Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 1°C | 8°C Még több cikk.

Katasztrófaturisták Kolontárnál: megsértették a magyar légteret

Kolontár - Egy kisrepülő és egy helikopter sértette meg a magyar légteret csütörtök délután; a magyar légierő gépei kivezették őket az országból. A gépekről valószínűleg felvételeket akartak készíteni a környezeti katasztrófáról.
Egy kisrepülő és egy helikopter sértette meg a magyar légteret csütörtök délután; a magyar légierő gépei kivezették őket az országból - közölte a Honvédelmi Minisztérium az MTI-vel.

"A magyar légierő készültsége megfutamította a betolakodókat" - áll a tárca sajtóosztálya által az MTI-hez eljuttatott közleményben. Mint írták: a légtérellenőrök egy időben észlelték a szabálytalanságokat, és előbb egy vadászgépet, majd egy harci helikoptert is riasztottak.

A magyar repülők elfogták az Ausztria irányából belépett helikoptert, amely csütörtök délután engedély nélkül érkezett az ország légterébe, és valószínűsíthetően felvételeket akart készíteni a Veszprém megyei környezeti katasztrófáról.

Az Ajka környéki katasztrófa sújtotta terület fölé repülő helikoptert "a magyar légierő bemutatókról ismert Csőrike becenevű harci helikoptere Kolontár térségében elfogta. Ezt érzékelve az ismeretlen gép pilótája követte a magyar gép utasításait, amely parancsot kapott az általa azonosított idegen kivezetésére" - olvasható a közleményben.

"A légtérsértőt a Veszprém térségében gyakorlatozó Mi-24-es az osztrák határig kísérte. Az ismeretlen helikopter a határon túlra menekült" - fogalmaz közleményében a Honvédelmi Minisztérium.

A közlemény szerint "ugyanígy tett az a merevszárnyú kisrepülőgép is, amely először kényszerleszállást imitált magyar terület fölött, de aztán alacsonyan repülve mégis kisiklott a légterünkből".

A helyzetet "bonyolította" egy utasszállító is, amely nem lépett rádiókapcsolatba a magyar irányítókkal. Később a Boeing pilótája megszólalt, és a gép Románia irányába elhagyta a magyar légteret. Az időközben riasztott MiG-29-es NATO-készültségű vadászgép közepes magasságból követte az eseményeket, de beavatkozására nem volt szükség.

A közlemény szerint ritkán fordul elő, hogy ilyen szűk időhatárok között hármas feladatot kell kezelnie a magyar légierőnek, de mint ezt a csütörtöki nap is bizonyította, a magyar honvédek "éberen őrzik hazánk területét".

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Mike3 2010. október 08. 14:06
    „22: Köszi! Én is remélem, hogy összejön egyszer :) Látom képben vagy. Repülsz?”
  • 23. soligor 2010. október 08. 11:03
    „Most tulajdonkép hány tározó van még a települések környékén, mert ellentmondásosak az infók?!”
  • 22. bespin 2010. október 08. 10:51
    „18. Szívesebben hallgattam volna a az említett városrészek felett a hajtómű hangját, mint a szomszéd folyamatos hétvégi láncfűrészes hangorkánját. Remélem, összejön a dolog egyszer.
    Jó a sztori, PocketFMS, ha nem tudok navigálni.”
  • 21. bélás 2010. október 08. 10:43
    „nem bámúlni kéne, hanem segteni, igaz nem arra folyik a Duna.
    majom osztrákok, de mikor ők ömlesztették a habzó vizet, nagyon hallgattak.
    van még kettő tározó a Duna mellett, remélem mostmár tanúltunk, és kötelezni foglyák a cégeket akkik veszéllyes hulladékot tárolnak felszínen, hogy legalább dupla töltést építsenek”
  • 20. achilleus 2010. október 08. 10:04
    „2010-10-08 09:44 - Hende: A katasztrófa bizonyította, hogy a honvédségnek mekkora szerepe lehet - A vörösiszap okozta katasztrófa bebizonyította, hogy a honvédségnek mekkora szerepe lehet az elhárításban, amit most a hivatásosok végeznek Kolontáron, Devecserben, illetve az áradat ártalmatlanítási helyein - nyilatkozta a Hajdú-Bihari Naplónak Hende Csaba honvédelmi miniszter, aki szerint ,,felelőtlen döntés volt a sorkatonasággal együtt a tartalékosságot is megszüntetni". Debrecenben Bocskai dandárnál és a toborzó irodában tett látogatása kapcsán Hende Csaba elmondta: várhatóan a jövő héten döntés születik a tartalékos állomány újraszervezéséről. A tárcavezető kijelentette: most lehetett volna mozgósítani azt a több ezer katonát, akiket az elmúlt években anélkül szereltek le, hogy tartalékállományba helyezték volna őket."”
  • 19. greg 2010. október 08. 09:57
    „Azonnal le kell szedni az idegen gépeket. Ez hadüzenetnek számít! Azt hiszik nekik mindent szabad?”
  • 18. Mike3 2010. október 08. 09:35
    „16: Jaja, ez volt a terv :) Mihálytelek és Dorozsma megúszta ;) Az, hogy kikísérték nem jelenti azt, hogy nem lesz kegyetlenül megcincálva a két légtérsértő. Innentől kezdve pedig éppen mindegy, hogy hol landol. Bilincsbe itthon sem verték volna.

    17: Ez azért nem ennyire egyszerű. Még helikopterrel sem szállhatsz le akárhol. Ilyet csak hivatalos szervek csinálhatnak, de ennek is vannak adminisztratív vonzatai. Ez nem jó buli kérdése. Akárki berepülhet a légtérbe, csak egy tervet kell leadnia. Ha pedig nem sengenes országból jön, kell csináltatni még otthon egy kiléptetést.

    Nem olyan régen volt egy hatalmas story itthon. Azóta is ezen röhögünk, ráadásul én végighallgattam az egészet mert mindkét alkalommal a levegőben voltam. Szóval egy pénteki napon Pécsre repültem a feleségemmel. Jött egy kemény front, de úgy néztem, mi még beleférünk. Már odafelé is elég erős szél volt, alacsonyan osontunk. Visszafelé bekeményített, 40 csomós hátszéllel jöttünk 5000 lábon. 48 perc alatt értünk Szegedre egy kis Cessna-val :) Na szóval, északon már tényleg kemény volt a helyzet. Rádiózik egy gép, hogy akkor ő Budaörs irányába. Közölték vele, hogy 30 csomós északi szél van Budaörsön, negatív. De, hogy ő akkor is. De ne. Jó, akkor MI LEGYEN? (:) Javasolták neki Dunaújvárost. Eltelik egy kis idő, ismét a barátunk. Itt vagyunk Dunaújváros felett, de nem találjuk repteret. Na ekkor már feleségem is érdekesen nézett. A tájékoztató pedig közölte vele, hogy azért, mert PAKS felett vagytok :D. Akkor MI LEGYEN? Legyen akkor Kalocsa. Ne ott el is tűntek. Másnap Szegeden repültem, hallom, hogy ugyanaz a gép és ugyanaz a személy meghívja a szegedi infót, hogy a körzethatáron van és blabla. Eltelt 20 perc, NEM TALÁLOM A REPTERET. Na akkor már kész voltam. A torony elmagyarázta neki, hogy keressen egy magas tornyot és erre és arra nézzen, van ott egy 200 hektáros nehezen kiszúrható zöld felület. OKÉ. Eltelt újabb 10 perc, NEM TALÁLOM A REPTERET. Mint később kiderült, pont akkor hívta a tornyot telefonon az irányítás. A gép pedig ezt a választ kapta a toronytól. Azért, mert SZABADKA felett vagy! :D Kiderült, hogy a szerbek 1 fokú riadóban már emeltek rá egy géppárt is.
    Szóval nem kell az osztrákokat szidni, ők legalább tudták, hogy hol vannak :D”
  • 17. vampierre 2010. október 08. 08:43
    „"Kolontár térségében elfogta"
    hmm..
    Ausztria felől az 60km!!!

    "követte a magyar gép utasításait, amely parancsot kapott az általa azonosított idegen kivezetésére"
    Tehát simán elhagyhatja a légteret mindennemű szankció nélkül.. Ráadásul egy helikopterről beszélünk, az akárhol le tud szálllni (szinte)
    Miért nem adott utasítást arra, hogy szálljon le?? Elvégre a fényképfelvételeket elkészítette.
    Aztán a légtér megsértése miatt az eljárást le kell folytatni.. Így az az olvasata marad a történetnek, hogy jó buli berepülni , mert a fotókat elkészítem, aztán max "kivezetnek a légtérből"”
  • 16. bespin 2010. október 08. 08:41
    „Mike! Szegedre egy Albatros-t akartatok? Brrr. beleborzongtam, jó lett volna hallgatni a hajtómű hangját!
    Titán1 és Titán2-nek zárt légtér esetén ki kell kísérni az országból a behatolót? Nem inkább leszállásra kellene kényszeríteni ? Bár Cessna-val "BRD - Krasznaja ploságy" is kivitelezhető volt lopakodó üzemmódban. :-)”
  • 15. tom_peris 2010. október 08. 08:33
    „Grat a légtér védelmet ellátó honvédeknek!”
  • 14. Mike3 2010. október 08. 08:24
    „7 Astri: A 4300 kg kb 5400 liter. Az MH 80 Ft-ért kapja literjét, számold ki. A többi üzemeltetési költség. Vicces, hogy a Gripeneket olcsón üzemeltethető gépeknek állítják be. Ennél lényegesen drágábban repülnek, ahogy hallottam :)
    Azon is érdemes elgondolkodni, hogy milyen adóterhek vannak ebben az országban. 80 Ft/l az előállítói ár, haszonnal... Akartunk venni egy L-39-est, de végül nem sikerült megoldani az üzemanyag problémát. Az is benyom 750 litert óránként. 80 Ft-jával még tudtunk volna üzemelni, de nem sikerült összehozni a dolgot :(

    8 Kamunéni: Teljesen mindegy, hogy sengen meg eu. Repülési tervet le kellett volna adniuk, illetve biztosan nem jelentettek átlépő pontot sem. Abban is biztos vagyok, hogy nem tekertek át a magyar irányításra.

    12 szilléri: Jaja, de az rendben van. Sőt, elnézést kérünk, amiért Magyarország területe véletlenül gyakorlatozó izraeli gépek alá került”
  • 13. jq 2010. október 08. 08:24
    „Szerintem kékcitrom is arra az esetre célzott, de abban az időszakban még harci szekereink voltak a minisztériumban ;)”
  • 12. szilléri 2010. október 08. 07:53
    „Kimoderáltak, de még egyszer leírom: a zsidó ,,néphadsereg szokott" Magyarország légterében röpködni nem az Iráni !!!!!!!!!!!!!!!”
  • 11. kékcitrom 2010. október 08. 04:35
    „<moderálva..> Ha most ennyire fürgén reagáltak a fiúk, miért nem tudták ezt megtenni tavasszal?”
  • 10. maroti06 2010. október 08. 01:46
    „voroskereszt.hu/Table/in-Engli­sh
    Account number: K&H Bank 10405004-00026547-00000000
    Notice: "ISZAP"
    IBAN number: HU37 1040 5004 0002 6547 0000 0000
    SWIFT: OKHBHUHB”
  • 9. Cinea 2010. október 07. 23:53
    „Csak a külföldi ujságírók, riporterek, no meg légi kémek jönnek, segély nem???
    Mi Cunamitól Haitig mindenkin segítsünk, és nekünk ki segít????”
  • 8. KamuNeni 2010. október 07. 23:34
    „Nem hiszem hogy megsertette. Ha unios orszagbol volt akkor szerintem nyugodtan repulhetnek MO- folott. Nem?
    Vagy nem fizettek adot es nem votl zold kartyajuk? Nem volt kojal engedelyuk? Mi nem volt nekik?”
  • 7. Asti 2010. október 07. 23:02
    „A MiG 29 alaptöltése 4300 kg kerozin. Ezek szerint 4300 kg kerozin és az adalékanyagai 1 millába kerül?”
  • 6. deszkás 2010. október 07. 22:15
    „A Gripenek meg nyugdijba?”
  • 5. Mike3 2010. október 07. 22:02
    „Csőrike egy Mi-24-es neve. Érdemes utánanézni, fantasztikus festése van. Klassz, hogy még repülnek a Mig-ek! 6 perccel a riasztás után már a levegőben tudnak lenni. A Gripen ugyanezt 12 perc alatt tudja. Köszönjük.

    4: Csőrike kb 1000 liter kerót nyom be óránként :) A Mignek pedig úgy 1 milla körül van egy órája olyan áron számolva a kerót amennyiért az MH kapja. Repültek egy jót a srácok! Egészségükre! Inkább erre költsünk, mint a cigányokra!”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Rábán és a Mosoni-Dunán nem kell védekezni

Az eddig megtett lépések eredményeként sem a Rábán, sem a Mosoni-Dunán nem kell védekezni, csupán… Tovább olvasom