadályozzák a győztes előretörését vagy térnyerését...sokszor sajnos ártatlan áldozatokat is követelve.
    A telepítés többnyire veszélytelen Az aknamezőn haladni vagy az aknákat felszedni viszont /élet/veszélyes lehetÉs nagyon népsszerűtlen erre parancsot kiadni-pedig rendszerint elkerülhetetlen!
    Eseleg az aknatelepítőkkel kellene felszedetni a saját aknáikat! Nyissanak átjárót az aknamezőn!
    A felszedés a kisebbik "büntetés"! Mert lehetne mondjuk taposással is!”
  • 147. frakk 2010. július 25. 13:28
    „Mazsolaszolo! "Egy normális demokráciában ha egy miniszterelnök megbukik, fel sem merül annak a lehetősége, hogy újból megválasszák. A párt átrendezi a sorait, cserélnek fejeket és jön egy új ember." Jajj nagyon elfogult vagy. Tisztán látszik az idézett mondat az Mszp esetében nem bánt, tulajdonképpen neked csak a Fidesz a szálka. Idiótának miért is nevezed Orbán Viktort? Eléggé az vagy haver, ha ilyen következtetésre jutottál. Sőt "láttam Göncz Árpi bá arcát, csendes mosolyát:" -- No én itt is mást láttam mint csendes mosolyt. Árpi bácsidhoz képest Sólyom egy egyenes karakteres jellem képét adta. Árpi bácsi nálam csak a megalkuvó, hunyászkodó sunyiság vonásait juttatta rögtön az eszembe.
    Egyébként Nick neved nem szokványos, de valami azt súgja más néven gyakran kommentezel itt a DM-n”
  • 146. szentgyuri 2010. július 25. 12:42
    „Eza lassan húsz éves nóta mindent elmond a mai viszonyokról is.

    Én nem csináltam semmit, semmit nem fedeztem fel,
    Én csak tettem, amit mondtak, én csak tettem, amit kell.
    És én nem bántottam senkit, úgy, mint annyi jó gyerek,
    Talán ezért van, hogy egyfolytában csak ráfizetek.
    Ez van, ez van, ez van, ez van.

    Hogyha szerelmesek lettünk és már csinálnánk nagyon,
    Majdnem megőrülünk, s közben sehol nincs rá alkalom.
    Tudom, harcoljunk meg érte, s lesz rá idő, mód és hely,
    Épp csak elfelejtjük addigra, hogy mi a francnak kell.
    Ez van, ez van, ez van, ez van.

    Te csak megmondod, hogy hogy lesz jó és aztán nekem fáj,
    Ezért kérlek többé ne segíts, ha nem nagyon muszáj!
    Mert én összecsuklom mindig, ha a hónom alá nyúlsz,
    És már fáraszt, hogy az én káromból te csak hasznot húzz.
    Ez van, ez van, ez van, ez van.

    Én már eszmeileg jó ideje nem táplálkozom,
    S egyre soványabban nézek szét a szakadt polcokon.
    Bár még akad néhány konzervbeszéd, konzervigazság,
    De a címkéken a szavatosság réges-rég lejárt.
    Ez van, ez van, ez van, ez van.

    Hogyha történt veled ilyen vagy már láttál hasonlót,
    Kérlek ne mondj inkább semmit, ha már úgy sem mondasz jót.
    És ha nem szóltál egy szót se, akkor most már ne is ints,
    Inkább dugd a kezed zsebre, ahol régen semmi sincs!
    Ez van, ez van, ez van, ez van.

    Ők csak megásták a gödröt s aztán ültették a fát,
    És a gyökere volt fölül és a földben lenn az ág.
    Én már nem is szóltam nekik, hogyan lenne jobb vagy szebb,
    Tudod ők értenek hozzá, csupa jó nagy, jó nagy sss...
    Ez van, ez van, ez van, ez van.”
  • 145. lütyő 2010. július 25. 12:00
    „Nincs Zuschlag-ügy!”
  • 144. 620829 2010. július 25. 11:53
    „Ha valaki végre használná a pici kis agyacskáját-rádöbbenhetne-hogy a politika által semmi sem érte történik-a sok kis birka választó csak egy segédeszköz........magyarhonban....vagy inkább már cigányiában.......egy következmények nélküli-jogrendszert be nem tartató állam halálra van ítélve!......gratula a már elmenteknek és leendő elköltözőknek....ők csak nyertesek lehetnek!!!!”
  • 143. szandokán 2010. július 25. 11:42
    „Jól teszi csinálja amit jónak lát.ennél már csak jobb lehet.”
  • 142. achilleus 2010. július 25. 11:38
    „141. hozzászólás mazsolaszolo 2010.07.25. 11:05

    Amit a kollektív tudattalanról írsz, az alapján a Jobbiknak kellett volna nyernie, esetleg újra az MSZP-nek. Más: Sólyom Lászlót továbbra is Magyarország legalkalmasabb köztársasági elnökének tartom. Megjegyzem, NEM bukott meg, de az új kormánynak nem ilyen köztársasági elnökre van szüksége. Ha lehet pártatlanságról beszélni, akkor azt jelzi, hogy mindkét oldalról érték támadások, de a legdurvábbak az előző kormánypárt (MSZP) részéről, a legocsmányabbak a kuruc-portál tájáról. /Kollektív tudattalanban megint ezek kerültek egy platformra./ Ami Orbánt illeti: hallottál már olyanról, hogy karizma? Ráadásul most nyert, nem is akármilyen arányban. Tudom, hogy ez nagyon fájdalmas, de TÉNY. Az eredmények IGAZOLJÁK.
    Egyébként pedig ha azt hiszed, hogy a Fidesz azért nyert mert "azonosította minden tekintetben a mostani szocikat a valahaiakkal", akkor óriásit tévedsz. Nem azért nyert. Talán elkerülte a figyelmedet, hogy a Fidesz ígért VÁLTOZÁST (tele volt plakátolva az ország), erre jössz, hogy az emberek félnek a változástól és ezért szavaztak a Fideszre, ezzel a diktatúrára. Ugyan-ugyan...
    Talán annyi eljuthatna hozzád Orbán legutóbbi megnyilatkozásaiból, hogy nem ideológiákra van szüksége az országnak, hanem józan észre, Talán személyekre lebontva sem lenne fölösleges megfontolni.”
  • 141. mazsolaszolo 2010. július 25. 11:05
    „20.: Semmi furcsa nincsen benne, ha kicsit mélyebbre nézel. Csak ahhoz meglehetősen jól kell ismerni az embert. Aki nem képes változni, mert annyira merev a személyisége, az vissza fogja sírni azt, ahol biztonságban érzezte magát - akkor is, ha az a biztonság valójában terror volt, túvédett és túlkontrollált puha vagy keményebb zsarnokság. Miután a zsarnokság traumatizál, ahosszú távú pedig nagyon (generációkat tesz tönkre!) traumatizált ember számára bármiféle változás egyenlő az elviselhetetlen halálfélelemmel. Aki zsarnokságban él, és abba születik, annak különösen nehéz mást elfogadni, mint amit belévertek. Ezért tudott Orbán nyerni: a kollektív tudattalanra és a traumákra játszott: azonosította minden tekintetben a mostani szocikat a valahaiakkal, és pusztán az elnevezés alapján már egy csomó emberben meghúzta a belső madzagokat. Holott a mai szocik távolabb vannak a valahaiaktól, mint a mai fideszesek, akik teljességgel a múltban élnek - ők másnak nevezik azt, ami valójában ugyanaz, ami annao volt. Valójában a Fidesz a komcsi, teljes mértékben.

    Egy normális demokráciában ha egy miniszterelnök megbukik, fel sem merül annak a lehetősége, hogy újból megválasszák. A párt átrendezi a sorait, cserélnek fejeket és jön egy új ember. Egy olyan pártban, mint a Fidesz, és egy olyan országban, mint Magyarország, meg lehet tenni azt, hogy egy bukott miniszterelnök még kétszer elveszíti a választásokat ÉS háromnegyednyi többséggel bekerül és újra kormányozhat.
    Meg lehet tenni azt, hogy demokráciáról harsognak, ÉS vannak olyan emberek, akikre nem vonatkozik ugyanaz a törvény, mint másokra. Orbánt a kordonbontása idején szépen le kellett volna sittelni, mert aki a fennálló alkotmányos rend ellen támad, az bűnöző. De senkinek sem volt vér a pucájában, ugye?

    Sólyom azt kapta, amit megérdemelt. Ha valaki ilyen mértékben hipokrita, mint ő, a saját elveinek megszegője, az ne csodálkozzon, hogy pofára esik. El kellett volna döntenie, hogy tiszta akar-e maradni, az elveihez hű, vagy eladja magát a hatalomnak, de akkor kuss legyen. Akkorolyanná vélik, mint azok, akik őt bedarálták.

    Amikor Sólyomot megválasztották, láttam Göncz Árpi bá arcát, csendes mosolyát: azt olvastam belőle, hogy ő nagyon jól tudja, milyen nehéz pártatlannak maradni, tisztának a szemét között és azt is, hogy egy ilyen gyenge, észosztó kockafejű ember, mint Sólyom milyen hamar el fog vérezni az egyre fokozódő mocsokban, amelynek nemhogy ő, de senki sem képes gátat vetni, mert az, ami folyik, teljesen törvényszerű. Mondhatnám: ideje van az égésnek. T

    Tessék csak megnézni az összes volt szoci országot, mennyire hasonló a helyzet belül! Nekünk tán még szerencsénk is van az idióta Orbánnal, mert olyannyira durva agresszor, hogy nagyon erősen fokozza az égést - hamarabb van esélyünk belőle kimászni. Már annak, aki megmarad. :)”
  • 140. theseus 2010. július 25. 11:03
    „Halmai, Népszava? Összeillenek.

    Az alkotmányos rendszer legutóbb április 11-én este sérült, amikor az OVB - Halmai elvtárs hathatós közreműködésével - több óráig nem engedte nyilvánosságra hozni a választási eredményeket, hogy még egy kicsit elhúzza a Párt bukását, jól belerondítva a demokratikus többség, a győztesek örömébe.”
  • 139. achilleus 2010. július 25. 10:40
    „Néhány hónappal a válság kitörése előtt Fletó a gazdaságról, a "félkirály" köztársasági elnökről:
    130. hozzászólás florian70 2010.07.24. 22:49 - figyelmébe:

    talán | 2008. június 12. | 00:35 //hozzászólás a régi jobbklikkről:
    "Most szerepelt Gyurcsány az "Estében". Megpróbálom röviden összefoglalni, hátha valaki nem látta. (...) Tehát a dobogókői MSZP-s találkozóról Gyurcsány a következőket mondta: Stabil, erős támogatottsága van a programnak és a program alkotójának is. Egyensúlyba került az ország, most kell gyorsítani. Nem, egyáltalán nem kapott kritikát a találkozón, nyoma sem volt önsanyargatásnak. Amit lefektettek 2006-ban, azt sikerült megvalósítani. Ameddig lehetett, addig elmentek. Egy reformellenes erő megmutatta, hogy eddig lehet elmenni. Megcsinálták. Tudták, hogy nehéz lesz, tudták, hogy mit akarnak, és azt meg is tették. Brutálisan megfélemlítő az ellenzék. Folyamatos a megfélemlítés nyelvileg és fizikailag is. Amikor megtámadták Molotov koktélokkal a kormánypártiak házát, az ellenzék nem védte meg őket, nem állt ki mellettük. Ez nem demokrácia, és ezen ő (Gy), és egész Európa csodálkozik. Agresszív, brutális az ellenzék, de
    ők (Gy. ék) megcsinálták, ott van az ország a felemelkedés közelében. Trendforduló környékén vagyunk. Az ipari termelés és a gazdasági növekedés elindult. A legfontosabb az adóreform, a szociális rendszer átalakítása, és a képzés, oktatás fejlesztése.

    Miért nem csinálták eddig? - műsorvezető.
    Maga viccel énvelem, úgy látom. Ha megkérdezne 10 embert, abból 8 azt mondaná, hogy sok minden történt jó irányba, az Oriens is ezt mondja. Az adóreform nem számtani művelet, e-mögött emberek vannak - Szabolcs-Szatmár, Dél Békés, Ormánság. Nem lehetünk elvont közgazdászok, hiszen látni kell, itt emberi életek vannak. Magyarországon az adórendszer tele van kedvezmények sokaságával. Az adórendszer egyszerűsítése a kedvezmények és mentességek szűkítését jelentené. Sötétben minden tehén fekete. Nem az a dolga (Gy.-nak), hogy szembe menjen érdekekkel, hanem, hogy megoldásokat találjon. Nem elég nagyot mondani, a végén tudni kell cselekedni is. Szeptemberre lesz egy átfogó program, ez nagyon ígéretes. Az adórendszert úgy kell átalakítani, hogy a szociális ellátásokat nem csökkentik. A Fidesz, az SZDSZ, az Oriens csökkentené, az MSZP nem. Itt valaki cinkkelt lapokkal játszik. A Fidesz és elnöke nem hajlandó a konvergenciaprogramot támogatni. Ez egy bonyolult, nagy vita, ki kell beszélni, látják a konfliktusokat (Gy.-ék). Kordonbontástól szociális rendszer kritikájáig, az nem megy, hogy nem tartom be a szabályokat. A törvényt be kell tartani, nem lehet felülírni önkényesen. Akik a segély folyósítását feltételekhez kötik, azok a munkát büntetésként használnák. Közmunkára soha még annyit nem költöttek, mint most. A pofont gyorsan lehet adni de az még nem megoldás. Azért, mert indulatok vannak bennünk, még nem jó megoldás a kordonbontás és a Magyar Gárda. Sok vita árán ősszel lesz program. Bonyolult társadalmi kérdésekkel állunk szemben. Ő (Gy.) humánus megoldást akar adni a legszegényebbeknek is. Nem szabad azt üzenni, hogy bűn a szegénység. Ne dőljünk be az ellenzéknek. A nyugdíjasok nyugdíjának reálértéke 40 %-kal nőtt. A legnagyobb ellenzéki párt hazudik. Tudja, hogy ő (Gy.) nem a legkedvencebb politikus. A legnehezebb időkben is folyamaosan növeli a nyugdíjakat. Ő meg fog kűzdeni, be fogja bizonyítani, hogy a Fidesz hazudik és el akar venni a nyugdíjakból. 6 hét van mögötte, és tökéletesen működik a kisebbségi kormányzás. A törvényeket nagy arányban elfogadták. Ő nyitott politikát szeretne csinálni. A Fidesz leállítaná a beruházásokat, csökkentené a nyugdíjakat, megerősítené a köztársasági elnök pozícióját egy félkirállyal. A Fidesz most gyorsan nyerni akar, amíg lehet, mert már annyiszor vesztett. Szerinte (Gy.) 2010-ben megint az MSZP fog nyerni, mert jó felé megy az ország. Be fogja bizonyítani, hogy ez az országnak jó. Hülye azért nem vagyok - mondja. Eddig megcsinálták a nehezét, most nem kedvelik, de azért nem fogja azt mondani, hogy jöjjenek most azok, akik eddig a páholyban voltak." /Gy=Gyurcsány/”
  • 138. boldiat 2010. július 25. 09:33
    „Jó kis vers!-)”
  • 137. töröggszultán 2010. július 25. 08:54
    „Az újra "beépített anyag" minőségével és szavatosságával adódhatnak problémák. Plusz az építő "szakik" hozzáértésével és hozzáállásával a "házak" tulajdonosaihoz. Egyébiránt teljesen egyetértek a felújítás szükségességével. Csak félek, hogy nem fogják tudni állni a költségeket a valódi megrendelők.”
  • 136. KamuNeni 2010. július 25. 08:24
    „Orban kormanyzasa alatt nem gyengult a forint. Az elozo kormany miatt gyengult, csak mig azok takargattak es soportek a szonyeg ala. Orban felemelte a szonyeget es IME- ott a sok gyenge forint. Szerintem nem lehet az orban kormanyt hibaztatni mert ha o nem hozza mindezt nyilvanossagra akkor ha esetleg megint a szocik kerulnek a kormany elere azok felfogjak hozn ellene a rosz forintot.
    Igenis igaza volt rogton feltarni ezt a sok elbaszast amit az elozo kormany hozott mert csak igy tud nyitptt lappal kezdeni. tovabb takargatni az elozo kormany szemetet nem is lett volna szabad. Teljes ongyilkossag lett volna. ez olyan mintha valaki vesz egy hazat amit az elozo tulaj barkacs munkaval epitett es neha hol itt hol ott ut be egy szoget ossze hogy ossze nem omoljon. Ha az uj tulaj is csak azt csinalja akkor elobb utobb raomlik a haz. Tehat neki all es kiuriti es teljes profi feljavitast csinal rajta.

    Mi ebben olyan nehez megerteni????”
  • 135. töröggszultán 2010. július 25. 08:22
    „133. Lúdasmatyi.
    Mikor /nem sokára.../ királlyá koronáztatja magát a népnek már semmi szava nem lesz az igen felségen kívül.
    Ha belegondolok, hogy ott ültem a tv közvetítő kocsiban mikor elhangzott az oroszok arra van haza felé mondat.
    Olyan másnak látszott akkor a jövő. Most meg hetente megnézem a "V" című filmet.”
  • 134. terka 2010. július 24. 23:57
    „Öszöd_Egyed! Baromira jó a vers! Megnevettettél!”
  • 133. Lúdasmatyi 2010. július 24. 23:40
    „Orbán hatalmát a nép tudja korlátozni 4 év múlva ha ő is azt teszi amit az elmúlt 8 év politikusai tettek.”
152 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kánikula után: viharos szél, jégeső, felhőszakadás

Szombaton az ország középső területein várható több napsütés, ott a felhőátvonulásokat kevés helyen… Tovább olvasom