Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Juhász: elgondolkoztató a Riporterek Határok Nélkül jelentése

Juhász Péter, az Együtt-PM politikusa szerint elgondolkodtató a magyar média és általában a demokrácia állapotáról a Riporterek Határok Nélkül (RSF) nemzetközi újságíró szervezet szerdán publikált jelentése, amely szerint Magyarország két év alatt 24 helyett csúszott vissza a sajtószabadság-listán.
A Századvég Alapítvány és a Strategopolis Kft. székhelye előtt tartott tájékoztatón az ellenzéki választási szövetség politikusa a Riporterek Határok Nélkül (RSF) nemzetközi újságíró jogvédő szervezet éves jelentésére hivatkozott, amelyik Magyarországot a 2012-es 56. helyről a 64. helyre sorolta vissza azon a listán, amely 180 országot rangsorol a sajtószabadság elveinek érvényesülése alapján.

A politikus szerint a visszaesés mindenképpen elgondolkodtató a magyar média és általában a demokrácia állapotára vonatkozóan.

Ezt folytatva azt mondta, a Fidesznek el kell számolnia azzal, hogyan fordulhatott elő, hogy Giró-Szász András kormányszóvivő "volt cége" a Strategopolis Kft. az, "amelyik a híreket ma központilag előállítja". Hozzátette: ezekből a hírekből nem csak a közszolgálati médiumok dolgoznak, de "anyagi megfontolások miatt" sokszor a magánrádiók is. Hangsúlyozta, 27 olyan magánrádióról tudnak, akik azokat a hírblokkokat használják, amelyek "gyakorlatilag a kormánypropagandáról" szólnak.

Feltette a kérdést, hogy a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) miért fizet 42 millió forintot azért, hogy megszerkesszék a híreket, mert "az MTI-től ingyen kapják meg a tartalmat, hírek előállításához felmondásához szükséges helyiségeket ingyen kapják meg a közszolgálati médiától".

Az MTVA kedden közleményben valótlannak nevezte azt a sajtóban megjelent állítást, amely szerint kiszervezte volna a hírek gyártását. Azt írták, a hírek gyártását az MTVA látja el, míg a hírek kiadásának joga a tőle független, kuratórium által felügyelt MTI Zrt. feladata. Az MTVA, amely rendelkezik a gyártott tartalom értékesítésének jogával, szerződések alapján szolgáltatást biztosít más médiaszolgáltatók számára is. Ebben az esetben 27 rádióállomás számára, szerződés alapján biztosít komplex, az MTI által kiadott hírekből összeállított híranyagot. A feladattal megbízott külső Kft. havi 3,5 millió forintért látja el feladatát, ugyanakkor havi 300 ezer forint stúdióbérleti díjat fizet az MTVA-nak.

A közleményben az MTVA azt is hangsúlyozta, hogy a rádiós hírszolgáltatás külső gyártó általi előállítása 2004-ben kezdődött a közszolgálati médiában. 2010 előtt ezt az értékesítési formát, azaz külső megbízott bevonását az MTI alkalmazta, az MTVA megalakulását követően pedig a jogtulajdonossá váló MTVA vette át.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

LMP: Orbán Viktor rossz helyen kampányol

"Még két évvel ezelőtt is paródiának tűnt volna, hogy Magyarország miniszterelnöke Pekingből küld üdvözlő levelet Iránnak az iszlám forradalom évfordulóján" - mondta Ertsey Katalin. Tovább olvasom