Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Karcsúbb lesz a soproni hivatal

Folytatás az 1. oldalról.

Az átalakítás során figyelembe vették az elektronikus önkormányzat megvalósíthatóságának feltételeit, az egységes irányítás szempontjait és az egyes irodák feladatai között ma még meglévő átfedések megszüntetését.
A jelenlegi tizenkét önálló szervezeti egység helyett nyolcat javasol a városvezetés. Az adóiroda, mely eddig önálló osztályként mqködött, a költségvetési iroda utódjához, a közgazdasági osztályhoz kerül mint adóügyi csoport. Az ellenőrzési iroda is elveszíti önállóságát: ellenőrzési csoportként a jegyző közvetlen irányítása alatt dolgozik tovább. Jelenlegi formájában megszqnik a főépítészi iroda is: a városfejlesztési osztály városépítészeti csoportjaként találkozhatunk vele a jövőben kibővült, térinformatikai feladatkörrel. A városfejlesztési osztály csoportja lesz a most még a polgármesteri irodához tartozó beruházási csoport is, valamint létrehoznak egy új egységet, a pályázati és közbeszerzési csoportot, amely ugyancsak ide tartozik majd. Az igazgatási iroda változatlan feladatkörrel mqködik tovább, csak elnevezése változik osztályra. A költségvetési iroda utódja, a közgazdasági osztály a jelenlegi két csoportja mellé nemcsak az említett adóügyi csoportot kapja majd, hanem átveszi az intézményfelügyeleti irodától annak gazdasági csoportját is. Az intézményfelügyeleti iroda intézményi osztály lesz alapos átalakítással. Ide kerül az önállóságát elvesztő szociális iroda és a gyámhivatal, valamint a sportfelügyeleti csoport. A mqszaki iroda építéshatósági osztályként mqködik tovább. Megszqnik a vagyongazdálkodási iroda is, bár a feladat nyilván marad: azokat viszont a városgazdálkodási osztály csoportjaként látja majd el. Ugyancsak ide integrálják a városüzemeltetési iroda tevékenységeit.
A szervezeti változtatásokon túl az előterjesztés a hivatal tevékenységi körének bővítését is javasolja eszközök bérbeadásával, számítástechnikai és nyomdai szolgáltatásokkal, családi eseményekhez kapcsolódó szolgáltatásokkal – hogy a szabad kapacitások jobban kihasználhatók legyenek. Az optimális elhelyezkedés miatt a hivatal kezelésébe kerülhetnek olyan ingatlanok is, ahol kisebb szervezeti egységek a városházán kívül kapnának helyet.
Az átszervezés miatt várhatóan módosítani kell majd az ügyrendeket, szabályzatokat, nem is beszélve a minőségügyi eljárásokról. Módosítják az összes munkaköri leírást, minimum annyiban, amennyiben változik a szervezeti egység elnevezése. Ám ennél sokkal többről van szó a jelenlegi irodavezetők tekintetében. A javaslat szerint ugyanis a hivatal valamennyi osztályvezetői állását megpályáztatják. Természetesen pályázhatnak a jelenlegi, tapasztalt vezetők is, ám hogy kik nyerik el a megbízásokat, az még a jövő zenéje.
Persze az előterjesztést még el kell fogadnia a közgyqlésnek, de miután a városvezetésnek abszolút többsége van a képviselő-testületben, szinte biztosra vehető, hogy a terv megvalósításához közgyqlési felhatalmazást kap. Ez esetben már július elsejével életbe lépnek a változások.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyerekeket gyógyítani

a legnagyobb kihívás

A győri Petz-kórház dr. Székely Ferenc-emlékéremmel kitüntetett két fiatal orvosa: dr. Báthori… Tovább olvasom