Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Hoffmann: beváltották a reményeket a délutáni iskolai foglalkozások

Alsó tagozaton eddig a diákok mindössze 17 százaléka kért felmentést a hét minden napjára, további 10 százalék pedig a hét egyes napjaira.
Beváltották a reményeket a délutáni foglalkozások, amelyekre egyre többen jelentkeznek az általános iskolákban - mondta Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Az államtitkár a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ felmérései alapján közölte: alsó tagozaton eddig a diákok mindössze 17 százaléka kért felmentést a hét minden napjára, további 10 százalék pedig a hét egyes napjaira, tehát a diákok több mint kétharmada - szabad döntés alapján - igénybe veszi a délutáni iskolai foglalkozásokat.

Beszámolt arról, hogy felső tagozaton 57 százalék kért felmentést a hét minden napjára, 13 százalék pedig a hét egyes napjaira a délutáni foglalkozások alól.

Hoffmann Rózsa emlékeztetett: a 2011-es köznevelési törvényben arra a társadalmi igényre reagáltak, hogy azokkal a gyerekekkel foglalkozzon az iskola, akiknek a szülei és a hozzátartozói elfoglaltak délutánonként. Felhívta a figyelmet arra, hogy az általános iskoláknak kötelező nyitva tartaniuk délután 4 óráig, igény szerint pedig 5 óráig.

Utalt arra, hogy számos tapasztalat alapján növekszik azoknak a gyerekeknek a száma, akik eredetileg felmentést kértek ugyan, de amikor a társaiktól megtudják, hogy az iskolákban változatos programok vannak, visszajárnak délutánonként. Kiemelte, hogy ezek függnek a személyi és technikai feltételektől, de az iskolák szakmai tekintetben önállóak, az igazgatók döntenek a délutáni programokról, s ők felelnek a foglalkozások megtartásáért.

A miniszter kérdésre válaszolva elmondta: a délutáni foglalkozásoknak a tanulmányi eredményekre gyakorolt hatását egy év múlva lehet lemérni.

További kérdésekre Hoffmann Rózsa közölte: a központi kerettantervekből fakadóan egy évfolyamnak egy adott tantárgy esetében egy- vagy kétféle tankönyvnél többre nincs szüksége, a részletek kidolgozása pedig jelenleg is folyik szakértői szinten. E tekintetben az állam felelőssége egyértelmű: a szülőkkel, a pedagógusokkal és a diákokkal kell egyeztetni - tette hozzá.

Emődiné Csapó Barbara, a Magyar Szülői Közösségek Egyesületének elnöke arról szólt, hogy az esélyegyenlőség megteremtését is szolgálják a délutáni foglalkozások, a szülőknek pedig nagy segítség, hogy jó helyen tudják a gyermekeiket. A sokféle program között szerepel médiaszakkör, zenei képzés, sportfoglalkozás és tehetséggondozó szakkör.

Mint mondta, van olyan iskola, ahol az elmúlt időszakban a kétszeresére nőtt azon gyermekek száma, akik kérték a délutáni foglakozásokat.

Homolay Károly, a XI. kerületi Gárdonyi Géza Általános Iskola igazgatója kiemelte: tapasztalataik szerint valós szülői igény van a délutáni foglalkozásokra, náluk 466 diákból 315 igényelte ezeket, s a tanulás mellett népszerűek a felzárkóztató, illetve a tehetséggondozó programok, továbbá 130 tagú kórusuk, valamint színjátszó szakköreik is vannak. Bakancsos klubjukkal havonta egyszer kirándulnak, moziba pedig szombat délelőttönként családostul viszik a gyerekeket.

Utalt arra: nem volt még példa iskolájukban arra, hogy igény esetén ne engedték volna el délutánra a tanulókat, illetve előfordult, hogy a szülők kérték, hogy maradjon benn az iskolában délután is a gyerekük, mert romlottak a tanulmányi eredményei.

Szigethy Pálné XI. kerületi tankerületi igazgató közölte: iskoláikban a diákok 20 százaléka kért délutáni foglalkozások alóli felmentést alsó tagozaton.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fischer Ádám a Metropolitan Operaházban vezényel szilveszterkor

A MET-ben több mint 60 év után vezényli ismét magyar karmester a bécsi klasszikust. Tovább olvasom