Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Hétezermilliárd autóutakra 2040-ig

Összesen csaknem 7 ezer milliárd forintot költene a Népszabadság információja szerint a kormány a magyar úthálózat fejlesztésére.
A lap szombati számában azt írja, hogy újabb gyűrűt kaphat Budapest: a kormány nemcsak az M0-st fejezné be, de egy másik elkerülőt is építene a főváros körül.

A közúthálózat 2027-ig több száz kilométer autóúttal és főúttal bővülhet, ha sikerül előteremteni erre úgy háromezermilliárdot. A jelentősebb beruházások többsége csak a ködös jövőben valósulhat meg – újabb négyezermilliárdért - írja a lap.

A kormány határozatából kimaradt, a lap azonban úgy tudja: a 2027-ig tervbe vett beruházások megvalósításának költsége meghaladná a 2900 milliárd forintot. Mivel az útépítők első számláinak kifizetése 2014-től lenne esedékes, mindez évente úgy 200–210 milliárd forint elköltését feltételezi a gyorsforgalmi utakon a program lezárásáig. Ha pedig ez valahogy összejönne, szakértői szinten a tervnek van egy következő, 2040-ig előremutató fejezete is. Ennek programmá emelésével a döntéshozók 13 évre további mintegy négyezermilliárd forint felhasználását vennék tervbe.

Olvasóink írták

  • 17. igazságkereső 2011. július 02. 16:14
    „Elolvastam a cikket és nem volt nehéz felismerni a Népszabadság stílusát!"...többsége csak a ködös jövőben ...." Bizony jó lett volna az is,ha a lap ír néhány sort a ma már tisztán látható múltról is (pl.: 2004-2010 közötti időszakról!),hogy még is hová tűnhetett el kb. 13 000 milliárd forint, miért lett megvezetve Magyarország lakossága,hogy "alig bírtam túlélni, hogy hazudtunk reggel délben meg este, úgy tettünk, mintha kormányoztunk volna,stb." Nem lehetséges,hogy eközben tűntek el az ezermilliárd forintok? Lehet,hogy Almunia pénzügyi biztos úr ezért pirított rá Gyurcsány Ferencre, mely témát "teljes terjedelmében" közli a Demokrata 2011. január 11.-i száma! Érdemes elolvasni,nagyon tanulságos!”
  • 16. booo 2011. július 02. 15:57
    „Szerintem elírták a dátumot! 2140-et akartak írni!
    Vicc az egész, ilyen hosszú távra NEM LEHET tervezni! Ezek csak ígéretek maradnak!”
  • 15. cleanx 2011. július 02. 15:43
    „2040?..miért nem 2080-ig terveznek már? Lehet addigra már út se kell, mert minden repül felette :)
    Itt megnézheted a Magyarország autópálya-szakaszait átadásuk éve szerint:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarország_autópályái”
  • 14. Lacimaci 2011. július 02. 15:00
    „Nesze semmi fogd meg jol!!”
  • 13. ízizí 2011. július 02. 14:58
    „10. Közben korrigálták a forrásul szolgáló linken a cikket, természetesen nem 420 milla Huf volt a kínai hidacska megépítése, de érdekes, mert külföldi források is eltérően jelölik meg ezt az összeget.”
  • 12. billan 2011. július 02. 11:54
    „2. Wacky
    Butaságot írsz, mert csak 1 tényezőt vettél figyelembe.
    - Zárt pályás közlekedésnél nem számoltál azzal az infrastruktúrával, akik a zártságot biztosítják. (Bakterok, jegyellenőrük, jegyárusok tömege.)
    -A mai vonatközlekedés jellemzően 10-20 %-os kihasználtsággal történik. Lefordítom egy példával: 10 utas 900 kg-os össztömegének A pontból B pontba történő szállítása x személy főállású alkalmazásával történik (jegypénztáros, jegyellenőr, bakterek, mozdonyvezető) egy 40 tonna tömegű sok üzemanyagot fogyasztó nehéz acéljárművel (motorvonat). Iskolai fizikaóra: hasznos munka, teljesítmény. :)
    -Az utasok jellemzően nem a két vasútállomás között szeretnének csak utazgatni, tehát a vasút által kínált szolgáltatás közel sem elégséges számukra, mivel további közösségi közlekedési formákat kell igénybe venniük.
    - a gyorsaságról kényelemről, az utazás szabadságának (megállok egy fagyira út közben) érzetéről, 2.nél több utas esetén az árról már nem is beszélnék, mert azok mind az egyéni közlekedési forma felé billentik a mérleget...”
  • 11. szilencium 2011. július 02. 11:49
    „Ebben a témában a témában nem lehet igazságot tenni!Amikor megjelent a vasút,akkor is maradtak az emberek a lovaknál.Amikor megjelent a repülő,akkor is maradtak az emberek a vonatnál.Ahol jól kiépített,gyors vonat hálózat van ott is rendszeresen bedugulnak a hatalmas forgalmakra tervezett autópályák!Majd a szénhidrogén készletek apadása és a fejlesztő munka megoldja a problémát.
    Épp a minap láttam képet arról,hogy ismét elővették a jó.öreg Velorex,bőregér gondolatát Svájcban.Ötvözték az autó és motor tulajdonságait,ebből pedig két fő számára,kényelmes,közlekedést könnyítő megoldás született!
    Nyilván a teherszállítás kérdése más téma.Ebbe nem is akarok belefolyni!”
  • 10. ízizí 2011. július 02. 11:40
    „9. A lenti linkkel kapcsolatban csak egy érdekes adat, nem kommentálnám (off topic):
    A kínaiak a most átadott tengeri 36,48 km-es, 2x3+leállósávos sztrádájukat 420 millió Huf-ból építették.
    Az M43 Makótól Nagylakig tartó, 23 km-es, 2x2+leállósávos szakaszát 3,4 milliárd! Huf-ból tervezik megépíteni...”
  • 9. ízizí 2011. július 02. 10:57
    „2. A tömegközlekedés sajnos nem tudja kiváltani, az autós közlekedést, gondolj csak pl a csomagszállítás problémájára. Max egy bőröndöt tudsz magaddal vinni...Épp az, hogy mégtöbb közút kell. Új autópályák (M4, M8, M9), és a meglévőek szélesítése plusz sávokkal. A városokat elkerülő autópályákon az autók se annyira környezet szennyezőek, nem fogyasztanak annyit, mint pl városokban pöfögve, tötyögve.
    Új barátaink még a tengerre is autópályát építenek: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/02/atadtak_a_vilag_leghosszabb_tengeri_hidjat/”
  • 8. Zsoltee0716 2011. július 02. 09:53
    „5. szabozoli22 2011.07.02. 09:27

    Számomra az a fura, hogy egy 90-es évek beli autó ezesetben egy benzines Tico, már a zöldkártyán fekete matricát kapott, de egy 1,6d Ascona pedig zöld színűt.

    De mint mondják a dízel erőforrásé a jövő.”
  • 7. szabozoli22 2011. július 02. 09:42
    „10-ből kb 8-9. A maradék 1-2 euro4 vagy talán elvétve euro3. Ugyanis a fuvarozók törekednek a minél nagyobb euro besorolású kamionok beszerzésre, mert a pályadíjak így jóval olcsóbbak a nagyobb euro besorolású járművekre mivel környezetbarátabbak.”
  • 6. Wacky 2011. július 02. 09:34
    „5. szabozoli22 2011.07.02. 09:27

    Na de a futtatott kamionok hány %-a ilyen??”
  • 5. szabozoli22 2011. július 02. 09:27
    „"egy kamion rengeteg üzemanyagot fogyaszt el útja során, melynek hatásfoka igen csekély, viszont környezeti terhelése nagy"

    Miről beszélsz? Látszik, hogy laikus vagy ezen téren. Egy euro5-ös EEV-s vagy a lassacskán bejövő euro6-os motorok tiszta vizet pöfögnek ki. Sőt! Lehetett olvasni neten egy cikket miszerint tisztább levegőt nyomnak ki ezek a motorok mint a nagyvárosok levegője...... El lehet akkor gondolkozni, hogy mennyire is szennyezőek ezek a motorok.”
  • 4. bagoly 2011. július 02. 09:25
    „Addigra beledöglünk a füstbe.”
  • 3. Zsoltee0716 2011. július 02. 09:20
    „2. Wacky 2011.07.02. 09:06

    Végre olyan aki az autó ellen is van és fejlesztés tartja szemelőtt.”
  • 2. Wacky 2011. július 02. 09:06
    „Elég nagy baj, nem lenne szabad a közút hálózatot még jobban növelni... a vasutat és egyéb közlekedési módokat kéne növelni!! 1 db 7 kocsis szerelvényen melyet villanymozdony húz 800-1000 utas elfér... nézzük meg hogyha mindez kocsival van megoldva, micsoda hosszú sort kapunk... tudjuk ugye hogy 1 kocsi ritkán van tömve, általában 1-2 személy ül benne... ergo követési távolsággal és kocsihosszal számolva 1 kocsinak kell 9-8 méter... számoljunk 8 méterrel és 800 utassal és 2 személlyel kocsinként, az 400 kocsi, kb. 3,2 km hosszú... és mindegyik használ benzint, mindegyik pöfékel, és mindegyik baleset veszélynek van kitéve, és mindegyikben 1 személynek az utat kell figyelnie, és nem lankadhat a figyelme...

    A vasút fejlesztése árufuvarozás szempontjából is döntő tud lenni... egy kamion rengeteg üzemanyagot fogyaszt el útja során, melynek hatásfoka igen csekély, viszont környezeti terhelése nagy!! jelenleg annyira el van maradva ez a része a szállításnak, hogy csak külföldre 1000 km-en felülre éri meg szállítani ROLA szerelvényeken a kamionokat, Kiskundorozsmán és Sopronban van 1-1 ilyen ROLA fel-le rakó hely egész Mo.-on... több kéne, és pálya fejlesztések, új szerelvények...

    1 gond van:
    még mindig az autót tartják az emberek a megfelelő közlekedési eszköznek... nem azt mondom hogy rossz dolog, DE a környezeti terhelés, a pénztárcán megterhelése(valamilyen formában), és a zsúfolt utak, nagyon sok bajt okoznak...

    mondhatnánk, hogy IGEN!! pont ezért lesz építve ez a sok km út... tessék visszaemlékezni!! amikor a Rókusi körúton már elviselhetetlen volt a zsúfoltság, hát kiszélesítették, gondolták ez megoldja... nem így lett, 1 max. 2 év alatt újra tele lett, és ugyanott voltunk...

    Ezért mondom hogy nagyon nagy baj hogy az úthálózatra fektetik a hangsúlyt, más közlekedési módok helyett!!:((((”
  • 1. KamuNeni 2011. július 02. 08:16
    „Termeszetesen koldult EU-s penzbol. Nem is olyan buszkeseg akkor igaz?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leesett a háztetőről egy férfi Budakeszin

Súlyos, életveszélyes állapotban szállítottak kórházba egy férfit, aki péntek este Budakeszin… Tovább olvasom