Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Hűtlen kezelés a Duna Televíziónál?

A Duna Televíziót felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány ellenőrző testülete szerint különösen nagy értékre elkövetett hűtlen vagy hanyag kezelés alapos gyanúja merül fel két műsorkészítésre kötött szerződés esetében - olvasható abban az MTI-hez csütörtökön eljuttatott levélben, amelyet az ellenőrző testület a közalapítvány elnökének és tagjainak címzett. A televízió csütörtöki reagálásában azt közölte, hogy vizsgálatot kérnek a két emlegetett szerződés ügyében.
Az ellenőrző testület levelében az olvasható, hogy Cselényi László, a Duna Televízió elnöke 2010 januárjában koprodukciós együttműködésről szóló szerződést kötött a Jade Dragon TV Kft.-vel és a See Walker Television Kft.-vel a nyolcrészes Egy különleges ember, című, illetve a hatrészes Sulibuli című produkciók elkészítésére. Az egyik megbízás 205 millió 200 ezer, a másik 162 és fél millió forint kifizetéséről szól. A testület levele ezután azt ismerteti, hogy ezeknek a műsoroknak az elkészítésére a fenti cégek a Mega Film Kiadó Kft.-vel szerződtek. Ezek a szerződések azonban a nyolcrészes produkció esetében 64 millió forint, a hatrészes esetében pedig 48 millió forint vállalkozási díj kifizetéséről szólnak.

A levél megállapítja, hogy Cselényi László koprodukciós együttműködés jogcímen a piacon hozzáférhető ár többszöröséért rendelte meg ezeket a műsorokat, ezzel 255 millió 700 ezer forint "szükségtelen és indokolatlan többletkiadást, azaz kárt okozott" a Duna Televíziónak. A testület levele szerint a két, műsorkészítésre kötött szerződésnél felmerül a különösen nagy értékre elkövetett hűtlen vagy hanyag kezelés alapos gyanúja.

Az MTI megkereste a Mega Film ügyvezető igazgatóját, Kálomista Gábor producert. Ő elmondta: nem tudja, milyen összefüggés van a Duna TV és a Jade Dragon, illetve a See Walker cégek között, így nem volt tudomása arról, mekkora összegre kötött a két fél szerződést. Úgy folytatta: ő a Nemzeti Filmirodánál 64 millió és 48 millió forinttal regisztrálta a készülő filmeket, s ezeket az összegeket ott el is fogja számolni.

Mint hozzátette, annak pedig ő is ugyanúgy örül, ahogyan a helyében bárki más is örülhetne, hogy a mai gazdasági viszonyok között egyáltalán azok sorában lehet, akik filmet készíthetnek.

A Duna Televízió csütörtökön azt közölte az MTI-vel, hogy "a kurátornak az a dolga, hogy ellenőrizzen, hiszen a Duna Televízió tulajdonosi testületét, a kuratóriumot képviseli, az ellenőrző testületnek pedig az a feladata, hogy kuratóriumot felügyelje". Ezért Cselényi László, a televízió elnöke a kuratórium vizsgálatát kéri a két emlegetett szerződés ügyében, mert ezt tartja rendjén valónak.

Mint írták: a szerződések jogászok, ügyvédek jelenlétében és ellenőrzése mellett készültek, kellő biztosítékot, szigorú garanciákat tartalmaznak minden esetleges visszaélés esetére.

A Duna Televízió Zrt. a szerződéses partnereit, azaz a produceri irodákat felszólította, hogy részletesen számoljanak be a filmek költségeiről, megvalósításáról. A szerződések hibátlan teljesítését megelőzően a Duna Televízió Zrt. a szerződéses partnereket megillető díjból jelentős összegeket tart vissza a szerződések szerint. A televízió menedzsmentje is megteszi a szükséges jogi lépéseket - tették hozzá.

A Duna Televízió hétfőn és szerdán is közleményben adta hírül, hogy a szóban forgó, műsorgyártásról szóló szerződések hazai piaci árakat tartalmaznak, továbbá nyilvánosak, így a bennük foglalt teljesítés menete ellenőrizhető.

Az ügy előzménye, hogy Szabó László, a Duna TV-t felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány Fidesz által delegált tagja hétfőn ismertette a sajtó képviselőivel, hogy két produkció esetében közvetítői szerepet játszó cégeken keresztül adta tovább megrendeléseit a Duna Televízió, így az Egy különleges ember című produkció esetében a 162 és fél millió forintos szerződést 48 millióért, a Suli Buli című produkció esetében a 205 milliós szerződést 64 millióért szállította le a gyártó cég.

A delegált ismertette a közvéleménnyel először, hogy a Sulibuli című produkcióra a See Walker Television Kft.-vel szerződött a televízió, az Egy különleges ember nevű tévés műsort pedig a Jade Dragon TV Kft. nevű cég készíti. Az ügy érdekessége - fűzte hozzá hétfői sajtótájékoztatóján a kurátor -, hogy mindkét cégnek ugyanaz a székhelye, illetve ugyanazzal az ügyvezetővel szerepelnek a cégbírósági nyilvántartásban.

A hírre a Duna Televízió már hétfőn rövid közleményben reagált. Ebben azt írták, hogy a csatornának semmiféle közvetítő céggel nincs szerződése. Kifejtették, hogy a Duna Televízió kizárólag produceri irodákkal szerződött konkrét produkciókra "a szinopszisok, a rendezők, szereplők és más alkotók személyének ismeretében." A közlemény szerint szokásos hazai piaci átlagáron készülnek a Szabó László által említett sorozatok és az egyes epizódok.

A Hungária Televízió közalapítvány kuratóriuma egyelőre nem vizsgálja a Szabó László által a sajtótájékoztatón, és a hétfői kuratórium ülésén is ismertetett, több száz millió forintról szóló szerződések körülményeit.

Olvasóink írták

  • 6. dodó 2010. július 02. 17:08
    „Egy újabb antiszemita támadás a "nemzeti tévé" ellen.”
  • 5. deszkás 2010. július 02. 13:04
    „A sej de haj de rityityi csatorna sarba van? Nahát .”
  • 4. Léni 2010. július 02. 12:15
    „Nem létezik! A NEMZET TELEVÍZIÓJA? Imádják magukat tömjénezni. Arra kíváncsi lennék, hogy
    a többi televíziós csatorna kiknek szól? Azokhoz, akik nem a nemzethez tartoznak?
    Nehogy úgy járjanak a Fidesszel, mint Sólyom László járt!
    A Fidesz először azokat szúrja hátba, akik őket segítették, így nem kell lekötelezettnek
    lenniük. Ez a Duna TV-re is jellemző volt Sólyom Lászlóhoz hasonlóan. Egyébként is kell a hely!!!
    Az első Fidesz kormány idején Torgyán dr-ban landolt a bökő, pedig ha a kisgazdák nem adják át
    a szavazataikat, Orbánból talán soha nem lesz miniszterelnök! Ez is a hála egy fajtája.”
  • 3. gavallér 2010. július 02. 11:18
    „Ne gondoljon itt senki semmi rosszra! Hűtlen kezelés az nem azt jelenti, hogy lopás. A példában szereplő
    eset teljesen törvényes keretek között történt. Ilyenkor az szokott reklamálni aki nem került ilyen helyzetbe
    vagy neki kevés jutott. A példában szereplő intézmény vezetője ott követte el a hibát , hogy nem , vagy csak keveset adott egyes embereknek.Most ezek az emberek úgy viselkednek mint a ma született bárány
    mindaddig míg nem kerülnek pofát befogó helyzetbe egy pár milla vagy egy jó állás és kussol.”
  • 2. klj_54 2010. július 02. 09:25
    „Kell a hely azoknak, akik az anallingust Orbán Viktoron gyakorolják!”
  • 1. rolee 2010. július 01. 23:44
    „Magyarország 2010”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A KENÓ nyerőszámai

A Szerencsejáték Rt. tájékoztatása szerint a július 1-jei KENÓ-játékban a következő számokat… Tovább olvasom