Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Ismerje meg az elektronikus ügyintézést!

Hazánkban is egyre bővülnek az elektronikus ügyintézés lehetőségei. de kevesen ismerik őket.

Hazánkban is egyre bővülnek az elektronikus ügyintézés lehetőségei. Ugyanakkor – csornai tapasztalat szerint – kevesen ismerik még az új szolgáltatásokat.

Magyarországon az Európai Unió elvárásainak megfelelően fontos cél a modern, gyors, polgárbarát ügyintézés informatikai feltételeinek megteremtése. Mostanra létrejöttek az elektronikus ügyintézés jogszabályi feltételei, így ma már több elektronikus szolgáltatás elérhető az állampolgárok számára.

– Ilyen a BM Központi Hivatala által működtetett Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer (XR), amely tavaly november óta a csornai okmányirodában is az ügyfelek rendelkezésére áll – mondta dr. Egresiné dr. Kiss Mária aljegyző. – A rendszeren keresztül 25-féle ügyben ügyindítási, 80-féle ügyben időpont-foglalási lehetőség áll az ügyfelek rendelkezésére, akik – tapasztalataink alapján – nem ismerik még ezt a szolgáltatást. A személyes megjelenés még nem mellőzhető az okmányirodában, hisz ez a rendszer a megfelelő elektronikus aláírási és az elektronikus illetékfizetési feltételek megteremtésével teljesedik ki.

Dr. Egresiné szerint az elektronikus ügyintézés bevezetésének újabb állomásaként az eddig kialakított szolgáltatásokhoz kötődően idén április elejétől működik az elektronikus ügyfélkapu. Az az eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba a központi rendszer útján az elektronikus közigazgatási ügyintézést, illetve elektronikus közigazgatási szolgáltatást nyújtó szervekkel. Annak érdekében, hogy az ügyfelek az ügyeiket így intézhessék, személyes ügyfélkaput kell nyitniuk. Ezt megtehetik személyesen az ország bármely okmányirodájában vagy interneten keresztül. Az elektronikus aláíró eszközzel már rendelkezők a www.magyarorszag.hu portálon keresztül kezdeményezhetik a regisztrációt.

A magánszemélyek és az egyéni vállalkozók személyi jövedelemadó-bevallásának végső határideje május 20. Ők az okmányirodában ezt megelőzően kapott felhasználói névvel (azonosítóval) és jelszóval tudják az interneten, a www.magyarorszag.hu kormányzati portálon elérhető ügyfélkapun keresztül benyújtani saját bevallásukat és adatszolgáltatásukat az APEH-hoz. Az ügyfélkapu használatához feltétlenül kell rendelkezni e-mail címmel. Akik élni kívánnak az elektronikus adóbevallás lehetőségével, azok május első napjaiban jelenjenek meg az okmányirodákban, számoljanak azzal, hogy a regisztrációt követő öt munkanap múlva nyílik csak az ügyfélkapu.

Az aljegyző szólt arról is, hogy április elsejétől az okmányirodában nem lehet illetékbélyeggel fizetni, csak csekken. Ám a csornai okmányirodában az ügyfelek házipénztárba fizetik az illetéket, feleslegesen nem küldözgetik őket. Csak azoknak kell postán feladniuk a pénzt, akik más csekken is kötelesek fizetni, például közlekedésigazgatás esetén.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dolgozók a gimnáziumban

Az élethosszig tartó tanulás lassan beivódik a köztudatba. Gyakran halljuk, sokszor hivatkoznak is rá a munkaerő versenyképessége ügyében. A felnőttképzésre – történjen az iskolarendszerű vagy piaci alapon – ebben a folyamatban fontos szerep hárul. Különösen a középfokú iskolarendszerű felnőttoktatásra, amelynek Győrben jelentős bázisa épült ki az elmúlt 40 év alatt. Tovább olvasom