Délmagyar logó

2016. 02. 12. péntek - Lívia, Lídia -1°C | 10°C

Internetes adóügyintézést akarunk!

A magyar adóhatóság ugyan elmozdult az online ügyintézés irányába, további fejlesztések szükségesek, illetve ügyfélszolgálatokat kellene felállítani a bevásárlóközpontokban és a postákon is - tartalmazza a PricewaterhouseCoopers (PWC) nemzetközi tanácsadó cég kutatásának összefoglalója, amelyet eljuttatott az MTI-nek is.
A kutatásban részvevőknek arra kellett válaszolniuk, hogy mennyire elégedettek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tevékenységével.

A válaszadók elfogadták azt, hogy az adóhivatali ellenőrzés eszköze a gazdaság kifehérítésének. Ugyanakkor speciális nyelvi és gazdasági tudást várnának el az ellenőröktől.

Külön kérdések szóltak arról, hogy mi lesz a sorsuk az adóhatósági megállapításoknak. Amikor megszületik egy határozat, az adózók az észrevételezési szakaszban igen jó aránnyal tudják megváltoztatni - részben vagy egészben - az adóhatóság álláspontját.

A gondok akkor kezdődnek, amikor jogerős lesz a határozat, és elkezdődik a jogorvoslat. A fellebbezések fele már sikertelen. Még rosszabb a hatósági határozatok megváltoztatási aránya a bírósági felülvizsgálatok során - írja a PWC.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Galériák

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Simor szerint nem biztos, hogy tartható a jövő évi inflációs cél

A Magyar Nemzeti Bank elnöke szerint magasabb lesz az infláció jövőre, mint azt az MNB szakértői a Széll Kálmán Terv 2.0 előtt várták. Tovább olvasom