Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Jó hírnevének megsértése miatt pert indít Rákay Philip

Jó hírnevének megsértése miatt pert indít Rákay Philip, a Magyar Televízió intendánsa és a Contact Média Kft., mert szerintük a Blikk című napilap csütörtöki cikke és Helmeczy László ügyvéd valótlan és bűncselekmény elkövetését hamisan sugalló állításokat tett róluk.
A lap csütörtöki számában azt írta: milliós kommunikációs tanácsadói szerződéseket kötöttek fideszes önkormányzatok az elmúlt években Rákay Philip cégével.

A Blikkhez került "hivatalos dokumentumok" szerint a Contact Média 2008 és 2010 között havi 600 ezer forint plusz áfa megbízási díjért dolgozott a Fejér megyei önkormányzatnak, és öt másik, milliós szerződést is kötöttek. A sárbogárdi Petőfi Sándor Gimnázium felújítására kiírt pályázathoz kapcsolódó kommunikációs feladatokat is a Contact Média vállalta 2,5 millióért - olvasható a Blikkben.

A cikk szerint a szerződésekről tudomást szerzett Helmeczy László ügyvéd, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés volt elnöke, és feljelentést tett ismeretlen tettes ellen hűtlen kezelés miatt. Helmeczy panaszát elutasították, így pótmagánvádra vinné az ügyet.

A pénteki Blikkben Rákay Philip azt mondta: "nem voltam 2008 és 2010 között a cég ügyvezetője, csak körülbelül harmadrészben tulajdonosa, és azt sem értem, hogyan számolták a fenti összeget". Szerinte az uniós szabályok betartásával, pályázati úton kapták a megbízást. "Ezt támasztja alá az is, hogy a korábbi feljelentés miatt az ügyészség vizsgálta a szerződéseket, és mindent törvényesnek talált. Többek között azon dolgoztunk, hogy megakadályozzuk és ellehetetlenítsük a sukorói kaszinóberuházást" - tette hozzá.

Rákay Philip és Futó Barnabás ügyvéd pénteken az MTI-vel közölte: "a cikkben leírt valótlan és bűncselekmény elkövetését hamisan sugalló állítások miatt Rákay Philip és a Contact Média Kft. ügyvédi megbízást adott Dr. Futó Barnabás ügyvédnek jó hírnév megsértésének megállapítása és nem vagyoni kártérítés megítélése iránt azon sajtóorgánumok ellen, amelyek az érintettek megkérdezése nélkül, kritikátlanul átvették a cikkben leírtakat. Ugyancsak kiterjed a megbízás Dr. Helmeczy László elleni keresetlevél benyújtására, mivel a cikkben és azt követő nyilatkozataiban szintén valótlan, sértő és bűncselekmény elkövetésére utaló állításokat tett."

A Contact Média Kft. szintén közleményt küldött pénteken az MTI-nek. Ebben az áll, hogy a cég a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően végezte és végzi munkáját, és Rákay Philip az említett időszakban nem volt ügyvezetője a vállalkozásnak, sőt 2010 decemberében tulajdonrészétől is megvált.

Olvasóink írták

  • 3. DMagóg 2011. március 15. 08:31
    „"...jó hírnév..." Valaha is volt ilyen neki? Röhögnöm kell!

    "...Szerinte az uniós szabályok betartásával, pályázati úton kapták a megbízást...."
    Zuschlag is hasonlóan érvelt. Ha van igazság, akkor személyesen megbeszélhetik a különbségeket!”
  • 2. dodó 2011. március 11. 20:58
    „" Milliós kommunikációs tanácsadói szerződéseket kötöttek fideszes önkormányzatok az elmúlt években Rákay Philip, rendes magyar nevén Rákay Kálmán, az M1 intendánsának cégével.
    A Contact Média Tanácsadó Kft. csak a Fejér Megyei Önkormányzattól három év alatt áfával együtt 41 milliónyi pénzhez jutott.

    A Blikkhez került hivatalos dokumentumok szerint a Contact 2008 és 2010 között havi 600 ezer forint plusz áfa megbízási díjért dolgozott az önkormányzatnak. De Fejér megye más alkalmanként is mélyen a zsebébe nyúlt: öt másik milliós szerződést is kötöttek. Egymillióért a Fejér Megyei Önkormányzat munkáját összefoglaló kiadványt készítette el a fideszes kötődésű Hír TV egykori ismert műsorvezetője, de Rákay ,,hirdetés közzétételéért" is számlázhatott másfél milliót, 2009 októberében pedig az egészségügyi szolgáltatások fejlesztésével kapcsolatos kommunikációs feladatokra kötött 5,6 milliós megbízást. Bő két héttel ez után a Sárbogárdi Petőfi Sándor Gimnázium felújítására kiírt pályázathoz kapcsolódó kommunikációs feladatokat is a Contact Média vállalta 2,5 millióért. Az év utolsó hónapjában pedig 1,2 millió forintért esett be egy megbízás.”
  • 1. deszkás 2011. március 11. 19:31
    „A karrier rögös útja.Miért sejtem hogy - miközben sose voltam közelebb hozzá 250km-re - a 2010es cégmegválás is azért volt hogy ....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tolvajok is bontották a villamospályát Miskolcon

Fémalkatrészeket lopott a felújítás alatt lévő miskolci villamospályán négy férfi; a rendőrök… Tovább olvasom