Délmagyar logó

2018. 10. 22. hétfő - Előd 6°C | 17°C Még több cikk.

Halottnak hitték, ezért letakarták Noelt

Szemtanúk szerint a mentők már letakarták azt a kisfiút, aki egy napokban történt baleset után húsz percig feküdt a rádőlt jármű alatt. Noel (6) újraélesztését egy tűzoltóorvos kezdte meg.
Percekig feküdt teljesen letakarva Noel, mielőtt a tűzoltóorvos megkezdte az újraélesztését. Mint megírtuk, a kisfiú szerdán az Előpatak utca és a Pannonhalmi utca kereszteződésében történt balesetnél kiesett az őt és társait szállító kisbuszból. Húsz percig feküdt a rádőlt jármű alatt. Úgy tudjuk, még a mentőorvos is azt hitte, hogy meghalt. Szemtanúk szerint a szerencsétlenül járt gyermeket már le is takarták a mentők. Újraélesztését egy tűzoltóorvos kezdte meg.

– A terepjáró vezetője húzta ki a kicsit a kocsi alól. Ekkor érkeztek a mentők. Odamentek a kisfiúhoz, megnézték a pulzusát, majd otthagyták, és egy másik sérülthöz siettek. Biztosra vettem, hogy szegény meghalt. Néhány perc múlva tűzoltók léptek a kisfiúhoz, levették a pokrócot róla, és elkezdték újraéleszteni. Tizenöt percen keresztül alkalmaztak szívmasszázst, amikor az egyik felkiáltott, hogy a gyerek újra lélegzik. Csodálkoztam is a híreken, miszerint a mentők élesztették újra – emlékezett vissza Kátai Gábor (56), az egyik szemtanú.

Az OMSZ sajtóirodája elismerte, hogy Noel újraélesztését egy tűzoltóorvos kezdte meg, ám a mentőprotokollal magyarázták a történteket.

– Tömegbaleseteknél az ellátás speciális szabályok szerint működik. Az életveszélyben levők ellátása elsődleges, őket követik a súlyos sérültek, majd a klinikai halál állapotában lévők – mondta Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője.

Elértük azt a tűzoltóorvost is, aki Noel újraélesztését megkezdte, dr. D. Mária azonban nem kívánta kommentálni a történteket.

Olvasóink írták

  • 15. alibaba 2008. november 28. 17:17
    „Úgy látom, hogy mindenki érzelmi alapon itél. Mindenki gondolkodjon egy kicsit egy klinikai halott, és egy életveszélyes sérült között ( aki ha nem kap ellátást azonnal Ő is klinikai halott) melyikkel kezdi az ellátást?.
    mert, ha a klinikai halotat kezdik újraéleszteni akkor biztos, hogy van egy halottunk, és késéges kimenetelő újraélesztésunk, ahol a vége 90% -ban még egy halott.
    Úgy gondolom és tudom, hogy a mentők jól döndöttek hisz aránytalanság állt fenn a mentők és a mentettek között, mert a magas szintű újraélesztést min. 3 ember kell.”
  • 14. micsoda 2008. november 28. 13:51
    „Egyet kell hogy értsek néhányatokkal, Rettegettivan-nal az élen. Az én férjem szakmabeli, betéve ismeri az ilyenkor szokásos protokollt. Oktatja is.... nem volt itt szakmai hiba egy fikarcnyi sem.
    Ráadásul a helyzetet nehezíti, hogy kisgyerekekről volt szó. Ilyenor egy pillanat alatt kell felmérni, kihez rohanjon az ember először. Felnőtteknél egyik szempont: nem biztos a leghangosabb beteg állapota a legsúlyosabb. Viszont addig, amig egy felnőtt ugyan ebben a balesetben ha érzi magán, hogy mozog a lába, keze, feje, nem veszette el az eszméletét stb. tudja mondani az orvosnak az állapotára vonatkozó infókat. A gyerekektől nem várható ez el, ijedtek, nem tudják mi történik, talán fáj is valamilyük, kiabálnak, sírnak... és ebben a környezetben kell felmérni: melyik az a gyerek, aki AZONNALI segítséget igényel. Nem az lesz az első, akinek már nincsenek életjelei.”
  • 13. rettegettivan 2008. november 28. 13:11
    „Szerencsére az életmentés nem érzelmi alapon megy. Megnézte, klinikai halott volt, ment tovább ahoz aki menthető. Nem is értem milyen szakmai hibát rebesgetnek itt egyesek, az a szakmai hiba ha egy "talán menthetővel" foglalkozott volna, mig van másik akárhány ellátatlan "menthető" sérült. Én nem vagyok szakmabeli, de a szóvivő amit mondott az kb ugy is kell legyen. Ez a logikus. Inkább azon kéne morfondírozni, hogy egy bejelentett tömegbalesethez hogyan lehetne minél több mentőegységet kiküldeni minél rövidebb idő alatt. Biztosan nem ugy, hogy csökentjük folyamatosan az anyagi forrásokat. Itt szerencsére volt más orvos aki visszahozta a gyereket, de van mikor nincs erre lehetőség, mert nincs is több bevethető mentőegység...(Én magában az írásokban érzek egyébként csúsztatást, vagy sugalmazást: ha vkit újra kell éleszteni az már nem él, hanem klinikai halott)”
  • 12. achilleus 2008. november 28. 12:57
    „Igen, itt most két heccelésgyanús mentősök ellen irányuló cikk is van. (A harmadik a bennfelejtett fogós, nyilván a műtős-személyzetet célozza.) Az ilyen dömping nekem mindig gyanús (legyen az pl. cigányozós), táncsaknem az az érdeke egyeseknek, hogy a közalkalmazottak lejáratásával alátámassza a bérbefagyasztást (nominális értéken), és a 13. havi megvonásokat??!
    9,11! Teljes mértékben egyetértek! Sőt azokkal is, akik felvetik a mentés feltételeinek lerohasztásában elöljárók felelősségét!
    (Apropos, Jól mutat a Hitler-bajusz a celeb Horváth Ágnes orra alatt a sportcsarnokkal szembeni buszmegállóban, és legfőképpen találó!)”
  • 11. JungHeinrich 2008. november 28. 12:40
    „Kösz Riverside, nincs mit mondanom a törtentekröl lenyegeben leirtad amit lehetett. A többi okoskodo csak azert vadaskodik es kritizal, mert meg hasonlo helyzetben soha nem volt elkepzeleseik egyszeru fikcio....a mentösök munkajat kritizalni pedig undorito,hogy mit meg nem engednek maguknak egyesek, bizton allitom felkeszultseguk kritikan feluli, de a legfontosabb elmondani ilyen helyzetben nem erkezesi sorrendben latnak el senkit, a segitök adrenalinja a magasban az emberek 90%a pedig blokkolna legalabb egy tartos sirogörcsben....okosok.”
  • 10. papen 2008. november 28. 11:16
    „Azért azt szeretném jelezni, hogy a Blikket mint hiteles forrást idlzni, enyhén szólva is butaség.

    Én inkább hiszek Győrffy Pálnak, aki azt nyilatkozta, hogy a mentősök az ilyenkor szokásos protokollt követték, a gyermeket pedig klinikai halál állapotában lévőnek tekintették. Letakarni pedig egyrészt a szemlélődők miatt kellett.”
  • 9. Riverside 2008. november 28. 11:10
    „KamuNeni hozzászólására reflektálva:
    Megkísérlem szakmai szempontból érthetővé tenni a történteket:
    1.) Megpróbltad-e már akár csak elképzelni egy ilyen több sérültes baleset helyszíni atmoszféráját? Itt nem a vérző fejű kisgyereket kell vigasztalgatni, hanem hideg fejjel szigorú szamai elveket követve "ráugrani" egy életet veszélyeztető vérzésre, vagy légzészavarra. (Akkor is, ha pont ugyanolyan kisgyerek vár téged otthon...)
    2.) Nem releváns az egyetlen mentőkocsi jelenléte, mivel nincs info arról, hogy a riasztást követően mekkora kapacitás állt rendelkezésre egyáltalán. Ott akkor abban a borzalmas pár percben a törekvés arra kellett, hogy irányuljon, hogy minél több kicsi életben maradjon. A "puszta ötösben" lehet egy seggel több lovat ülni. Itt sajnos nem! A magas szintű újraélesztéshez két emberre van szükség. A kocsi személyzete 3 fős. Számolj: marad egy ember az összes többire?
    3.) Nem ítélkezhetünk, amíg a körülmények, az időpontok pontosan nem ismertek. Mikor ért oda tűzoltóorvos, mikorra vált hozzáférhetővé a kicsi és még sok egyéb...
    4.) Próbáld megérteni akár jóhiszeműen, hogy tették a dolgukat, ahogy kell. Belülről látva a rendszert, magam is átéltem már azt az elviselhetetlen fájdalmat, amit a halott gyerekét kézben tartó zokogó szülő látványa nyújthat. Nincs idő vigasztalásra és próbálkozásra, mert ha észnél vagyok még sikerül kiszabadítani két másikat a halál szorításából.
    5.) Olyasféle érzés ez, mint amikor hozzábilincselnek egy égő kanóccal ellátott benzines hordóhoz, majd odahajítanak egy bárdot a hordó mellé. A többit a fantáziádra bízom...”
  • 8. Mathiasking 2008. november 28. 11:00
    „Robin Cook is megírta, az orvosok némelyike Istent játszik, azt hiszi dönthet az élet és a halál között. Nem biztos, hogy a mentöorvos is ezt tette, de hogy szakmai hibát követett el az biztos. Nem győződött meg teljes bizonyossággal a halál beállta felöl. Ő úgy döntött, hogy a halál beállt, ezért nem foglalkozik tovább a sérülttel. A másik orvos hivatástudata felülkerekedett a gyors és rossz döntésen és hála, hogy elkezdte és sikeresen folytatta az újraélesztést. Az biztos az ügy megér egy vizsgálatot mind etikailag, mind szakmailag. A pathológián erre az újraélesztésre minden bizonnyal nincsen szükség.”
  • 7. Horton 2008. november 28. 10:54
    „Az " origo " szerint jobban van a kisfiú, és most ez a legfontosabb.
    Az, aki úgy gondolta, hitte, hogy halott, az meg nézzen tükörbe.....
    Csak halkan jegyzem meg, hogy akinek a halálhírét keltik, az sokáig él....
    ...úgy legyen. És erőt, egészséget a kicsi fiúnak, hisz minden esélye meg van a gyógyulásra.”
  • 6. Ebgondolat 2008. november 28. 10:52
    „Szerintem gondoljátok el a helyzetet, mielőtt elhamarkodottan következtettek!
    Megtörténik a baleset. Kiérkezik az ELSŐ mentő. Az orvos észleli, h a kisgyereknek nincs pulzusa ergo klinikailag halott! Két választása van:
    1. elkezdi az újraélesztést, ami vagy sikerül, vagy nem! (ebben az esetben 15 percig tartott!)
    2. otthagyja a "halottat" és azokkal foglalkozik, akiknek több esélyük van a túlélésre!

    Tehát: ha a klinikai halál állapotában lévő kisgyerekkel foglalkozik több percen át, aztán vagy sikerül újraéleszteni, vagy nem! És ha ezalatt az idő alatt másik kettő elvérzik, pedig megmenthette volna....??????”
  • 5. kismoncsi 2008. november 28. 10:23
    „Giovanni!
    Inkább elkeserítő mint vicces! De maximálisan egyetértek!”
  • 4. B.Giovanni 2008. november 28. 10:02
    „Azért , ha elolvassuk normálisan a cikket, úgy jön ki belőle, hogy 1 mentőautó ment ki a helyszínre?
    Így nehéz is lenne annyi gyerekkel foglalkozni......ha esetleg 3-4 mentőautó lett volna a helyszínen, talán akkor lett volna elegendő orvos is a sérültekre.

    Ez a mai magyar egészségügy, vicc az egész.”
  • 3. kismoncsi 2008. november 28. 09:51
    „Annak a szerencsétlek gyereknek vajon lesz maradandó károsodása? Nagyon sok idő telt el az újraélesztésig!!! Elképesztő!”
  • 2. che 2008. november 28. 08:53
    „MO-n a statisztikák és a protokoll döntik el az emberek életét ! A valóság az viszont egészen más, az nem kimutatható-főleg egy uniós országban !”
  • 1. KamuNeni 2008. november 28. 08:48
    „A mentosok egy kicsit hulyek MO-n. Mi az hogy azt hitte?? Hinni a templomba szoktak. A mentosnek az a dolga hogy meg a halottat is eleszteni probalja. Vagy ki kell rugni vagy vissza kuldeni tobb tanfolyamra es addig ne lehessen mentos. A munka nem jarandosag hanem ajandek es ha nem vegzi rendesen akkor ideje olyannak atadni aki a legjobbat tudja adni a leg lelkiismeretesen.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rúgott a rebiszes, tört a csigolya

Letöltendő szabadságvesztésre ítélte a Fővárosi Ítélőtábla a Rendészeti Biztonsági Szolgálat egyik… Tovább olvasom