Délmagyar logó

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 6°C | 9°C Még több cikk.

Irány a sítábor!

ma már szinte minden iskola szervez a téli hónapokban a gyerekeknek oktatással egybekötött sítábort.

Hazai körökben is egyre népszerűbb sportolási lehetőség a síelés, és ma már szinte minden iskola szervez a téli hónapokban a gyerekeknek oktatással egybekötött sítábort. Igaz, hogy a síelés lassan kinövi a „klasszikus téli sport" státuszt, késő ősszel és kora tavasszal is egyre többen utaznak az Alpok vagy a Kárpátok pályáira, hogy élvezhessék a csodálatos tájakat, a hegyi levegőt és a sportolás nyújtotta örömöket.

Bőrünk védelmében

Érdemes bőrünk védelme érdekében megszívlelni néhány dolgot. A magasságnak köszönhetően a felettünk elhelyezkedő levegőréteg vastagsága kisebb, mint az alacsonyabban fekvő területeken. Így a napfényt sem szűri olyan mértékben, mint amit bőrünk megszokott. A hó ráadásul kb. 80 százalékban vissza is tükrözi a napsugarakat, figyelembe véve az ózonréteg vastagságának csökkenését is, a hegyekben lényegesen magasabb UV-terhelés éri a bőrünket és a szemünket. Ráadásul csalóka az is, hogy a hideg miatt nem érezzük olyan intenzívnek a napsugárzást, illetve felhős vagy ködös időben is erős a felhőkön átszűrődő sugárzás.

Használjon fényvédő krémet!

Ajánlott tehát a magas faktorszámú fényvédő krém (60-as vagy 100-as) használata. A vizes alapú zseléket vagy naptejeket azonban kerüljük, ugyanis ezek 0 fok alatt az arc pórusaiban megfagyhatnak, károsítva ezzel a bőrt. Zsíros kenőcsök használata sem javasolt, mert ezek alatt nem tud szellőzni a bőr, a pórusok eltömődnek, ami pattanásokat okoz. A megfelelő minőségű fényvédő krém nemcsak a káros sugárzástól véd, hanem ápoló hatású is, amire különösen szükség van, hiszen a síelés közben keletkező menetszél vagy a csípős-szeles idő erősen szárító hatású. A fényvédőt nemcsak az arcra kell használni, célszerű a nyakat, fület és a kézfejeket is bekenni. Az ajakápoló lehet zsírosabb és szintén tartalmazzon fényvédő faktort.

Viseljen sapkát!

A sapka viselése síelésnél fontos. Ebből kétfajtát érdemes a csomagba készíteni, egy vastagabbat a szeles, metsző, jeges, hófúvásos időre és egy vékonyabb, lehetőleg pamut alapanyagút a naposabb, szélcsendesebb időre. Sportolás közben erősen izzadhatunk, melegünk lehet, különösen, ha verőfényes napsugárzás van, de fejfedő nélkül akár napszúrást is kaphatunk vagy a hidegben megfázhat a fejbőr, aminek korpásodás, hajhullás vagy akár lázas felső légúti hurut is lehet a következménye.

A kesztyű kötelező!

A kesztyű viselése síelés közben kötelező! Ennek nem annyira bőrgyógyászati jelentősége van, mint inkább balesetvédelmi. Komoly sérüléseket kerülhetünk el így.
Ha már a ruházatnál tartunk, rendkívül praktikusak a pamutból készült aláöltöző ruhák, ezek magukba szívják a nedvességet ezáltal szárazon tartják a bőrt.

Fontos a jó cipő

Amennyiben a cipőnket használtan vásároljuk, úgy az első használat előtt érdemes 4 napot a cipő fertőtlenítésére szánni (a formalinos módszerrel a kórokozók elpusztíthatók). A cipőt mindig vastag sízoknira kell felpróbálni, fontos, hogy sehol ne nyomjon. A kelleténél kisebb cipő – síelés közben talán észre sem vesszük – hólyagképződést vagy a körmök traumás sérülését, leválását idézheti elő.

Folyadékpótlás

A megfelelő folyadékpótlás tea vagy ásványvíz formájában a legideálisabb!

Síszemüveg UV-szűrővel

A síszemüveg megbízható UV-szűrővel kell hogy rendelkezzen. Mit ismert, az UV-sugárzásnak szerepe van a szürke hályog kialakulásában. Célszerű ebből is kettőt vásárolni, napos időre sínapszemüveget, míg a viharos-szeles napokra a hagyományos formát használhatjuk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pannonhalma és Alsószeli testvérek

Hosszú távú együttműködési megállapodást írt alá Pannonhalma és a szlovákai Alsószeli önkormányzata.… Tovább olvasom