Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Kacsahajó-baleset: felfüggesztette a bíró a tárgyalást

Felfüggesztette a két magyar fiatal halálát okozó philadelphiai vízi baleset tárgyalását az illetékes szövetségi bíró, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse.
Felfüggesztette kedden a két magyar fiatal halálát okozó philadelphiai vízi baleset tárgyalását az illetékes szövetségi bíró, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse. Amennyiben a felek mégsem tudnak megállapodni, a tárgyalás folytatódik majd. Robert Mongeluzzi, a hozzátartozókat képviselő ügyvédi csapat tagja szerint Thomas OíNeill körzeti szövetségi bíró döntése nem számít rendhagyónak.

Philadelphiában hétfőn kezdődött meg az a per, amelyben el kell dőlnie, hogy a két magyar áldozat, S. Dóra és P. Szabolcs hozzátartozói milyen összegű kártérítésre jogosultak a Delaware folyón 2010. július 7-én tragikus balesetet szenvedett kacsahajó (kétéltű turistabusz), valamint az azt legázoló, tolóhajó által mozgatott uszály üzemeltetői részéről, akiket halált okozó veszélyeztetéssel vádolnak. A hozzátartozók szerint a balesetért mindkét vízi jármű üzemeltetője - a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks - felelős.

A két cég egymást tartja hibásnak a történtek miatt. A két cég emellett azzal érvel, hogy felelősségük mértékét az 1851-ben elfogadott hajózási felelősségkorlátozási törvény határozza meg, amelynek értelmében a felpereseket kártérítésként legfeljebb a tolóhajó és a kacsahajó árának megfelelő 1,6 millió plusz 150 ezer dollár ítélhető oda.

A törvény azon hajótulajdonosok esetében alkalmazható, akik bizonyítani tudják: nem voltak tudatában annak, hogy a birtokukban lévő járműveken tapasztalt problémák a későbbiekben halálos kimenetelű balesethez vezethetnek.

A felperesek ügyvédjei szerint azonban a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség, méghozzá a korlátozó törvényt rendelkezéseit meghaladó mértékben.

Korábban:

Philadelphiában hétfőn megkezdődött az a per, amelyben el kell dőlnie, hogy a két áldozat hozzátartozói milyen összegű kártérítésre jogosultak a Delaware folyón tragikus balesetet szenvedett kacsahajó (kétéltű turistabusz), valamint az azt legázoló, tolóhajó által mozgatott uszály üzemeltetője részéről, akiket halált okozó veszélyeztetéssel vádolnak.

A tárgyalás első napján az áldozatok ügyvédjei lejátszottak egy videofelvételt, amelyen az látható, hogy S. Dóra a matróz után dobta a mentőmellényét, miután az az ütközés előtti pillanatokban - az utasokat hátrahagyva - a Delaware folyó vizébe vetette magát. A matróz, Kyle Burkhardt egyébként, amint azt egy, a baleset utáni vizsgálat megállapította, a baleset előtti percekben sms-ezett.

A kacsahajót legázoló, uszályt mozgató tolóhajó kormányosát Matt Devlint, aki szolgálat közben folyamatosan mobiltelefonált és internetezett, tavaly novemberben halált okozó kötelességszegés miatt - ami a hajózási jogban a gondatlanságból elkövetett emberöléssel egyenértékű - egyévi szabadságvesztésre ítélték.

"Dóra a mentőmellényét Kyle Burkhardtnak dobja, hogy megmentse annak életét… és a sajátját elveszíti" - kommentálta a tárgyaláson a felvételt Robert Mongeluzzi ügyvéd.

A 2010. július 7-én történt baleset következtében elhunyt két magyar fiatal, S. Dóra és P. Szabolcs hozzátartozói mások mellett a tolóhajót üzemeltető K-Sea Transportation és a kétéltű kacsahajót birtokló Ride the Ducks nevű céget perli.

A tárgyaláson a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks egymást okolta. A K-Sea jogi képviselője, Wayne Meehan elismerte, hogy Devlin családi okok miatt - a gyereke megbetegedett - elhagyta a posztját és a balesetről nem értesítette a parti őrséget.

Mongeluzzi azt állította, hogy a kacsahajókat üzemeltető cég is hibás volt, mert a járműveket úgy tervezték meg, hogy azok rádiója és vészjelző kürtje leállított motorral nem működik. A Ride the Ducks ügyvédje, Jack Snyder szerint viszont a cég semmi olyat nem tett, amivel előidézte az áldozatok halálát. Azzal érvelt, hogy a kétéltű turistabusz az ütközéskor magatehetetlen volt.

Az ügyben illetékes szövetségi bírónak el kell döntenie hogy vonatkoztatható-e az esetre az alperesek által idézett, 1851-es hajózási felelősségkorlátozási törvény, amelynek értelmében a felpereseket kártérítésként legfeljebb a tolóhajó és a kacsahajó árának megfelelő 1,6 millió plusz 150 ezer dollár ítélhető oda. A törvény azon hajótulajdonosok esetében alkalmazható, akik bizonyítani tudják: nem voltak tudatában annak, hogy a birtokukban lévő járműveken tapasztalt problémák a későbbiekben halálos kimenetelű balesethez vezethetnek.

A felperesek ügyvédjei szerint a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség.

Fatal Duck Boat Crash Civil Trial To Begin In Philly: MyFoxPHILLY.com

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsarolás, lefejelés, pofonok: fiatalokat rabolt ki két perkátai férfi

Előzetes letartóztatásba helyezett a Székesfehérvári Törvényszék kedden két perkátai férfit, akik a… Tovább olvasom